تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 می 2014 - 19:00
کد خبر : 949

رسالت میراث فرهنگی مرزداری از میراث کهن کشور/شناسایی بیش از ۲۶۰۰ میراث فرهنگی در استان

رسالت میراث فرهنگی مرزداری از میراث کهن کشور/شناسایی بیش از ۲۶۰۰ میراث فرهنگی در استان

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان وظیفه میراث فرهنگی را مرزداری از میراث کهن کشور دانست و تصریح کرد: این میراث هویت ماست و هر کس تاریخ و میراث عظیم فرهنگی خود را فراموش کند، هویت خود را فراموش کرده است.

 نسیم دنا – مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۲۶۰۰ میراث فرهنگی در این استان شناسایی شده است.محمود باقری در نشست بررسی مشکلات ادارات و نمایندگی های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: توجه و جدیت در استقرار صنعت گردشگری به عنوان یکی از مهمترین محورهای توسعه استان لازم است.81093949-5579380

وی اظهارکرد: تمام ادارات و نمایندگی ها میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستانهای استان برای حل مشکلات صنعت فرابخشی گردشگری استان و تسهیل امور سرمایه گذاری باید همکاری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در روستاهای هدف گردشگری زیرساخت‌های لازم برای ایجاد زمینه مناسب برای اقامت گردشگران خارجی ایجاد شود.

باقری وظیفه میراث فرهنگی را مرزداری از میراث کهن کشور دانست و تصریح کرد: این میراث هویت ماست و هر کس تاریخ و میراث عظیم فرهنگی خود را فراموش کند، هویت خود را فراموش کرده است.

وی با اشاره به اینکه هر یک از استانهای کشور در یک محور صنایع دستی، گردشگری و یا میراث فرهنگی پتانسیل گردشگری وجود دارد، ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد در هر سه محور صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری قطب گردشگری است و باید در این زمینه برنامه ریزی صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توانمندی های بالای کهگیلویه و بویراحمد برای تبدیل به قطب گردشگری عنوان کرد: بیش از ۲۶۰۰ میراث فرهنگی در این استان شناسایی شده است.

باقری بیان کرد: ۷۲۰ اثر تاریخی، ۲۹۹ بقعه متبرکه و دو اثر طبیعی در این استان ثبت ملی شده اند.

وی اظهارکرد: مجموعه این پتانسیل ها در کنار طبیعت زیبای استان با وجود ۱۰درصد آب کشور و جنگل فراوان، کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان یک مقصد جدید گردشگری معرفی کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: با این حال تنها با داشته های کنونی این امر محقق نمی شود و لازم است زیرساختهای گردشگری در استان مهیا شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی