تاریخ انتشار : سه‌شنبه 20 نوامبر 2018 - 16:31
کد خبر : 10496

بخش عمده ای از پرونده های جاری مربوط به بانک ها است/ برخورد با افرادی که با مجرمان سهل‌انگاری می‌کنند را در اولویت گذاشته‌ام

بخش عمده ای از پرونده های جاری مربوط به بانک ها است/ برخورد با افرادی که با مجرمان سهل‌انگاری می‌کنند را در اولویت گذاشته‌ام

   آفتاب دنا: رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به بانک‌ها هشدار می دهم که اگر در پرونده‌ای وثیقه‌ای غیرقابل تملک برای بانک گرفتید جرم تلقی می‌‌شود و بدون تعارف برخورد و مجازات می‌کنیم. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا به نقل از فارس، نشست سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی پیش از ظهر امروز با حضور رئیس‌کل دادگستری استان

 

 آفتاب دنا: رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به بانک‌ها هشدار می دهم که اگر در پرونده‌ای وثیقه‌ای غیرقابل تملک برای بانک گرفتید جرم تلقی می‌‌شود و بدون تعارف برخورد و مجازات می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا به نقل از فارس، نشست سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی پیش از ظهر امروز با حضور رئیس‌کل دادگستری استان و مدیران بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در محل دادگستری این استان برگزار شد.

در این نشست رئیس‌کل دادگستری استان با بیان این که نباید میلیاردها تومان اعتبارات استان به جیب افراد و خانواده‌های خاصی برود، اظهار کرد: بانک‌ها باید جواب دهند که این پول چگونه به جیب افراد خاص رفته است.

وی با طرح این سؤال که بانکی ۱۵۵ میلیارد تومان تسهیلات داده‌ و چرا برای اموال خارج از طرح اقدام نمی‌کند و چرا ملک در تهران و زمین در مجاورت میدان آزادی را ثبت نمی‌کند اظهار کرد: ما موافق سرمایه‌گذاری و تولید هستیم و نباید کارخانه‌ای تعطیل شود تا کسی بیکار شود ولی در حالی که کارخانه تعطیل است چرا مطالبات بانک را وصول نمی‌کنید و دلیل تعلل‌ها برای اجرای قانون چیست.

وی خطاب به بانک‌ها گفت: چرا به بیت‌المال ضربه وار می‌کنید و اموال خارج از طرح را بازگشت نمی‌دهید این کارها سهل‌انگاری است و با بانکی که در مقابل اخذ مطالبات و گرفتن بیت‌المال سهل‌انگاری می‌کند برخورد می‌کنیم.

رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خطاب به بانکی که سهل‌انگاری می‌کند و تبانی می‌کند اظهار کرد: اگر ظرف ۲۰ روز مطالبات را صفر نکنید کسی را که سهل‌انگاری کرده تحت تعقیب قرار می‌دهم.

این مسؤول قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که که حوزه نظارتی قوه قضاییه را در بانک‌های استان گذاشته‌ام خاطرنشان کرد:  برخورد با افرادی که با مجرمان سهل‌انگاری می‌کنند را در اولویت گذاشته‌ام و با احدی هم تعارف ندارم.

مزارعی خطاب به بانک‌ها هشدار داد که اگر در پرونده‌ای وثیقه‌ای غیرقابل تملک برای بانک گرفتید جرم تلقی می‌‌شود و بدون تعارف برخورد و مجازات می‌کنیم.

رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: بانک‌ها یکی از عناصر بسیار مفید در جامعه باشند در صورتی‌که صحیح مدیریت شوند و عناصر مفسد می‌توانند باشد در صورتی‌ که درست مدیریت نشوند، بخش عمده‌ای از پرونده‌های جاری ما مربوط به بانک‌ها است.

وی خطاب به بانک‌ها با بیان این که همیشه بین خود و خدایتان در پرداخت تسهیلات بانکی به یک چشم نگاه کنید گفت: وثایق مناسب از متقاضیان اخذ کنید.

رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که تسهیلات بانکی امانت مردم است خاطرنشان کرد: این تسهیلات متعلق به پدر من و شما نیست که به عمه‌ها و خاله‌ها داده شود.

این مسؤول افزود: نیروهای نظارتی را در بانک‌ها بسیج می‌کنم چنانچه تخلفی مشاهده شود اشد مجازات را اعمال خواهیم کرد.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی