تاریخ انتشار : دوشنبه 18 ژوئن 2018 - 21:13
کد خبر : 9530

ارتباط صنعت و دانشگاه منجر به رشد و شکوفایی جامعه می شود آفتاب دنا : رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد  از طرح تجمیع آموزشکده های فنی وحرفه ای پسران ودختران در قالب دانشگاه فنی وحرفه ای وابسته به وزارت علوم در استان خبرداد وگفت: قریب به دوهزار دانشجو در آموزشکده های فنی

20180613_094940

ارتباط صنعت و دانشگاه منجر به رشد و شکوفایی جامعه می شود

آفتاب دنا : رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد  از طرح تجمیع آموزشکده های فنی وحرفه ای پسران ودختران در قالب دانشگاه فنی وحرفه ای وابسته به وزارت علوم در استان خبرداد وگفت: قریب به دوهزار دانشجو در آموزشکده های فنی وحرفه ای پسران و دختران در رشته های مختلف فنی وحرفه ای در مقاطع کاردانی وکارشناسی مشغول تحصیل هستند.

دانشگاه فنی وحرفه ای درمهرماه سال جاری در ۴ رشته در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد

دکتر رحیم امین زاده در تشریح فعالیتهای دانشگاه فنی وحرفه ای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه فنی حرفه ای در سال ۱۳۷۵تاسیس شده و در حال حاضر در ۷ رشته کاردانی و یک رشته کارشناسی پسران و ۵ رشته کاردانی دختران دانشجو دارد که با پیگیری های مستمر برای مهرماه سال جاری در ۴ رشته دیگر در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد.

وی گفت: با پیگیریهای مستمر و اخذ مجوز از دانشگاه فنی وحرفه ای کشور  پذیریش دانشجو در رشته های کارشناسی ناپیوسته در نیمسال اول ۹۸-۹۷ خواهیم داشت.

امین زاده  این رشته ها را برای پسران ،مهندسی برق قدرت ، مهندسی عمران و برای دختران مهندسی معماری و کارشناسی حسابداری عنوان کرد.

بروز رسانی تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی  برای ارتقاء کیفیت آموزشی

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد  با بیان اینکه بومی گزینی دانشجویان از اولویت های دانشگاه فنی حرفه ای است افزود:  قریب ۱۲۰۰ از دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند بومی استان هستند.

وی بروز رسانی تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی  واستفاده از اساتید  برجسته در رشته های مختلف را از مهمترین اقدامات دانشگاه فنی وحرفه ای برای ارتقاء کیفیت آموزشی در این دانشگاه عنوان کرد وگفت: تلاش می کنیم با استفاده از همه ظرفیتها و امکانات بسترهای لازم را برای آموزش دانشجویان متناسب با تکنولوژی روز فراهم نماییم.

تربیت دانشجویان برای کسب مهارت متناسب با بازار کار مهمترین رویکرد دانشگاه فنی وحرفه ای

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد مهمترین رویکرد  این دانشگاه را آموزش وتربیت دانشجویان برای کسب مهارت متناسب با بازار کاردانست وگفت: ۷۰درصد دانشجویان این دانشگاه بعد از فارغ تحصیلی به علت داشتن تخصص ومهارت لازم در بخشهای مختلف و صنایع جذب بازار کار می شوند.

ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان دانشگاه فنی وحرفه ای استان

امین زاده در تشریح ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان گفت: در هر نیمسال ۳۱۰نفراز دانشجویان پسر و ۳۰۰نفر از  دانشجویان دختر از خوابگاه دولتی استفاده می کنند و کلیه دانشجویان از سلف غذاخوری و توزیع غذا به نرخ مصوب صندوق رفاه دانشجویان می توانند استفاده کنند.

وی گفت : در این دانشگاه خدمات دیگری از قبیل بوفه ،اتاق تکثیر نیز برای دانشجویان فراهم شده است.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد از استفاده ۴۰۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه از وام ضروری صندوق رفاه دانشجویی خبرداد وگفت: وام ازدواج دانشجویی  نیز به دانشجویان این دانشگاه پرداخت شده است ضمن اینکه در بخش خواهران برای وام ضروری به متقاضیان محدودیتی نداریم و به همه دانشجویان متقاضی وام ضروری پرداخت شده است.

توجه به ورزش از سیاستهای دانشگاه فنی حرفه ای برای تقویت روحیه نشاط و سلامت دانشجویان

20180613_094849رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد توجه به ورزش را از دیگر سیاستهای دانشگاه فنی حرفه ای برای تقویت روحیه شادابی ونشاط و سلامت دانشجویان بر شمرد وگفت: سالن ورزشی فوتبال ،والیبال ،گیم،بدنسازی ،کشتی ، تکواندو سایر ورزشهای رزمی در این دانشگاه برای استفاده دانشجویان فراهم شده است.

ارتباط صنعت ودانشگاه از مولفه های مهم وتاثیرگذار در توسعه تعالی کشور

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد  ارتباط صنعت ودانشگاه را از مولفه های مهم وتاثیرگذار در توسعه ،پیشرفت وتعالی کشور دانست و گفت:با توجه به شرایط رکود و بیکاری در کشور ارتباط دانشگاه وصنعت برای حل مشکلات و تربیت تکنیسن های متخصص باید بیش از گذشته تقویت شود.

امین زاده خاطرنشان کرد: ارتباط بین این دو نهاد این فرصت را برای دانشگاهها، مؤسسات و نهادهای تولیدی و صنعتی فراهم می آورد تا نواقص و روش های خود را متناسب با شرایط بروزسانی کرده و در مقابل قابلیت تولید وبهره وری را افزایش دهند.

وی در باب اهمیت تقویت ارتباط دانشگاه وصنعت خاطرنشان کرد: صنایع کشور در صورتی به رشد و توسعه واقعی دست خواهند یافت که از طرح های تخصصی و مبتکرانه ی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها در راه تولید صنعتی خود یاری گیرند.

دانشگاهها برای پاسخگویی به نیازهای صنایع و جامعه گام هایی جدی بردارند

1رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد  تعامل دانشگاه با صنعت را نیز متقابل توصیف کردوگفت : دانشگاهها وقتی در راه توسعه و پویایی قرار می گیرند که دانش و تخصص خود را در تولیدات صنعتی صنایع متجلی سازند و در راه تحقیق و پژوهش برای پاسخگویی به نیازهای صنایع و نیازهای جامعه گام هایی جدی بردارند.

وی خاطرنشان کرد: اساساً دانشگاهها جایگاه تولید علم و دانش اند و این علم باید در جایی  به شکل کاربردی استفاده شود، که یکی از ضروری ترین و مهم ترین مکان هایی که نیازمند کاربرد علم و دانش اند صنایع می باشند.

دانشگاه وصنعت در شرایط فعلی باید شناخت بهتری از هم پیدا کنند

امین زاده  با بیان اینکه دانشگاه وصنعت در شرایط فعلی باید شناخت بهتری از هم پیدا کنند گفت: ارتباط دو نهاد دانشگاه و صنعت از ضروری ترین مناسبات هر جامعه ای است که به رشد و شکوفایی منجر می شود و تجربه کشورهای توسعه یافته حاکی از این است که ایجاد چنین رابطه ای عامل مهمی در رونق و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده است.

برگزاری همایش ملی فرصت های سرمایگذاری در کهگیلویه وبویراحمد به همت دانشگاه فنی وحرفه ای

20180619_100508رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری همایش ملی فرصت های سرمایگذاری در استان کهگیلویه وبویراحمدبه همت دانشگاه فنی وحرفه ای استان خبرداد وگفت: این همایش با حضور دانشگاهیان ،نمایندگان مجلس ،سرمایه گذاران داخلی وخارجی ، مسئولان استانی و کشوری در آبانماه سال جاری برگزار می شود.

دکتر امین زاده هدف از برگزاری این همایش را آشنایی سرمایگذاران باظرفیتها و پتانسیلهای کهگیلویه وبویراحمد و و جذب سرمایگذار برای پروژه های استان عنوان کرد و اظهار داشت: این همایش فرصتی را فراهم می کند تا صنعت ودانشگاه  نیز با رویکرد علمی تعامل و شناخت بهتری از نیازهای همدیگر پیدا کنند و با هم افزایی در مسیر توسعه وتعالی کشور حرکت نمایند.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان نیز در جذب سرمایگذاری در استان موثر هستند گفت: امروز توسعه کهگیلویه وبویراحمد نیازمند سرمایگذاری در بخشهای مختلف است که دانشگاهها باید در این زمینه نقش آفرینی کنند.

دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاهی توانمند در زمینه تربیت نیروی انسانی ماهر و شایسته در رده جهانی خواهد شد.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای کهگیلویه وبویراحمدتاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در افق چشم انداز، دانشگاهی توانمند در زمینه تربیت نیروی انسانی ماهر، شایسته و متناسب با جامعه دانش بنیان، پیشرفته، صنعتی و در رده جهانی شناخته خواهد شد.

امین زاده افزود: فارغ التحصیلان این دانشگاه به عنوان سرمایه انسانی نیروی کار کشور در سطح میانی و بالای مهارت، از تشخص بین المللی در حوزه فنی و حرفه ای عام برخوردارند.

تربیت تکنیسین هایی ماهر و آچار بدست رویکرد دانشگاه فنی وحرفه ای

امین زاده درپایان رویکرد دانشگاه فنی وحرفه ای را تربیت تکنیسین هایی ماهر و آچار بدست بیان کرد وگفت: کارگاهها وتجهیزات این دانشگاه برای آموزش بهتر ومهارت افزایی دانشجویان متناسب با تکنولوژی روز بروز شده اند.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه رشته های فنی بدلیل اینکه کار عملی در طول دوران تحصیل انجام می دهند درعمل مهارت را یاد می گیرند  گفت : دانشجویان دانشگاه  فنی و حرفه ای بعد از فارغ التحصیلی به خوبی جذب بازار کار می شوند.

اولین سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد

طی حکمی از سوی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، اولین سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

 طی حکمی از سوی “ابراهیم صالحی عمران “رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، “رحیم امین‌زاده ” بعنوان اولین سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲ آموزشکده فنی و حرفه ای خواهران و برادران بود که اکنون به دانشگاه مستقل تبدیل شده است.

امین زاده ” پیش از این رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای برادران استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

 

عضو هیات مدیره انجمن علوم ایمنی کشور، عضو شورای عالی پژوهشی و کارآفرین دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ، سخنران کنفرانس های بین المللی و دارنده بیش از ۱۵۰ مقاله علمی ملی و بین المللی از سوابق ” رحیم امین زاده ” اولین رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی ۴۴ ساله و دارای مدرک دکترای مهندسی عمران است.

IMG-20180619-WA0038

IMG-20180619-WA0031

IMG-20180619-WA0037

IMG-20180619-WA0033

IMG-20180619-WA0035

IMG-20180619-WA0036

IMG-20180619-WA0043

IMG-20180619-WA0042

IMG-20180619-WA0043

IMG-20180619-WA0044

IMG-20180619-WA0040

1

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی