تاریخ انتشار : جمعه 1 ژوئن 2018 - 10:40
کد خبر : 9449

کاهش طلاق طی سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد/تمامی افراد بالای ۱۵ سال ملزم به داشتن کارت ملی هوشمند و شناسنامه عکس دار هستند

کاهش طلاق طی سال گذشته  در کهگیلویه و بویراحمد/تمامی افراد بالای ۱۵ سال ملزم به داشتن کارت ملی هوشمند و شناسنامه عکس دار هستند

سید محمدعلی تقوی بیان کرد: وضعیت طلاق در استان سال گذشته با یک کاهش چشم‌گیری مواجه بود به گونه‌ای که آمار طلاق در استان به منفی ۹ درصد رسیده است.

10204_253آفتاب دنا : طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۴ رشد ۳۵ درصدی داشته اما آمارها از کاهش طلاق طی سال گذشته حکایت دارد.

طلاق یکی از پدیده‌های است که در سال‌های اخیر شاهد افزایش آن در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم، پدیده‌ای نگران کننده که به دلیل و عوامل مختلف سبب از هم پاشیدن زندگی مشترک افراد می‌شود.

عوامل مختلفی در از هم پاشیدن زندگی زوجین نقش دارد از جمله این عوامل می‌توان به عدم اشتغال، اعتیاد، عدم آشنایی زوجین نسبت به همدیگر، دخالت‌های خانواده‌ها و بسیاری مسائل دیگر اشاره کرد که رفع این مشکلات و ایجاد شرایط در جهت تشکیل خانواده،برگزاری کلاس‌‌های آموزش خانواده و شناخت بیشتر زوجین به مسائل مرتبط با زندگی خانوادگی می‌تواند در کاهش معضل طلاق موثر است.

اما با همه این تفاسیر و بیان علل طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد، آمارها رشد طلاق در استان را طی سال ۹۴ نشان می‌دهند

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: طلاق در سال ۹۴ رشد  ۳۵ درصدی داشت اما در سال ۱۳۹۵ با ثبت حدود یک هزار و ۷۵۰ واقعه طلاق و کاهش ۱۰ درصدی به ۲۵ درصد رسیده است.

سید محمدعلی تقوی بیان کرد: وضعیت طلاق در استان سال گذشته با یک کاهش چشم‌گیری مواجه بود به گونه‌ای که آمار طلاق در استان به منفی ۹ درصد رسیده است.

این مسؤول با ابراز خرسندی از کاهش پدیده طلاق گفت: سال گذشته یک هزار و ۵۶۲  واقعه طلاق در استان به ثبت رسید که امیدواریم با اقدامات صورت گرفته و آشنایی بیشتر زوجین با زندگی زناشویی شاهد کاهش بیشتر این معضل اجتماعی در استان باشیم.

تمامی افراد بالای ۱۵ سال ملزم به داشتن کارت ملی هوشمند و شناسنامه عکس دار هستند

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری از سخنانش  گفت: افرادی که اعتبار کارت ملی آنان به پایان رسیده است باید هر چه سریعتر جهت ثبت نام کارت هوشمند ملی خود  اقدام نمایند

تقوی  با تاکید بر اینکه تمامی افراد بالای ۱۵ سال ملزم به داشتن کارت ملی هوشمند و شناسنامه عکس دار هستند، ابراز کرد: تمامی زیرساخت‌های لازم برای صدور کارت ملی هوشمند در استان مهیا شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه وبویراحمد ضریب امنیتی بالا، ظرفیت بالای ذخیره اطلاعات در تراشه کارت، امضای دیجیتال، تصدیق هویت و شناسایی فرد را از مزایای کارت ملی هوشمند عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خدمات دولت الکترونیک با استفاده از کارت ملی هوشمند انجام می‌شود، بیان کرد: با استفاده از این کارت می‌توان بسیاری از کارت‌های بیمه، بانکی، آموزشی، یارانه و رای‌گیری را جمع‌آوری کرد و همه این کارها را از طریق کارت ملی هوشمند انجام داد.

مدیرکل ثبت احوال استان در بیان اهمیت کارت ملی هوشمند افزود: با پیاده سازی طرح کارت هوشمند ملّی این امکان فراهم می شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند و موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود.

وی گفت: کارت هوشمند می تواند جایگزین تمام کارتهای موجود در دست مردم شده به گونه ای که ارائه تمام خدمات الکترونیکی به وسیله این کارت هوشمند مقدور می باشد.

استقبال خوب مردم استان از کارت هوشمند ملی

مدیرکل ثبت احوال استان به استقبال خوب مردم استان از کارت هوشمند ملی خبرداد وگفت : در سال گذشته حدود ۱۵۸ هزار نفر در استان برای کارت هوشمند ملی ثبت نام نمودند که کارت تمامی این افراد صادر و تحویل داده شده است. البته تعدادی از این افراد هنوز برای تحویل کارت خود مراجعه نکرده اند که از آنان درخواست می شود تا سریعا به همان محلی که قبلا ثبت نام کرده اند، مراجعه و کارت خود را تحویل بگیرند.

سیدمحمدعلی تقوی با بیان اینکه ۷۵ درصد مردم استان کهگیلویه و بویراحمد کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند اظهار داشت: از جمعیت ۵۱۷ هزار نفری بالای ۱۵ سال که واجدین شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان هستند تاکنون ۷۵ درصد آنان یعنی ۳۷۵ هزار نفر برای کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده اند و کارت این افراد صادر گردیده است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی