تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 ژوئن 2018 - 0:56
کد خبر : 9656

اگر مصرف بهینه نداشته باشیم دچار بحران آب خواهیم شد

اگر مصرف بهینه نداشته باشیم دچار بحران آب خواهیم شد

به گزارش آفتاب دنا ، سید علی لدنی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ شهر تاسیسات آبی دارند و ۵ شهر سیستم فاضلاب دارندگفت: در سال ۹۳ تعداد ۸ شهر ما تنش آبی داشتند ولی اکنون تنها چهار شهر یاسوج و مادوان، دیشموک و باشت دچار تنش آبی هستند و تولید و مصرف آب با هم برابر شده‌اند.

2435593آفتاب دنا : مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه وبویراحمد در نشستی صمیمی با خبرنگاران به بیان گزارشی از وضعیت آب در استان پرداخت و به سوالات گوناگون خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش آفتاب دنا ، سید علی لدنی نژاد  با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ شهر تاسیسات آبی دارند و ۵ شهر سیستم فاضلاب دارندگفت: در سال ۹۳ تعداد ۸ شهر ما تنش آبی داشتند ولی اکنون تنها چهار شهر یاسوج و مادوان، دیشموک و باشت دچار تنش آبی هستند و تولید و مصرف آب با هم برابر شده‌اند.

وی افزود:  اعتبارات مصوب ما در سال ۹۶ از استانی ۱۰۸ میلیارد ریال و در ملی ۲۷۸ میلیارد ریال بوده و حجم پروژه‌ها در حال حاضر ۸۷ میلیارد تومان است.

لدنی نژاد خاطرنشان کرد: در شرایط ملی و استانی با تغییرات آب و هوایی روبرو هستیم و کشورهایی که کمربند خشک و نیمه خشک قرار دارند مثل ما تاثیرات بیشتری از نظر خشکسالی داشته‌ایم.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان  در ادامه گفت: در سال جاری طبق آخرین آمار وزیر در حال حاضر ۳۴ میلیون نفر در ۳۳۰ شهر کشور دارای تنش آبی هستند.

این مسوول گفت: بحران آبی نداریم اما اگر رعایت مصرف و مصرف بهینه را نداشته باشیم دچار بحران آب خواهیم شد.

وی در ادامه با اشاره به آماری که هواشناسی ارائه کرده است اظهار کرد: نسبت به سال گذشته کاهش ۲۹.۸ درصدی بارندگی را در استان شاهدیم و نسبت به بلندمدت نیز کاهش ۵۲.۷ درصدی بارندگی را شاهدیم.

لدنی به جلساتی که با استاندار برگزار شده اشاره کرد و گفت: استاندار تاکید کردند که اولویت اول استان در حال حاضر آب است که باید هدف‌گذاری لازم را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به ازای هر نفر در شبانه روز ۲۳۰ لیتر و میزان مصرف ۱۷۰ لیتر است و هدر رفت آب در استان ۲۵ درصد است و ۲۶ درصد بیش از میانگین کشوری آب مصرف می‌کنیم.

وی با بیان این که در سه سال گذشته ۱۸ هزار تخلف آب و فاضلابی را کشف و شناسایی کردیم و با قدردانی از دادستان استان که بیشترین همکاری را داشته است اظهار کرد: اگر هر مورد تخلف با ۱۰ مشکل همراه باشد در این سه سال ۱۸۰ هزار دردسر را تحمل کردیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سووالی در خصوص نارضایتی اهالی شرف‌آباد از وضعیت بوی بد فاضلاب، اظهار کرد: این موضوع ۲ دلیل می‌تواند داشته باشد. تصفیه‌خانه فاضلاب شهر یاسوج برای افق ۳۰ ساله شهر در نظر گرفته شده و دارای بهترین استانداردهاست.

وی بیان کرد: تخلیه تانکرهای لجن‌کش که فاضلاب خانه‌ها را جمع کرده و در سیستم فاضلاب تخلیه می‌کنند باعث اختلال در تصفیه‌خانه شده است.

لدنی‌نژاد افزود: به همین خاطر جلوی تانکرهای لجن‌کش را هم گرفتیم اما فرماندار بویراحمد دستور داد تا جانمایی جدید برای دفع فاضلاب خانگی شهر یاسوج و جلوگیری از آلودگی محیط زیست اجازه این کار به آن‌ها داده شود و به همین خاطر علی‌رغم میل باطنی ما این کار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه متولی تانکرهای لجن‌کش در کشور مشخص نیست ادامه داد: در مکاتبه‌ای که سال ۹۳ وزیر نیرو با وزیر کشور داشته درخواست شده تا متولی رسیدگی به وضعیت این لجن‌کش‌ها مشخص شود.

این مسؤول به دلیل دیگری که می‌تواند به ایجاد بوی بد در منطقه کمک کند اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب جداول تا پایین دست شهرک‌ها و رها شدن در زیر شهرک‌ها که متولی آن شهرداری است می‌تواند به ایجاد بوی بد کمک کند.

وی از ورود معاون عمرانی به این قضیه خبر داد و گفت: از شهرداری خواسته شده که کار جمع‌آوری فاضلاب و آب‌های سطحی تا پایین‌ترها ادامه پیدا کند شاید که با این کار وضعیت از هم اکنون بهتر شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی