تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 می 2018 - 7:14
کد خبر : 9387

سوم خرداد یکی از بارزترین جلوه‌های نصر الهی است/اجرای ۲۲۶ برنامه توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سال جاری

سوم خرداد  یکی از بارزترین جلوه‌های نصر الهی است/اجرای ۲۲۶ برنامه توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سال جاری

آفتاب دنا: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز سوم خرداد ۱۳۶۱ یکی از بارزترین جلوه‌های نصرالهی و یکی از مهمترین و زیباترین روزهای انقلاب اسلامی ایران می‌باشد.

20180520_112928آفتاب دنا: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز سوم خرداد ۱۳۶۱ یکی از بارزترین جلوه‌های نصرالهی و یکی از مهمترین و زیباترین روزهای انقلاب اسلامی ایران می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، امیرعباس آسمند در جمع خبرنگاران با تبریک  سوم خرداد ،سالروز آزادسازی فتح خرمشهر اظهار داشت: در این روز شهر مقاوم خیز خرمشهر که پس از ۳۵ روز پایداری و مقاومت در ۴ آبان ۱۳۵۹ به اشغال دشمن در آمده بود، پس از ۵۷۸ روز (۱۹ ماه) ، بار دیگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد.

وی خاطرنشان کرد: این پیروزی به لحاظ نظامی، نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته شده و از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌ شود.

آسمند به عملیات بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر اشاره کرد و گفت: در این عملیات بیش از ۵ هزار کیلومتر مربع از خاک میهن اسلامی ما آزاد شد. در این عملیات همه از ارتش، سپاه، جهاد سازندگی و رزمندگان ملت  قهرمان ایران حضور داشتند که منجر به آزادی خرمشهر شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد، گفت: انجام عملیات بیت المقدس و به دست آوردن آن پیروزی بزرگ، سختی‌های فراوانی به همراه داشت و امام ما را متوجه ساختند که این پیروزی عنایت خداوند به کشور، مردم و رزمندگان بود.

آسمند با بیان اینکه امروز ارزش‌های دفاع مقدس تنها در داخل کشور مطرح نیست گفت: امروز فرهنگ دفاع مقدس به عنوان نماد استقامت ملت ایران از مرزهای کشور عزیزمان فراتر رفته است.

اجرای برنامه های متنوع با هدف احیاء فرهنگ مقاومت و زنده نگه داشتن دلاوری‌ها در آزادسازی خرمشهر

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف احیاء فرهنگ مقاومت و همچنین زنده نگه داشتن دلاوری‌های صورت گرفته در آزادسازی خرمشهر اقدام به اجرای برنامه‌های متنوعی در این روز می‌کند.

امیرعباس آسمند از برگزاری دو جلسه هماهنگی استانی جهت بزرگداشت سوم خرداد در دوم اردیبهشت و بیست چهارم اردیبهشت خبرداد و گفت: در این جلسات با حضور اعضاء و مسئولان استانی مصوباتی  جهت برگزاری هرچه با شکوهتر این روز به تصویب رسید.

در سالروز آزادسازی خرمشهر گلبانگ الله اکبر در ادارات طنین‌انداز می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به تشریح برنامه‌های این روز پرداخت و اظهار کرد: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به میزبانی سپاه فتح، تجلیل از خانواده‌های شهدای عملیات بیت‌المقدس، غبارروبی از گلزار شهدا با محوریت بنیاد شهید، فضا سازی  وتبلیغات محیطی توسط ادارات و طنین گلبانگ الله اکبر در تمامی ادارات و دستگاه‌های استان با محوریت صدا وسیما در ساعت ۱۱ صبح روز سوم خرداد از جمله برنامه‌های گرامیداشت این روز است.

وی تصریح کرد: در روز جمعه ۴ خرداد فرمانده‌هان نواحی سپاه قبل از خطبه‌های نماز جمعه به ایراد سخنرانی می‌پردازند، ضمن اینکه مصاحبه‌های رادیو و تلویزیونی با هدف تبیین این روز با محوریت سپاه فتح و ارسال پیامک به مناسبت سوم خرداد دیگر برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر است.

آسمنداز هماهنگی با ائمه جمعه استان جهت ایراد سخن راجع به سوم خرداد وفرهنگ دفاع مقدس در خطبه های نماز جمعه خبرداد و گفت: در شهرستانها نیز جلسات هماهنگی روز سوم خرداد نیز به ریاست فرمانداران تشکیل و همین برنامه ها نیز اجرا می شود.

اجرای ۲۲۶ برنامه توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سال جاری

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ۲۲۶ برنامه در طول سال توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اجرا می‌شود، افزود: این برنامه‌های حمایتی، مشارکتی و اجرایی هستند.

آسمند به ماموریتهای این بنیاد اشاره کرد وگغت: این بنیاد دارای چارت تشکیلاتی ادبیات دفاع مقدس ،هنری و سینمایی،اسناد وپژوهش ،مشارکت زنان،روحانیون و  ودفاع مقدس ،مدیریت پیشکوستان ،تشکلهای مردم نهاد ،مدیریت مهندسی یادمانها و موزه ها و روابط عمومی است که جهت ترویج و زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس فعالیت می کند.

شناسایی ۲۴۰ مدخل  جهت تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از تهیه و تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه ۲۴۰ مدخل شناسایی شده است که مراحل تشکیل پرونده‌های علمی این مدخل‌ها در حال انجام است و در نهایت منجر به نوشتن مقاله در این زمینه می‌شود که مقدمه ای برای چاپ دانش نامه دفاع مقدس است.

آسمند با بیان اینکه این دانش نامه در یک پروسه پنج ساله تهیه و تدوین می شود گفت: شاخصها و آیتم ها مختلفی برای تهیه این دانش نامه مشخص شده است که همه مواردی که در جنگ  نقش داشته اند از قبیل شهدا ،پادگانهای آموزشی ، روستاها ، شهرها  و بخشها با ویژگیهای جمعیتی و مسائل فرهنگی واجتماعی ، توپوگرافی جمعیتی و اطلاعات شناسنامه ای  مورد پژوهش و بررسی قرار می گیرد و پرونده علمی برای آنها تشکیل می شود.

تدریس دو واحد کتاب آشنایی با مفاهیم دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تدریس دو واحد کتاب آشنایی با مفاهیم دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان گفت: در این زمینه ۱۵ استاد را آموزش داده ایم وبسته های آموزشی در اختیار آنها قرار داده ایم که هرسه ماهی یکبار جلساتی با معاونین آموزشی و پژوهشی دانشگاها جهت ارزیابی کار اساتید و دانشجویان انجام می دهیم.

تجلیل از پیشکوستان دوران دفاع مقدس

آسمند حمایت از کاروانهای راهیان نور با همکاری آموزش وپرورش جهت اعزام دانش آموزان به یادمانهای دوران دفاع مقدس را از دیگر برنامه های این بنیاد  ذکر کرد وگفت: آموزش کارکنان ادرات و نکوداشت وتجلیل از پیشکوستان دوران دفاع مقدس حداقل ۲ بار  در طول سال از دیگر برنامه های این بنیاد است که تلاش می کنیم همه کسانی که در جنگ حضور داشتند به نوعی از آنها تجلیل کنیم.

حمایت از تدوین پایان نامه های مربوط به دفاع مقدس

20180520_112948مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد حمایت از تدوین پایان نامه های مربوط به دفاع مقدس را از دیگر برنامه های این بنیاد ذکر کرد وگفت: در طول سال کارگاههای آموزشی خاطره نگاری ، داستان نویسی ، نقد و بررسی آثار ادبی دفاع مقدس  شعر و داستان در برنامه کاری قرار دارد.

آسمند تدوین ،تالیف و چاپ آثار دفاع مقدس را  از وظایف این بنیاد دانست وگفت: در همین راستا سال گذشته ۳۳ جلد کتاب دفاع مقدس تدوین شده و  امسال ۳۰ جلد کتاب در دستور کار قرار دارد  که ۱۱ جلد آن در دست تدوین است.

تشکیل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در استان به ریاست استاندار

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در استان به ریاست استاندار خبر داد وگفت: این شورا ۷ کمیته زیر مجموعه دارد که احکام آنها صادر شده و هرکمیته در زمینه فعالیتهای محول شده در زمینه ترویج و زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس انجام وظیفه می کند.

وی راه اندازی خبرگزاری دفاع مقدس برای تولید خبر در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس در سطح استان را یاداور شد وگفت: جهت پاسداشت ارزشهای دفاع مقدس این بنیاد ضمن همکاری با تشکلهای مردهای نهاد گردهمایی های بزرگی را نیز در این زمینه در طول سال برگزار می کند.

کلنگ زنی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در صورت همکاری مسئولان استانی

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد جز معدود استانهایی است که فاقد مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس می باشد گفت: در صورت همکاری مسئولان استانی و تامین اعتبار مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در سال جاری کلنگ زنی خواهد شد.

آسمند از انعقاد  ۱۷ مورد تفاهم نامه با ادرات و سازمانها در زمینه مشارکت در برنامه های دفاع مقدس خبرداد وگفت: فرهنگ دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است که همه وظیفه داریم برای زنده نگه داشتن آن بیش از گذشته تلاش کنیم.

وی گفت: ۹۳ هزار سند مربوط به دوران دفاع مقدس شناسایی، ضبط و الکترونیکی شده است.

وجود۲۱ یادمان شهدای گمنام در سطح استان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به یادمانهای شهدای گمنام در سطح استان و وضعیت این یادمانها اشاره کرد وگفت: ۲۱ یادمان شهدای گمنام در سطح استان وجود دارد که ۱۲ مورد آنها به بهره برداری رسیده و ۶ مورد آن پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند و سه یادمان در شهرهای دیشموک ،سوق و آموزشکده فنی وحرفه ای خواهران یاسوج  نیز حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

آسمند از توسعه یادمان  شهدای گمنام شهر یاسوج  خبرداد وگفت: در این زمینه تفاهم نامه ای با فرماندار محترم شهرستان بویراحمد امضاء کرده ایم که در زمینه تامین اعتبار جهت توسعه یادمان شهدای گمنام همکاری نمایند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه سال گذشته دو مورد فیلم و یک مورد تئاتر تولید شده، گفت: درخواست تشییع شهدای گمنام در سطح استان را ارائه کردیم که در صورت موافقت پیکر پاک دو تن از شهدای گمنام جنگ تحمیلی در استان به خاک سپرده می‌شود.

وی از یرگزاری یادواره های شهداء با محوریت سپاه فتح استان و بنیاد شهید در طول سال خبرداد وگفت: استان کهگیلویه وبویراحمد ۱۸۸۳ شهید در دوران دفاع مقدس و پس از آن تقدیم انقلاب کرده و دارای ۳۵۷۸۷ رزمنده ،۳۱۸ آزاده و قریب ۱۰ هزار جانباز دارد.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی