تاریخ انتشار : شنبه 5 می 2018 - 9:36
کد خبر : 9269

کارگران وکارفرمایان بازوان اقتصادی دولت در تولید ،توسعه و تعالی کشور/ همه تلاشها معطوف به ارتقاء سطح معیشت وافزایش میزان حقوق ودستمزد کارگران است

کارگران وکارفرمایان بازوان اقتصادی دولت در تولید ،توسعه و تعالی کشور/ همه تلاشها معطوف به ارتقاء سطح معیشت وافزایش میزان حقوق ودستمزد کارگران است

پروانه نیک مرام گفت : به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی کسی که روزی کارگرکارخانه بوده الان بعنوان نماینده مجلس درحال خدمتگزاری به مردم است .

45614آفتاب دنا : همزمان با روز جهانی کارگر مراسم جشن بزرگ کارگری با حضور استاندار ،مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ، مسئولان استانی و شرکت گسترده وپرشور کارگران در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار واز کارگران تلاشگر نمونه کارخانه جات وشرکت های تولیدی صنعتی تجلیل شد.

روز جهانی کارگر یادمانی برای ارج نهادن به زحمات وتلاشهای کارگران

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان  کهگیلویه وبویراحمد در این آیین با تبریک هفته کارگر ومیلاد فرخنده منجی عالم بشریت گفت:  روز جهانی کارگر را یادمانی برای ارج نهادن به زحمات وتلاشهای کارگران و فرصتی برای پاسداشت وگرامیداشت مقام ومنزلت کارگران دانست.

پروانه نیک مرام  گفت: روز جهانی کارگر روز تبیین وتشریح جایگاه کاروتلاش درجامعه از منظر ودیدگاه دین مبین اسلام است.

وی افزود: روز جهانی کارگر نماد ،نشان وفریاد دادخواهی کارگرانی است که ندای عدلت خواهی وظلم ستیزی آنها باعث گردید ساعات کارشان از ۱۰ساعت به ۸ساعت کاهش یابد ودر دریافت حقوق ودستمزد وضعیت بهتری پیدا کنند.

همه تلاشها معطوف به ارتقاء سطح معیشت وافزایش میزان حقوق ودستمزد کارگران است

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان بیان کرد: هرچند براین باوریم تا رسیدن کارگران به حق وحقوق واقعی شان وتحقق خواسته های آنها فاصله زیادی داریم اما همه تلاشها معطوف به ارتقاء سطح معیشت وافزایش میزان حقوق ودستمزد آنها ست  ودراین راستا خوشبختانه با حمایت جدی دولت تدبیروامید ومساعدت های ویژه وزیرتعاون کار ورفاه اجتماعی  گامهای بلند وارزشمندی درسنوات اخیر خصوصا ابتدای سال ۹۷برای افزایش میزان حقوق ودستمزد برداشته شد.

نیک مرام افزود: در مقایسه درصد افزایش مزدی نسبت به ۱۵سال پیش با درنظرگرفتن نرخ تورم بیشترین درصد افزایش مزدی هم دردستمزد وهم درسایرسطوح مزدی را درسال ۱۳۹۷داشته ایم که امیدوارم با استمراراین رویکرد تعاملی شاهد واقعی شدن میزان دستمزد وارتقاء سطح معیشت ورفاه جامعه کارگری باشیم.

بوسه محبت آمیز نبی مکرم اسلام بردستان پینه بسته کارگر گواه روشنی در عظمت جایگاه کاروتلاش

188590_origمدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان با بیان اینکه  کارگران زحمتکش ترین قشر ودرعین حال مظلوم ترین گروه درجامعه هستند واین موضوع به کرات در احادیث وروایات دینی بوضوح دیده میشود اظهار داشت: بوسه محبت آمیز نبی مکرم اسلام بردستان ترک خورده وپینه بسته کارگر گواه روشن ومعتبری است در میزان ارزش ،عظمت وجایگاه کاروتلاش.

وی افزود: رتبه ودرجه کاروکارگر آنقدر والا ومهم است که پیامبرگرامی اسلام بعد از بوسیدن دستان زبروخشن سعد انصاری اینگونه فرمودند:این دستی است که هرگز آتش جهنم به آن نمی رسد پس افتخار می کنیم که کارگر هستیم ودرمیان طیف عظیم کارگران زندگی می کنیم .

وی خاطرنشان کرد:  جایگاه کارگران در نظر دین اسلام آنچنان مهم است که باز در حدیث نبوی می خوانیم هرکس از زحمت ودسترنج خویش مخارج زندگی اش را تامین کند روز قیامت در صف پیامبران قرارمی گیرد وثواب انبیاء را خواهد گرفت

نام مقدس کارگر با وجود کارفرمایان تجلی می یابد

نیک مرام با بیان اینکه از تلاش وکوشش کارفرمایان این صاحبان اصلی حوزه کسب وکار غافل نیستیم  خاطرنشان کرد: اعتقاد راسخ داریم قدرت ریسک پذیری کارفرمایان در سرمایه گذاری ها عامل تحرک وپویایی اقتصاد جامعه است ونام مقدس کارگر با وجود کارفرمایان تجلی می یابد.

وی  کارگران وکارفرمایان را  بازوان اقتصادی دولت در تولید ،توسعه،تعالی وپیشرفت کشور خواند.

وزیر کار روزگاری کارگر بوده و دغدغه ونگرانی اش افزایش سطح رفاه ومعیشت کارگران است

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان  با بیان اینکه دکتر ربیعی روزگاری پیش کارگر کارخانه قره قره سازی بوده و اکنون بعنوان عالی ترین مقام دروزات تعاون کار ورفاه اجتماعی به قشر عظیم کارگران خدمت می نمایدگفت: دکتر ربیعی از جنس کارگران است وهرروز دغدغه ونگرانی اش افزایش سطح رفاه ومعیشت این قشر زحمت کش است .

نیک مرام یاداور شد : به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی کسی که روزی کارگرکارخانه بوده الان بعنوان نماینده مجلس درحال خدمتگزاری به مردم است .

افتخار می کنم که کارگربوده واکنون هم کارگر هستم

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجنماعی استان با اشاره به اینکه خودش نیز از جنس کارگران است  اظهارداشت : کسی که سال ها  کارگر قراردادی بوده وهرسه ماه یک بارو یا سالی یکبار قراردادش را تمدید می کردند وهمواره روز های نزدیک به پایان قرارداد دلهره داشت که مبادا قرارداد تمدید نشود اکنون درجایگاه مدیرکل اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی است  اینجانب هستم که همواره در تمامی جلسات اعلام نموده ام که افتخار می کنم که کارگربوده واکنون هم کارگر هستم .

پروانه نیک مرام درادامه تصریح کرد:اگرچه امروز را بنام کارگران نامگذاری کرده اند اما این بدان معنا نیست که در روزهای دیگر کارگران به فراموشی سپرده شوند چراکه چرخ صنعت عظیم تولید هرروز به چرخه درمی آید وهرروز روز کارگر است.

ایمنی وایمن سازی محیط کار در راستای حفظ وصیانت از نیروی انسانی است

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجنماعی استان با اشاره به روز  ۲۸آوریل (۸اردیبهشت ماه )بنام روز جهانی ایمنی وبهداشت از سوی سازمان بین المللی کار گفت: هرسال این سازمان شعاری را با محوریت گرامیداشت آن روز در نظر می گیرد که امسال بهبود ایمنی وبهداشت کارگران جوان وخاتمه دادن به کارکودک تعیین شده است زیرا مسئله ایمنی وایمن سازی محیط کار در راستای حفظ وصیانت از نیروی انسانی ومنابع مادی هرکشوراست.

کارگران نقش اساسی در افزایش کیفیت تولید ومرغوبیت کالای ایرانی دارند

پروانه نیک مرام  مسئولیت کارگران را درتحقق شعار سال مهم ارزیابی کرد و افزود: تحقق شعار سال متکی به تلاش وکوشش کارگران است و کارگران نقش اساسی در افزایش کیفیت تولید ومرغوبیت کالای ایرانی دارند.

وی آنگاه به رای جدید هیأت عمومی دیوان عدالت اداری  درخصوص ناکافی بودن برگ تسویه حساب از سوی کارفرمایان بعنوان ادله اثبات دعوا اشاره کرد و از هیاتهای رسیدگی کننده خواست با جدیت و دقت نظر درصدور آراء  اقدام نمایند.

مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان ،تنزل پست کارگران را بعد از صدور رای بازگشت بکار غیرقابل قبول عنوان کرد وافزود: کارگران طبق رای دیوان عدالت اداری بعد از بازگشت بکار تنزل پست نخواهند داشت.

نیک مرام  موضوع اشتغال را بعنوان یکی از اولویت های مهم مسئولان دانست واز تسهیلات اشتغال زایی با نرخ سود پایین در استان خبرداد.

وی از ارائه تسهیلات اشتغال روستایی در استان تا سقف پنج میلیارد تومان خبر داد و  عنوان کرد: تحقق اشتغال پایدار از دغدغه های مسئولین و به ویژه استاندار است و باید از ظرفیت هایی مانند تسهیلات اشتغال زایی به نحو مطلوب بهره برد .

موفقیت جمهوری اسلامی در جنگ اقتصادی در گروی تلاش کارگران است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در مراسم جشن روزجهانی کارگربا تبریک این روز به کارگران زحمتکش گفت: کارگران در طول دوران انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌آفرینی کردند و در دوران سازندگی اگر تلاش آنها در کارخانجات نبود ما نمی‌توانستیم پیشرفت‌ها و توفیقات آن دوران را داشته باشند.

علی‌محمد احمدی بیان کرد: در ۴ دهه اخیر کارگران نقش‌آفرینی فراوانی در عرصه‌های مختلفی داشتند اما شرایط امروز متفاوت‌تر از گذشته شده است در دوران جنگ نظامی همه نیروها در کنار هم بودند اما امروز شرایط جنگ و تقابل عوض شده و جنگ امروزه اقتصادی است.

وی تصریح کرد: موفقیت جمهوری اسلامی در جنگ اقتصادی در گروی تلاش کارگران است و همانطور که در سال‌های گذشته از هیچ تلاشی برای اعتلای نظام اسلامی دریغ نکردید در این جنگ و جبهه اقتصادی نیز حضور فعال داشته باشید.

ایجاد فضای امن، پیگیری معیشت ، رفاه و سربلندی کارگران از وظایف مسئولان است

image_460_306مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مسئولان و کارفرمایان در قبال کارگران وظایف و مسؤولیت‌هایی دارند که ایجاد فضای امن، پرداخت به موقع حقوق و مطالبات کارگران و پیگیری برای معیشت و رفاه و سربلندی کارگران از وظایف مسئولان است.

احمدی با تأکید بر تقویت تولیدات ملی گفت: راه فرهنگی که دنبال کردیم اشتباه بوده، در کشور آلمان جایگاه و شان و منزلت کارگر از بسیاری از مشاغل بالاتر است اما متاسفانه ما راه را گم کردیم به گونه‌ای که ارزش فردی که در بخشی از یک اداره حضور دارد از کارگری که چرخ واحدی را می‌چرخاند بالاتر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان اشتغال به کار به وسیله رانت و رانت‌خواری را آفت بزرگی دانست و گفت: جامعه‌ای که فرزندان آن با رانت‌ جذب شوند هرگز طعم استقلال و سربلندی را نخواهد چشید.

وی با اشاره به اینکه حقوق و مزایای کارگران به موقع پرداخت شود، گفت: قانون به گونه‌ای باشد که جایگاه و شان کارگران توسط کارفرما رعایت شود.

تلاش کنیم جایگاه و منزلت کارگری به معنای واقعی کلمه نمود پیدا کند

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استقلال ابعاد گوناگونی دارد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی که مهمترین ابعاد استقلال اکنون  اقتصادی قوی است هر کشور اگر حرفی برای گفتن دارد اقتصاد قوی دارد و تحقق استقلال اقتصادی به دست جامعه ای که برای ارمان های خود تلاش می کنند همچون ایران محقق می شود.

غلام محمد زارعی بیان کرد: امروز همه دنیا معتقد است که ایران یک کشور خلاق و مبتکر است با وجود تحریم های سال های گذشته اما ایران اسلامی توانست در تولیدی خیلی از تجهیزات خوکفا شود برای حمایت از کارگر باید از شعار سال حمایت کنیم.

 وی تصریح کرد: بستر محقق شدن شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی در حال محقق شدن است شعاری که رهبر انقلاب اسلامی مطرح کردند یک تکلیف شرعی، یک فرمان حکومتی و الهی است استقلال ما در گرو اقتصاد مقاومتی است تلاش کنیم به ارمان هایی که داریم دست پیدا کنیم.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گام های بلندی برای حوزه اقتصادی در حال انجام است عملیات اجرایی بزرگترین پروژه صنعتی استان در اینده ای نزدیک اغاز می شود برای پروژه پتروشیمی بویراحمد بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

زارعی افزود: این کار تحولی بسیار بزرگ در استان است این سرمایه گذاری تکنولوژی مدرن و پیشرفته و ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم را به دنبال دارد و این یک گام بزرگ است که در شرایط سخت به نتیجه رسید.

وی با اشاره به سانحه هواپیمایی تهران یاسوج گفت: در این حادثه تلخ نخبگان زیادی را از دست دادیم و برای بازماندگان طلب صبر از خداوند دارم بیش از ۱۰ درصد اعتبارات شرکت فرودگاه های کشور در فرودگاه این استان هزینه شد وامروز پروازهای جدید با پیشرفته ترین تجیهزات دوباره آغاز شد چرا که زیر ساخت های هوایی مهمترین عامل توسعه یک جامعه است.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید نیازهای کارگران را دید  و در حد شعار و حرف باقی نماندباید تلاش کنیم جایگاه و منزلت کارگری به معنای واقعی کلمه نمود پیدا کند.

درپایان این مراسم باشکوه به کارگران واحد های تولیدی وصنعتی با اهداء لوح سپاس و جوایز تجلیل شد.

-69564

-69555

-69545

-69556

-69541

185368_orig

-69544

 

عطرافشانی گلزار شهداء در هفته گرامیداشت کارو کارگر

184882_origدر هفته گرامیداشت کارو کارگر  مدیران  وکارکنان شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی  با حضور درگلزار مطهر شهریاسوج با آرمان ها ی  بنیانگذار کبیرجمهوری اسلامی ایران وشهیدان والا مقام  تجدید عهد وپیمان کردند.

دراین مراسم معنوی پس از اهداء گل وقرائت فاتحه دعای پرفیض زیارت عاشورا قرائت شد وفضای گلزار آکنده از عطرناب سلام وصلوات بر سروروسالارشهیدان شد

مسئول فرهنگی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان دراین مراسم از لزوم توجه بیشتر به قشر مظلوم کارگر سخن گفت وافزود: کارگران درعین مظلومیت از ماجور ترین افراد جامعه هستند که اجرا وپاداش آنها در پیشگاه خداوند متعال بیشمار است

حجت الاسلام سجادی فراهم ساختن آسایش وامنیت شغلی برای کارگران را مهم خواندوخوستار تلاش بیشترمسئولان برای ارتقاء سطح معیشت کارگران شد .

دیدار مدیران شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی با خانواده انصاری دریاسوج

187204_origمدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان به اتفاق مدیران شورای هماهنگی وجامعه بزرگ کارگری استان با خانواده انصاری از جاباختگان سانحه هواپیمایی تهران یاسوج دیدار وگفتگو کردند

دراین دیدار که مدیران شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی واعضای جامعه بزرگ کارگری استان حضور داشتند با اهداء لوح سپاس از همسر مرحوم افشین انصاری تجلیل شد.

افشین انصاری از کارکنان صندوق کارآفرینی امید استان بود که در سانحه هوایی پرواز تهران- یاسوج به ملکوت اعلی پیوست .

بازدید از بیمارستان شهدای گمنام یاسوج

111111origدر هفته گرامیداشت کارگر مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی به اتفاق مدیران شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی واعضای جامعه بزرگ کارگری استان از بیمارستان شهدای گمنام تامین اجتماعی بازدید کرد واز نزدیک در جریان مراحل بستری ودرمان کارگران قرارگرفت .

دراین بازدید مدیردرمان تامین اجتماعی از تلاش این سازمان برای توسعه بیمارستان تامین اجتماعی بمنظور افزایش خدمات دهی به بیمه شدگان تامین اجتماعی خبرداد وگفت: تمام تلاش این اداره کل جلب رضایت بیمه شدگان وارائه خدمات مطلوب است که امیدواریم با ایجاد بیمارستان ناحیه ای درمرکزاستان شاهد افزایش وبهبود خدمت دهی به بیماران باشیم

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان با ابراز رضایت از مراحل درمان ومعالجه بیماران دراین مرکز درمانی گفت : از تمام ظرفیت ها برای رفع مشکلات حوزه درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی وبهبود شیوه های درمانی  استفاده می کنیم .

دراین بازدید به پرستاران وبیماران بستری شده دراین مرکز درمانی گل اهداء شد.

همایش پیاده روی خانواده در یاسوج

185368_origدرهفته گرامیداشت کار وکارگر  همایش پیاده روی خانواده در شهریاسوج با حضور جامعه بزرگ کارگری برگزار شد

این همایش که در هوای بارانی از ابتدای جاده پارک جنگلی یاسوج به سمت گلزار مطهر شهدای گمنام برگزار گردید با اسقبال خوب خانواده ها روبرو شد شرکت کنند گان  با حضور برسر قبور مطهر شهدای گمنام با ذکر صلوات وقرائت فاتحه یاد ونام شهیدان والامقام را گرامی داشتند.درپایان این همایش به تعداد ۴۰نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهداء شد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی