تاریخ انتشار : شنبه 2 ژوئن 2018 - 15:29
کد خبر : 9458

بررسی طرحهای بخش کشاورزی جهت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی توسعه پایدار روستایی

بررسی طرحهای بخش کشاورزی جهت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی توسعه پایدار روستایی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دنا ضمن تشکر وقدردانی از توجه خاص صندوق کارآفرینی امید استان به طرحهای بخش کشاورزی در راستای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها گفت: صندوق کارآفرینی امید در زمینه نظارت بر اجرای طرحها نسبت به همه بانکها عملکرد بهتری دارد که شایسته تقدیر است.

20180531_100930آفتاب دنا : نخستین نشست هم اندیشی مدیر  و کارشناسان صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد با مسئولین جهاد کشاورزی استان و شهرستانها جهت بررسی طرحها ،چالشها و ارائه راهکارها و پیشنهادات جهت پرداخت تسهیلات  اشتغالزایی توسعه پایدار روستایی  در سالن جلسات صندوق کارآفرینی امید برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، در این نشست مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرحهای ایجادی در اولویت پرداخت تسهیلات  اشتغالزایی روستایی  قرار دارند گفت: روستاهای استان کهگیلویه وبویراحمد پتانسیلهای خوبی در بخش کشاورزی دارند که لازمه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان داشتن مجوز از سازمان جهاد کشاورزی است.

ارسلان حسن‌پور افزود: پرداخت تسهیلات با هدف تولید و اشتغال به افراد متقاضی پرداخت می شود و ما در این خصوص متقاضیانی را که شرایط لازم مطابق دستورالعمل صندوق کارآفرینی امید را داشته باشند مورد حمایت قرار می‌دهیم اما تسیهلاتی که برای انحراف باشد و منجر به ایجاد اشتغال نشود به افراد پرداخت نمی‌شود.

طرحهای روستایی در بخش کشاورزی که بازار فروش خوبی داشته باشند حمایت می شوند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد تعامل با متولیان جهاد کشاورزی به عنوان دستگاهی که مجوزهای لازم به متقاضیان را جهت پرداخت تسهیلاتی که منجر به اشتغال پایدار روستایی شود را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد:طرحهای روستایی در بخش کشاورزی که بازار فروش خوبی داشته باشند و مورد تایید کارشناسان جهاد کشاورزی در سطح استان باشند با نگاه مثبت حمایت می شوند.

وی نظارت بر اجرای طرحها ی اشتغالزایی روستایی را برای جلوگیری از انحراف تسهیلات یاداور شد وگفت: چون تسهیلات قرض الحسنه است مردم تلاش می کنند این تسهیلات را دریافت کنند باید هم دستگاه اجرایی در معرفی و صدور مجوزها اهلیت متقاضی را مورد بررسی و توجه قرار دهد و هم کارشناسان صندوق دقت لازم را در این زمینه داشته باشند تا تسهیلات در راستای  ایجاد اشتغال و رونق تولید در روستاها هزینه شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از سیاست های اصلی صندوق کارآفرینی امید حمایت از طرح ها و ایده هایی هست که متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل های  اقلیم های مناطق متفاوت  استان به شکل بومی اجرا می شود.

حسن پور خاطرنشان کرد : تسهیلات صندوق کارآفرینی امید برای افزایش اشتغال پایدار و کمک به تولید است و خروجی اعطای تسهیلات، اشتغال است که در راستای سیاستهای دولت تدبیر وامید و تحقق اقتصاد مقاومتی و  شکوفایی اقتصادی است.

ایجاد  طرحهای اشتغالزایی در روستاها مانع مهاجرت روستاییان به شهرها خواهد شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش حمایت از طرح روستای بدون بیکار با بررسی روستاهای استان و انتخاب روستاهای مستعد با همکاری سازمان‌های مرتبط، حمایت از طرح هر روستا یک محصول با بررسی روستاهای مستعد استان در این زمینه را از برنامه های صندوق کارآفرینی امید عنوان کرد که لازم است است دستگاههای اجرایی در این زمینه همکاری نمایند.

وی گفت: با اجرای این طرحها با توجه به ظرفیت های خوب هر روستا در حوزه های مختلف، زمینه توسعه بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال پایدار و کاهش بیکاری در روستاها فراهم می شود.

حسن پور با اشاره به ‌ضرورت ایجاد اشتغال در روستاها بیان کرد: با اجرای این طرح زمینه ایجاد اشتغال در روستاها فراهم‌ شده  ومانع مهاجرت روستاییان به شهرها خواهد شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به‌ ضرورت تحقق شعاراقتصاد مقاومتی ،تولید واشتغال ازاعطای تسهیلات کارآفرینی به کارآفرینان روستایی خبرداد وگفت: این تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال برای حمایت از تولیدات داخلی پرداخت می شود.

جهاد کشاورزی هر طرحی را که در زمینه اشتغال و تولید قابلیت اجرا ندارد به بانک معرفی نمی کند

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با تشکر و قدردانی از تلاشهای دلسوزانه و مدبرانه مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد که به صورت تخصصی و با اشراف کامل پرداخت تسهیلات به طرحهای اشتغال پایدار روستایی را دنبال می کند گفت: سازمان جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید یک پیکر و در دوقالب حقوقی در بحث پرداخت تسهیلات کار می کنند تا هم شغل ایجاد شود و هم تولید در روستاها رونق بگیرد.

رمضان بیدار مغز افزود: همه طرحهای کشاورزی به جز گیاهان دارویی که نیاز به مجوز ندارد وبرای پرداخت تسهیلات باید تاییدیه کارشناسان جهاد کشاورزی را داشته باشند مجوز تاسیس دارند .

وی احساس مسئولیت ونظارت دستگاههای اجرایی و بانکها  در قبل از اجرا ، حین اجرا وتداوم طرحهای اشتغالزایی روستایی را برای جلوگیری از به انحراف رفتن تسهیلات بسیار مهم دانست وگفت: سازمان جهاد کشاورزی پرونده هر طرحی را که پس از بررسی تشخیص دهد در زمینه اشتغال و تولید قابلیت اجرای طرح را ندارد جهت معرفی به بانک عامل تایید نمی کند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی  سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در همین زمینه خاطرنشان کرد:طبق آیین نامه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی چنانچه بعد از پرداخت تسهیلات دستگاه اجرایی تشخیص دهد متقاضی تسهیلات را در زمینه اجرای طرح مورد نظر هزینه نکرده است با مکاتبه با بانک می تواند تسهیلات قرض الحسنه را به ۱۸ درصد افزایش دهد.

وی از فعال شدن کار گروه نظارت در سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان برای نظارت دقیق برتسهلات اشتغالزایی روستایی خبرداد وگفت: این جلسه هم اندیشی  فرصت مناسبی است تا بتوانیم با هم افزایی و همفکری تلاش کنیم تسهیلات در جای خودش برای تولید واشتغال هزینه شود و به انحراف نرود.

صندوق کارآفرینی امید در زمینه نظارت بر اجرای طرحها نسبت به  همه بانکها عملکرد بهتری دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دنا نیز در این جلسه ضمن تشکر وقدردانی  از توجه خاص صندوق کارآفرینی امید استان به طرحهای بخش کشاورزی در راستای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها گفت: صندوق کارآفرینی امید در زمینه نظارت بر اجرای طرحها نسبت به  همه بانکها عملکرد بهتری دارد که در خور تحسین وشایسته تقدیر است.

فضل الله آذر فر نیز با اشاره به پتانسیل خوب استان در بخش کشاورزی بالاخص دامداری سنتی و گیاهان دارویی گفت: با توجه به بنیه ضعیف روستائیان در زمینه آورده و تامین وثیقه جهت دریافت تسهیلات لازم است بانکها خیلی در این زمینه سختگیری نداشته باشند واز تضمین هایی از قبیل خونه ،ملک زراعی که مورد تایید باشند استفاده نمایند.

وی نظارت بر اجرای دقیق طرحها را جهت ایجاد اشتغال یاداور شد وگفت: سازمان جهاد کشاورزی در روستاها برای طرحهایی که در روستاها اشباع شده طرح الگوی کشت را دنبال کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دنا پتانسیل استان در زمینه کشت گیاهان دارویی را بسیار بالا ذکر کرد وگفت: استان کهگیلویه وویراحمد می تواند به عنوان پایلوت کشت گیاهان دارویی در کشور معرفی شود.

آذر فر استقبال کشاورزان و روستائیان شهرستان دنا از طرحهای اشتغالزایی روستایی را خوب توصیف کرد وگفت: روستاهای شهرستان دنا پتانسیل خوبی در زمینه طرحهای کشاورزی دارند که تلاش می کنیم با بررسی دقیق طرحها تسهیلات در جای واقعی خودش هزینه شود که منجر به اشتغال و تولید شود.

عملکرد صندوق کارآفرینی امید در زمینه پرداخت تسهیلات به طرحهای بخش کشاورزی شهرستان گچساران ضربتی وجهادی است

نماینده جهاد وکشاورزی شهرستان گچساران با بیان اینکه طرحهای توسعه پایدار روستایی با حساسیت توسط مسئولان در این شهرستان پیگیری می شود گفت: عملکرد صندوق کارآفرینی امید در زمینه پرداخت تسهیلات به طرحهای بخش کشاورزی شهرستان گچساران ضربتی وجهادی است که ای کاش همه طرحها به این صندوق معرفی می شدند.

وی استقبال از طرح پرورش ماهیان زینتی در شهرستان گچساران را یاداور شد وگفت: ۱۷ متقاضی در این زمینه تشکیل پرونده داده شده که در مرحله پایانی کار قرار دارند.

نماینده جهاد وکشاورزی شهرستان گچساران با بیان اینکه شهرستان گچساران در زمینه طرح پرورش ماهیان زینتی می تواند به عنوان قطب در کشور تبدیل شود  خواستار تامین منابع کافی در بحث پرداخت تسهیلات به متقاضیان این طرحها شد.

درادامه این جلسه  روسای صندوق های کارآفرینی امید و جهاد کشاورزی  شهرستانها  نقطه نظرات خویش را پیرامون طرحهای بخش کشاورزی مطرح و با ارائه راهکارهای لازم خواستار انجام دقیق فرآیند قانونی برای جلوگیری از انحراف تسهیلات اشتغالزایی روستایی شدند.

20180531_100930

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی