تاریخ انتشار : دوشنبه 12 می 2014 - 22:26
کد خبر : 1018

کهگیلویه و بویراحمد موقعیت ممتازی برای رشد گردشگری طبیعی دارد

کهگیلویه و بویراحمد موقعیت ممتازی برای رشد گردشگری طبیعی دارد

دبیر همایش گردشگری استانهای قلب کشوردر نشست صمیمی با خبرنگاران گفت: کهگیلویه و بویراحمد موقعیت ممتازی برای رشد گردشگری طبیعی دارد که این نیازمند مهیا کردن زیر ساختها در این بخش است.

 

 دبیر همایش گردشگری استانهای قلب کشوردر نشست  صمیمی با خبرنگاران گفت: توسعه صنعت گردشگری بدون توجه به درآمد زایی نتیجه بخش نیست.امین منوچهری افزود: تاکنون گردشگری در این استان منجر به درآمدزایی مطلوب نشده است.

وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد موقعیت ممتازی برای رشد گردشگری طبیعی دارد که این نیازمند مهیا کردن زیر ساختها در این بخش است.

IMG14232064منوچهری اظهار داشت: رشته کوه دنا با هشت قله بالای چهار هزارمتر و جاذبه های طبیعی فراوان، چشمه سارها، جنگل ها، رودخانه ها و … شرایط بسیار ویژه ای برای اکوتوریسم ایجاد کرده است.

وی یکی از اهداف برگزاری همایش گردشگری استانهای قلب کشور را معرفی این قابلیتها در جهت جلب سرمایه گذار عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا هلدینگهای سرمایه گذاری برای حضور در این همایش دعوت شده اند.

دبیر همایش گردشگری استانهای قلب کشور همچنین به برنامه های این همایش اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسه هیئت رئیسه اتاق ایران، جلسه شورای هیئت نمایندگان اتاق ایران، نشست هیئت نمایندگان اتاق یاسوج با هیئت رئیسه اتاق ایران و نشست کارگروه گردشگری استان های منطقه ۴ کشور، کارگروههای تخصصی گردشگری، بازدید از مناطق گردشگری و جاذبه های طبیعی استان از جمله برنامه های این همایش است.

منوچهری بیان کرد: همایش بزرگ فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان‌های قلب کشور در تاریخ ۳۱ اردیبهشت و یک خرداد ماه سال جاری برگزار می شود.

وی گفت: این همایش با حضور پنج استان کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، فارس، چهارمحال بختیاری و یزد به میزبانی شهر یاسوج برگزار خواهد شد.

منوچهری، اعتلای صنعت گردشگری در استان با فعال کردن بخش خصوصی و بهره برداری از تجربیات استان های همجوار در زمینه گردشگری و جذب گردشگر سالانه را از جمله مهمترین اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

محصولات این استان با نام دیگر استانها صادر می شوند

مشاور اقتصادی استاندار گفت: سرمایه گذار در جایی سرمایه گذاری می کند که زیر ساختها مهیا باشد و این استان نیازمند پروژه هایی است که نیازهای آینده استان را مرتفع کند.

وی بر لزوم ارائه مشوق هایی به سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این استان تاکید کرد و افزود: باید کهگیلویه و بویراحمد شرایطی را مهیا کند که در رقابت با سایر استانها در جذب سرمایه گذار موفق باشد.

منوچهری به ظرفیتهای استان در بخش های گیاهان دارویی، کشاورزی و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: بسیاری از محصولات این استان با نام دیگر استانها صادر می شوند.

وی ضعف در بازاریابی را یکی از دلایل این مسئله عنوان کرد و اظهار داشت: تا نتوانیم برای محصولات تولیدی استان بازاری پیدا کنیم، شاهد صادرات تولیدات استان با نام دیگر استانها خواهیم بود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی