تاریخ انتشار : شنبه 24 نوامبر 2018 - 17:43
کد خبر : 10573

جشنواره جهادگران علم و فناوری باحضور مسوولان استان،با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی وتجلیل از ۱۲ مخترع ومبتکر در استان برگزار می شود.

جشنواره جهادگران علم و فناوری باحضور مسوولان استان،با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی وتجلیل از ۱۲ مخترع ومبتکر در استان برگزار می شود.

آفتاب دنا:مسوول بسیج علمی-پژوهشی و فناوری سپاه فتح گفت:  جشنواره جهادگران علم و فناوری با حضور مسوولان استان، نخبگان و اقشار و مبتکرین بسیج با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی و تجلیل از ۱۲ مخترع و مبتکر روزچهارشنبه ۷ آذر برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا به نقل از فارس،میرزارضا محرابی ظهر امروز در جمع

آفتاب دنا:مسوول بسیج علمی-پژوهشی و فناوری سپاه فتح گفت:  جشنواره جهادگران علم و فناوری با حضور مسوولان استان، نخبگان و اقشار و مبتکرین بسیج با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی و تجلیل از ۱۲ مخترع و مبتکر روزچهارشنبه ۷ آذر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا به نقل از فارس،میرزارضا محرابی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید علم و‌فناوری اشاره کرد و گفت: معظم‌له در  طول سال‌های متمادی به جنبش نرم‌افزاری و تولید علم و فناوری تاکید  داشتند.

وی عنوان کرد: ایشان در طول چند سال اخیر سال‌ها را به نام اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری کردند که یکی از مشکلات اقتصاد تک محصولی، متکی بودن به نفت است.

مسوول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فتح بیان کرد: راهکار برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است که بدون تولید علم و فناوری و بدون حمایت از مخترعین و مبتکرین این کار امکان‌پذیر نیست.لذا در صورتی که بخواهیم یک اقتصاد آسیب‌پذیر نداشته باشیم باید سرعت پیشرفت علمی کشور را شتاب بخشیم.

وی بیان کرد: لذا بر اساس منویات رهبری در حوزه علم و فناوری و رشد سریع حرکت علمی کشور بسیج پیشگام شده و تلاش می‌کند با حمایت از مخترعین و مبتکرین به رشد کشور شتاب دهد که سازمان علمی-پژوهشی و فناوری سپاه با چهار هدف گفتمان سازی حوزه علم و فناوری، توانمند‌سازی کاربردی کردن پژوهش‌ها، کمک به چرخه تولید علم و کمک به تحول در حوزه انسانی ایجاد شد.

این مسوول بیان کرد: برای دلگرمی به مخترعین و مبتکرین شیوه‌های مختلف حمایت را در دستور کار قرار دادیم که حمایت مالی و تامین تمام یا بخشی از هزینه‌های مورد نیاز از طریق تسهیلات بلاعوض، قرض‌الحسنه و سرمایه‌گذاری مشترک و حمایت مالی و تخصصی که برای دسترسی به مدارک و منابع مورد نیاز و ارائه مشاوره علمی و فناوری و خدمات برنامه‌ریزی و‌ حمایت آزمایشگاهی ، حمایت علمی و حقوقی در به ثمر رساندن طرح و حمایت تشویقی شامل برگزاری برنامه‌های دفاعی بسبحیان از جمله این برنامه‌ها است.

محرابی تصریح کرد: در راستای این خدمات چندین کارگروه بهداشت و درمان، فرهنگی و اجتماعی، گردشگری و محیط زیست، زیست و فناوری، صنعت و‌ معدن و تجارت و منابع طبیعی و آب تشکیل شده است و طرح‌های مخترعین مورد کارشناسی قرار گرفته و نتیجه اعلام می‌شود‌.

مسوول بسیج علمی- پژوهشی و فناوری سپاه فتح بیان کرد: سالانه بالغ بر ۵۰ تا ۶۰ طرح توسط مخترعین به ما مراجعه می‌کنند که با انجام یک مشاوره ساده طرح‌هایی که قابلیت اجرایی ندارند مشخص می‌شود که سال گذشته تاکنون حدود ۱۷ طرح مورد حمایت مالی قرار گرفته‌ و تسهیلات یک تا ۳ میلیون دریافت کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های هفته بسیج اشاره کرد و افزود: جشنواره جهادگران علم و فناوری با حضور مسوولان استان، نخبگان و اقشار و مبتکرین بسیج با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی و تجلیل از ۱۲ مخترع و مبتکر روزچهارشنبه ۷ آذر برگزار می‌شود.

این مسوول از رونمایی طرح‌های مخترعین در این جشنواره خبر داد و گفت: دستگاه ثبت اطلاعات خودرو(جعبه سیاه ماشین)، دستگاه اندازه‌گیری فشار خون و‌ نبض‌سنج هوشمند با قابلیت ارسال وایرلس اطلاعات به رایانه ‌ و همچنین طرح مولد برق مغناطیسی قابل استفاده در جوشکاری و خط لوله نفت و گاز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی عنوان کرد: همچنین پژوهشکده تحقیقات و مطالعات بسیج با هدف ارزیابی رتبه بسیج، ارزیابی و شناسایی مشکلات بسیجیان تشکیل شده است.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی