تاریخ انتشار : یکشنبه 14 اکتبر 2018 - 16:39
کد خبر : 10304

۲ سد در کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی واگذار می شود

۲ سد در کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی واگذار می شود

الیاس تاج الدینی افزود: در راستای اجرای تبصره ۱۹ بودجه سال ۱۳۹۷ سد خاکی ایلی آباد در بخش ممبی از توابع شهرستان لیکک به بخش خصوصی واگذار می شود.

آفتاب دنا : رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ سد خاکی در دست ساخت ایلی آباد در شهرستان بهمئی و کوه برد در شهرستان کهگیلویه به بخش خصوصی واگذار می شود.

الیاس تاج الدینی افزود: در راستای اجرای تبصره ۱۹ بودجه سال ۱۳۹۷ سد خاکی ایلی آباد در بخش ممبی از توابع شهرستان لیکک به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی افزود: تبصره ۱۹ بودجه به دولت اجازه می دهد به منظور تسهیل تامین مالی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای دارای توجیه اقتصادی و مالی با اولویت طرح های نیمه تمام نسبت به جلب و انعقاد قرارداد سرمایه گذاری و مشارکت با بخش خصوصی اقدام کند.

تاج الدینی اضافه کرد: طرح سد ایلی آباد از سال ۱۳۹۰ شروع شده و موضوع آن تکمیل ساخت، بهره برداری و پرداخت اجاره به مالکین اراضی است.

وی اظهار داشت: تکمیل باقیمانده عملیات ساخت، احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال و همچنین احداث شبکه آبیاری تحت فشار آورده سرمایه گذار خواهد بود.

تاج الدینی بیان کرد: زمین های تحت پوشش این سد ۴۰۰ هکتار، حجم ذخیره آب مخزن سه و دو دهم میلیون متر مکعب و پیشرفت فیزیکی کار بیش از ۹۳ درصد است.

وی عنوان کرد: مدت زمان تکمیل این طرح ۲ سال در نظر گرفته شده و مدت زمان بهره برداری ۱۳ سال است.

تاج الدینی ابراز داشت: هزینه هایی که دولت تاکنون در این طرح سرمایه گذاری کرده ۹۷ میلیارد ریال و برای تکمیل به ۱۶۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی گفت: هزینه های عملیاتی در طول این چند سال تقریبا ۳۳۰ میلیارد ریال برآورد شده و سود سرمایه گذار ۷۱۰ میلیارد ریال است.

تاج الدینی افزود: در کنار این طرح جذابیت هایی مانند استفاده از مخزن برای طرح پرورش ماهی، امتیازات گردشگری و کمپ ها ی مهمان پذیری و رستوران، امتیاز برقراری قایقرانی و جت اسکی روی دریاچه سد و ساخت استخر شنای روباز برای سرمایه گذار در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: سد «کوه برد» در نزدیکی شهر دهدشت شهرستان کهگیلویه و موضوع آن تکمیل ساخت، بهره برداری و پرداخت اجاره به مالکین اراضی است.

تاج الدینی اظهار داشت: زمین های تحت پوشش این سد ۳۰۰ هکتار، حجم ذخیره آب مخزن ۲ و ۵ میلیون متر مکعب و پیشرفت فیزیکی کار ۷۱ درصد است.

وی بیان کرد: مدت زمان تکمیل این طرح ۲ سال در نظر گرفته شده و مدت زمان بهره برداری ۱۷سال است.

تاج الدینی گفت: هزینه هایی که دولت تاکنون در این طرح سرمایه گذاری کرده ۱۳۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و برای تکمیل به ۱۷۳ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال دیگر نیاز است.

وی عنوان کرد: هزینه های عملیاتی در طول این چند سال تقریبا ۳۴۰ میلیارد ریال برآورد شده و سود سرمایه گذار ۹۳۰ میلیارد ریال است و جذابیت های سد کوه برد مشابه مورد قبل است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی