تاریخ انتشار : سه‌شنبه 20 می 2014 - 15:35
کد خبر : 1067

۹۹ درصد شبکه آبرسانی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به بعد از انقلاب برمی‌گردد

۹۹ درصد شبکه آبرسانی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به بعد از انقلاب برمی‌گردد

نسیم دنا – مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران گفت: ۹۹ درصد شبکه آبرسانی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به بعد از انقلاب برمی‌گردد.

نسیم دنا – مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران گفت: ۹۹ درصد شبکه آبرسانی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به بعد از انقلاب برمی‌گردد.

 فیض‌الله پاسره  با اشاره به اینکه قریب به هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۹۵۴ روستا زیر ۲۰ خانوار هستند.

81057032-5520214مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قانون و برنامه‌های که برای شرکت‌های آب و فاضلاب مصوب شده، گفت: بر اساس قانون شرکت آب و فاضلاب مکلف به خدمات‌رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار کرده و آن‌ها را در اولویت قرار داده است.

این مسئول با بیان اینکه شرکت‌های آب و فاضلاب روستاهای بالای ۲۰خانوار اولویت کار است، گفت: به منظور ارائه خدمات به روستاهای زیر ۲۰ خانوار در قالب مجتمع‌های آبرسانی برنامه‌ای طراحی شده که سعی بر این داریم روستاهی فاقد شبکه آبرسانی سالم را اینگونه خدمات‌رسانی کنیم تا جمعیت متمرکز در چند روستا بهره‌مند شوند.

این مسئول استفاده از انشعابات غیرمجاز و فرسودگی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد را از موارد مهم در مصرف بی‌رویه آب عنوان کرد و افزود: شرکت آب و فاضلاب تاکنون اقدامات شایسته‌ای به جامعه هدف ارائه کرده است و سعی در تعویض شبکه‌های فرسوده دارد.

پاسره با بیان اینکه نصب انشعابات غیر مجاز در سطح روستاهای کهگیلویه و بویراحمد موجب مصرف بی‌رویه آب می‌شود، گفت: امیدواریم مردم با مدیریتی صحیح و فرهنگ‌سازی درست از نصب هرگونه انشعاب غیر مجاز جلوگیری کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد سرانه آب مصرفی هر خانوار روستایی استان در شبانه روز را ۵۳۰ لیتر بیان کرد.

پاسره با بیان اینکه روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به دلیل پراکنده بودن و با فاصله بسیار زیاد و صعب‌العبور بودن هزینه خدمات‌رسانی به جامعه روستایی را افزایش می‌دهد، گفت: امیدواریم بتوان خدمات مطلوب و در خور شانی به جامعه هدف ارائه کنیم.

مدیرعامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه قریب به ۹۹ درصد از پروژه‌های آبرسانی در استان به بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی اجرا شده است، گفت: با وجود این امر بسیاری از روستاها عمر طرح آن‌ها نیز به پایان رسیده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه قریب به ۹۹ درصد شبکه‌های آبرسانی در سطح کهگیلویه و بویراحمد فرسوده و از کار افتاده است، گفت: با توجه به اینکه عمر طرح ۲۵ سال است اما با این وجود روستاهای دارای شبکه فرسوده نیازمند مرمت و بازسازی شبکه‌های قدیم هستند که با توجه به رشد جمعیت در روستاها نیاز به ایجاد منبع آب جدید است.

پاسره، میزان برخورداری واقعی جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد از آب آشامیدنی سالم قریب به ۷۱ درصد عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه چهار ساله توسعه استان و در صورت تامین اعتبار پیش‌بینی می‌شود که شاخص برخورداری آن به ۷۹ درصد می‌رسد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی