تاریخ انتشار : جمعه 15 ژوئن 2018 - 0:52
کد خبر : 9521

در پایانه های مسافربری امکانات رفاهی برای رانندگان تامین شود/ضرورت تخفیفات گمرکی برای جایگزینی فرسودگی ناوگان حمل و نقل مسافر

در پایانه های مسافربری امکانات رفاهی برای رانندگان تامین شود/ضرورت تخفیفات گمرکی برای جایگزینی فرسودگی ناوگان حمل و نقل مسافر

دکتر عادل اردشیری گفت : یکی از مشکلات بحث فرسودگی ناوگان حمل و نقل مسافر است که لازم است باتخیفیفات گمرکی همکاری لازم برای جایگزینی با خودروهای با کیفیت صورت گیرد.

20527آفتاب دنا : سومین جلسه کارگروه پیگیری مطالبات رانندگان در هفته جاری و با حضور معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ، مدیران کل کالا و مسافر ، واحد حقوقی و کانون های انجمن های صنفی کارگری رانندگان بخش مسافر کشور (اتوبوس ، مینی بوس ، سواری کرایه ) در رابطه با اخذ کمیسیون اضافی توسط شرکت ها ، دلال ها و موارد مرتبط برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، رئیس کهگیلویه و بویراحمدی انجمن های صنفی کارگری رانندگان سواری کشور دراین جلسه ضمن انتقاد و گلایه از دعوت نشدنش در دو جلسه قبل ، خواهان بیان مشکلات اساسی رانندگان سواری ، علاوه بر دستور کار رسمی جلسه شد.

دکتر عادل اردشیری از کسانی که در مرحله اول برای قرار گرفتن شغل رانندگی در بین مشاغل سخت ، رأی ندادند انتقاد کرد و افزود : از هیات رئیسه محترم و تمامی نمایندگان مجلس ، وزارت کار ، وزارت راه و شهرسازی و کلیه ی کمیسیون ها و مسئولین مربوطه خواهان همکاری برای رای دادن به طرح قرار گرفتن این شغل در گروه مشاغل سخت و زیان زور شد.

عمده مشکلات بخش سواری کرایه وجود مسافربرهای شخصی می باشد

رئیس انجمن های صنفی کارگری رانندگان سواری کشور افزود: عمده مشکلات بخش سواری کرایه وجود مسافربر های شخصی (پلاک سفید) می باشد که از سازمان راهداری و مقامات قضایی انتظار داریم به طور ویژه این موارد را مورد بررسی قرار دهند.

اردشیری گفت : شرکت های مسافربری هم کمیسیون اضافه از رانندگان می گیرند و هم نحوه محاسبه کمیسیون را به طور دقیق و قانونی محاسبه نمی کنند.

وی افزود : بعضی از شرکت های مسافربری متاسفانه اجاره خط می گیرند که این اقدام خلاف قانون است و باید با آن برخورد شود.

اردشیری درادامه خواستار حذف رانندگان شاغل و بازنشسته در این شغل شد .

شرکت های مسافربری بر اساس نحوه همکاری رانندگان درجه بندی شده میزان کمیسیون تعیین کنند

رئیس انجمن صنفی رانندگان استان کهگیلویه وبویراحمد گفت : لازم است در پایانه های مسافربری کشور برخی امکانات رفاهی مانند استراحتگاه ، خوابگاه و حمام برای رانندگان احداث شود.

عادل اردشیری با اشتباه دانستن نحوه محاسبه و اخذ کمیسیون از رانندگان افزود : باید شرکت های مسافربری بر اساس سطح عملکرد ، خدمات و نحوه همکاری با رانندگان درجه بندی شده و بر اساس این درجه بندی میزان کمیسیون آنان تعیین شود.

اردشیری با طرح این سئوال که چرا پس از اجرای هدفمندی یارانه ها تاکنون یارانه رانندگان سواری پرداخت نشده است افزود : این درحالی است که هزینه سوخت مسافر بر های پلاک شخصی با پلاک عمومی یکسان است، همچنین با وضعیت اقتصادی امروز و تورم در قیمت قطعات ، هزینه بیمه شخص ثالث خودروهای پلاک عمومی بسیار متفاوت تر از پلاک شخصی ها می باشد و از طرف دیگر برای گرفتن دفترچه تایید صلاحیت این رانندگان باید از هفت خوان رستم عبور کنند.

ضرورت تخفیفات گمرکی برای جایگزینی فرسودگی ناوگان حمل و نقل مسافر

رئیس انجمن های صنفی کارگری رانندگان سواری کشور  در ادامه گفت : یکی از مشکلات بحث فرسودگی ناوگان حمل و نقل مسافر است که لازم است باتخیفیفات گمرکی همکاری لازم برای جایگزینی با خودروهای با کیفیت صورت گیرد.

اردشیری در ادامه با اشاره به برخی مشکلات برای رانندگان هنگام بروز تصادف اظهار داشت : انتظار داریم در موقع بروز حادثه (تصادفات رانندگی) دقت بیشتری در کارشناسی صحنه انجام گیرد و تنها به مقصر اعلام نمودن راننده اکتفا نشود.

رئیس کهگیلویه و بویراحمدی انجمن های صنفی کارگری رانندگان سواری کشور افزود : متاسفانه عدم امنیت شغلی رانندگان باعث شده است آنان از گزارش تخلف و شکایت از شرکت های مسافربری خودداری کنند که به نظر می رسد لازم است در این خصوص سازمان سامانه ای را جهت دریافت گزارشات و شکایات ایجاد نمایند که این امر می تواند خود به خود عامل بازدارنده ای در بروز تخلفات توسط شرکت ها باشد.

تسهیلاتی بدون بهره و یا کم بهره برای رانندگان در نظر گرفته شود

رئیس انجمن های صنفی کارگری رانندگان سواری کشور در بخش دیگری ازسخنانش گفت : پیشنهاد می شود با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی رانندگان تسهیلاتی بدون بهره و یا کم بهره بین ۲ تا ۵ میلیونی برای آنها در نظر گرفته شود.

وی ضمن بیان این نکته که خواهان نظارت مستمر سازمان بر عملکرد شرکت ها و مدیران آن ها هستیم ، افزود :  نیاز است کانون ها و انجمن ها در صدور بخش نامه ها و قوانین سازمان دخالت و نقش اساسی داشته باشند.

اردشیری در پایان اظهار امیدواری کرد این پیشنهادات مورد توجه قرار بگیرد تا شاهد حل مشکلات رانندگان در این زمینه باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی