تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آگوست 2018 - 20:31
کد خبر : 9977

یکی از مولفه‌ها و متغیرهای موثر بر یادگیری بهتر، فضای آموزشی است

یکی از مولفه‌ها و متغیرهای موثر بر یادگیری بهتر، فضای آموزشی است

 آفتاب دنا:مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: خیرین در ساخت مدارس در حاشیه شهرها مشارکت کنند  هادی زارع‌پور عصر امروز در آیین بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یکی از مولفه‌ها و متغیرهای موثر بر یادگیری بهتر فضای آموزشی است که تا ۷۰ درصد فضای آموزشی بر یادگیری

 images (1)آفتاب دنا:مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: خیرین در ساخت مدارس در حاشیه شهرها مشارکت کنند

 هادی زارع‌پور عصر امروز در آیین بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یکی از مولفه‌ها و متغیرهای موثر بر یادگیری بهتر فضای آموزشی است که تا ۷۰ درصد فضای آموزشی بر یادگیری دانش‌آموزان تاثیر دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به بیان آماری از دانش آموزان پرداخت و گفت: در استان ۱۳ منطقه آموزشی داریم،معیت دانش آموزان در سال گذشته آموزشی ۱۵۳ هزار نفر بود که ۷۴ هزار نفر دانش‌آموزان دختر معادل ۴۸ درصد دختران و ۵۱ درصد معادل ۷۹ هزار نفر دانش‌آموزان پسر هستند.

وی تصریح کرد:  تعداد ۱۱۹ هزار نفر از جمعیت دانش‌آموزی معادل ۷۷ درصد در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند و بقیه در مدارس غیردولتی هستند که ۲۲ درصد آمار را تشکیل می‌دهند.

این مسوول افزود:  تعداد ۱۰۲ هزار نفر در شهرها و  ۵۳ هزار نفر در روستا مدارس تحصیل می‌کنند که ۳۴ درصد جمعیت دانش‌اموزی در روستاها هستند.

زارع‌پور بیان کرد: بزرگترین شهرستان استان شهرستان بویراحمد با ۵۹ هزار نفر جمعیت دانش‌اموزی و‌ لوداب با دو هزار دانش‌آموز کوچکترین مناطق استان هستند. ضمن اینکه ۳۰۱۵ مدرسه و ۸۶۰۲ کلاس درس داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:  تعداد کلاس‌های مستحکم استان ۳۵۲۸ کلاس و تعداد کلاس‌‌های تخریبی ۱۴۱۶ کلاس هستند که باید بازسازی شوند ضمن اینکه ۳۶ درصد کلاس‌ها معادل دو هزار ۶۹۴ کلاس درس غیراستاندارد هستند.

وی عنوان کرد: در زمینه تجهیزات مدارس به شدت مشکل داریم امسال هنرستان‌های ما ۳ پایه می شوند در زمینه ساخت سرویس بهداشتی هم مشکلاتی داریم و سرویس بهداشتی۱۳۰ مدرسه نیاز به بهسازی دارد.

این مسوول عنوان کرد: در زمینه ساخت مدارس در حاشیه شهرها مشکل داریم و با بحران مواجه هستیم، ترجیح می‌دهیم خیرین به جای ساخت مدرسه در روستاها در حاشیه شهرها مدرسه بسازند.

ند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی