تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 ژوئن 2018 - 20:07
کد خبر : 9502

اهدا کنندگان خون بدون هیچ چشم داشتی فقط به امید نجات جان همنوع خود، اقدام به اهداء خون می کنند/رشد ۶۸درصدی شاخص اهدا خون مستمر در کهگیلویه و بویراحمد

اهدا کنندگان خون بدون هیچ چشم داشتی فقط به امید نجات جان همنوع خود، اقدام به اهداء خون می کنند/رشد ۶۸درصدی شاخص اهدا خون مستمر در کهگیلویه و بویراحمد

دکتر رستم حسن زاده شعار امسال روز جهانی اهداکنندگان خون را من هستم مرا هزار امید است و هر هزار تویی عنوان کردو گفت:از طرف مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران وهمه همکارانم در اداره کل انتقال خون استان از همه اهدا کنندگان خون صمیمانه تقدیر تشکر نمایم .

20180614_112907آفتاب دنا : مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد از ارتقاء شاخص اهدا خون مستمر در کهگیلویه و بویراحمد خبرداد وگفت: شاخص اهدا خون مستمر در کهگیلویه و بویراحمد ۶۸ درصد است که بیش از میانگین کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، دکتر رستم حسن زاده در نشستی صمیمی با خبرنگاران به مناسبت ۲۴ خرداد روز جهانی اهدا کنندگان خون به بیان اهمیت اهداء خون پرداخت و گزارشی از فعالیتهای این اداره کل جهت تنویر افکار عمومی ارائه کرد.

تبریک ۲۴ خرداد مصادف با ۱۴ ژوئن روز جهانی اهدا کنندگان خون

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک ۲۴ خرداد مصادف با ۱۴ ژوئن روز جهانی اهدا کنندگان خون ،اهدای خون را نشانی از همبستگی اجتماعی و این روز را فرصتی برای تقدیر از ا هدا کنندگان  مستمر خون دانست وگفت: این روز فرصت مغتمنی است تا از همت والا و فعالیت انسان دوستانه همه کسانی که در زمینه اهدا و انتقال خون و نجات جان انسان‌ها تلاش می‌کنند، قدردانی ‌شود.

حسن زاده،  مهمترین اثر اهدای خون را نجات زندگی انسانها و آگاهی از سلامت جسمانی  عنوان کرد وگفت: لازم می دانم ازطرف مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران وهمه  همکارانم در اداره کل انتقال خون استان  از همه اهدا کنندگان خون صمیمانه تقدیر تشکر نمایم و انتظار دارم همه مردم نوعدوست و قدرشناس  با  اهداء خون خود جان انسانهای دیگر را از مرگ حتمی نجات بخشند و امید ونشاط را به آنها برگردانند.

حسن زاده در بیان اهمیت اهداء خون  اظهار داشت: نیاز به خون همیشگی است و نیازمندان به خون همیشه در همه جوامع حیاتشان وابسته به خون و فرآورده های خونی است  که انسانهایی با حس همدلی و بدون هیچ چشم داشتی و فقط به امید نجات جان همنوع خود، اقدام به اهداء خون می کنند.

شعار روز جهانی اهداکنندگان خون من هستم مرا هزار امید است و هر هزار تویی

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد شعار امسال روز جهانی اهداکنندگان خون را من هستم مرا هزار امید است و هر هزار تویی عنوان کرد وگفت: همه روزه، در سراسر جهان بسیاری از افراد به خون و فرآورده های خونی نیاز پیدا می کنند، بطوریکه از هر سه نفر مردم دنیا، یک نفر در طول زندگی احتیاج به تزریق خون و فرآورده های خونی پیدا می کند که بارزترین مثال برای موقعیت هایی که در آن نیاز مبرم به خون پیدا می شود عبارت است از زمان بروز حوادث و سوانح گوناگونی نظیر تصادفات رانندگی، سوختگی ها و اعمال جراحی. همچنین خانم های باردار در حین زایمان، نوزادان و بخصوص نوزادان نارسی که به زردی دچار می شوند، از جمله دیگر نیازمندان به خون می باشند.

شاخص اهدا خون مستمر در کهگیلویه و بویراحمد بیش از میانگین کشوری است

20180614_104141مدیر کل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد در تشریح عملکرد این اداره کل گفت: طی سال ۹۶ شاخص اهدا خون مستمر در کشور ۵۸ درصد بود که این شاخص در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۶۸ درصد رسیده است .

وی با با بیان اینکه  میانگین  اهداء خون در بین بانوان  پایین تر از میانگین کشوری است گفت: میانگین  اهداء خون در بین بانوان  در استان ۳٫۵ درصد است  این در حالی که این شاخص در سطح کشور ۴٫۵درصد است.

انتقال خون مرز سیاسی ندارد و مربوط به همه مردم استان است

مدیر کل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد سیاست این اداره کل را توجه به نقاط استان دانست  وگفت:  انتقال خون مرز سیاسی ندارد و مربوط به همه مردم استان است و رویکرد مدیریتی انتقال خون استان در ارائه خدمات عدالت محور است.

حسن زاده تلاش همه مسئولان را در همکاری با انتقال خون استان ستودنی و قابل تحسین توصیف کرد وگفت: لازم می دانم از حمایتهای استاندار اسبق و فعلی ، نمایندگان سه گانه استان در مجلس شورای اسلامی ، روسای سابق و فعلی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان که یاریگر انتقال خون استان بودند  ازطرف خود و همه همکارانم در سازمان انتقال خون تشکر وسپاسگزاری نمایم.

پروژه ساختمان جدید انتقال خون استان نیازمند اعتبار ۴ میلیارد تومانی

مدیر کل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پروژه ساختمان جدید انتقال خون استان افزود: عملیات اجرایی این پروژه با زیربنای ۳۰۰۰ متر مربع و در سه طبقه از سال ۹۴ آغاز شد که هم اکنون ۳۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۴میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه نیاز است .

وی با بیان اینکه دراین پروژه  فضاهای بسیار خوبی پیش بینی شده است و در تراز ملی ساخته می شود از همه مسئولان استانی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی جهت تکمیل این پروژه استمداد طلبید و  اظهار امیدواری کرد با تکمیل این ساختمان شاهد تسهیل در خدمات دهی به جامعه هدف باشیم .

وی افزود: زمین‌های برای احداث ساختمان انتقال خون در ۳ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد تهیه شده است که به دنبال انجام این پروژه‌ها هستیم.

تجهیزو راه اندازی  سردخانه جدید با ظرفیت بالا جهت خدمات دهی

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد از زیباسازی و بهسازی ساختمان فعلی خبر داد و گفت: در حوزه تجهیز نیز سردخانه جدید با ظرفیت بالا راه اندازی شده است و این موضوع افزایش ظرفیت های خدمات دهی را رقم می زند .

حسن زاده  صمیمیت در بین پرسنل انتقال خون استان  را در بهترین شرایط ممکن دانست وگفت: آموزش نیروی انسانی و تجلیل از آنان در مناسبتهای مختلف در دستور کار مدیریت انتقال خون است است.

وی تجلیل از اهدا کنندگان مستمر خون ،دیدار با خانواده شهدا ء و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در اجرای کنگره ها و همایش های ملی را از برنامه های انتقال خون استان عنوان کرد وگفت:  افتخار می کنیم برای اولین بار از تمبر چهل‌سالگی انتقال خون استان رونمایی شد و امروز از آن استفاده می شود.

دریافت استاندارد جهانی ۲۰۱۵توسط اداره کل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد

حسن زاده در ادامه از دریافت استاندارد جهانی ۲۰۱۵توسط اداره کل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد  خبر داد وگفت:بر اساس شاخص ها ی سلامت و معیارهای حوزه سلامت و بهداشت نماینده سازمان بهداشت جهانی  ارزیابی از تمام واحدهای انتقال خون استان انجام داده است که بر اساس نتایج این شاخصها مجموعه انتقال خون استان در سال ۹۶ موفق به کسب ایزو ۲۰۱۵ شد.

تامین دستگاه پلاکت فرزیس از طریق رایزنی با مرکز برای جدا کردن  پلاکت از خون اهدا کننده

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد  از تامین دستگاه پلاکت فرزیس از طریق رایزنی با سازمان  انتقال خون ایران خبر داد وگفت:  پلاکت فرزیس فرآیندی است که پلاکت را از خون کامل اهدا کننده جدا کرده و سایر اجزاء خون را به بدن اهدا کننده بر می گرداند.

وی گفت: در این روش خون اهدا کننده توسط  یک ست  یکبار مصرف جدا و وارد دستگاه تمام اتوماتیکی شده و می تواند ترکیبات خون را از هم جدا کند که در یکبار اهدای پلاکت فرزیس به اندازه ۶تا ۸ واحد اهداء خون معمولی پلاکت جمع آوری می شود.

دکتر حسن زاده موارد مصرف پلاکت فرزیس را برای بیماران مبتلا به سرطان ،کم خونی ناشی از نقض عملکرد مغز و استخوان ،بیماران شیمی درمانی  یا رادیو تراپی ،بیمارنی که جراحی بزرگ از قبیل عمل قلب و پیوند مغز استخوان انجام داده اند بیان کرد.

اجلاسیه منطقه جنوب کشور با هدف توسعه علمی واستفاده از تجارب در یاسوج

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف ارتقای همکاری ها و تعاملات، اجلاسیه منطقه جنوب کشور با حضور چهار استان در راستای توسعه علمی، استفاده از تجارب و ارتقای شاخص ها در  فروردین ماه  سال جاری در یاسوج برگزار شد.

حسن‌زاده بابیان اینکه انتقال خون کشور ما با کشورهای توسعه‌یافته رقابت می‌کند، و استان ما هم، همپای شاخص‌های کشوری در حال توسعه است، گفت: بالغ‌بر ۳۰۰ میلیون تومان تجهیزات لازم و مدرن خریداری شد.

هیچ بیماری در استان دغدغه خون نداشته باشد

وی با بیان اینکه هیچ بیماری در استان دغدغه خون نداشته باشد  از هدفگذاری برای تهیه خون با سلامت ۱۰۰ درصدی خبر داد وگفت: خون توزیعی در استان با سلامت  کامل در بین جامعه هدف توزیع می شود.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پوشش بیمارستان ها تاکنون به شکل کامل عملیاتی شده و برای اعمال جراحی در استان مشکلی در تامین خون نداشته ایم .

حسن زاده نقش خبرنگاران و رسانه ها در سازندگی و توسعه استان را مهم  دانست وگفت: استان کهگیلویه وبویراحمد یک ید واحد است که رسانه ها باید بدون توجه بخشی  ، قومی و شهرستانی  نخبگان و مدیران استان را حمایت کنند و با اخبار امید آفرین در تزریق روحیه امید ،نشاط وشادابی در جامعه بیش از گذشته بکوشند.

وی از رسانه ها خواست در راستای دستیابی به اهداف توسعه ای و شاخص های انتقال خون و ترویج فرهنگ اهداء خون مستمر اداره کل انتقال خون استان را یاری نمایند.

522

IMG-20180614-WA0007

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی