تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 آوریل 2018 - 22:44
کد خبر : 9165

مصرف بهینه و جلوگیری از هدررفت آب مد نظرشهروندان باشد/ تنش آبی مدیریت نشود به بحران آبی منجر خواهد شد

مصرف بهینه و جلوگیری از هدررفت آب مد نظرشهروندان باشد/  تنش آبی مدیریت نشود به بحران آبی منجر خواهد شد

سید علی لدنی نژاد گفت: اگر تنش آبی مدیریت نشود به بحران آبی منجر خواهد شد که لازم است شهروندان هم‌استانی برای گذر از تنش آبی مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدر رفت آب را بیش از هر زمان دیگری مد نظر خویش قرار دهند.

آ2462666فتاب دنا : مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب  استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر تنش آبی مدیریت نشود به بحران آبی منجر خواهد شد که لازم است شهروندان هم‌استانی برای گذر از تنش آبی مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدر رفت آب را بیش از هر زمان دیگری مد نظر خویش قرار دهند.

 به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ،سیدعلی لدنی‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با فرا رسیدن فصل گرما  و افزایش مصرف آب  شش شهر استان دچار تنش آبی خواهند شد که با افزایش دما و بالا رفتن میزان مصرف این موضوع بیشتر خود را نشان خواهد داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب  استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تنش آبی زمانی اتفاق می افتد که میزان تولید آب با مصرف آن برابر می‌شود خاطرنشان کرد: به همین  خاطر در زمان تنش آبی با افزایش مصرف  افت فشار  و نوسان بوجود آمده در  شبکه  توزیع در روند تامین و توزیع آب مشکلاتی به وجود می‌آید.

لدنی‌نژاد افزود:  اگر تنش آبی مدیریت نشود به بحران آبی منجر خواهد شد و به همین منظور  هم در زمینه تولید آب از سوی متولیان و  هم در  زمینه مصرف  آب باید تدابیر لازم از  سوی مردم و  مسئولان  اتخاذ شود.

اصلاح الگوی مصرف آب شرب و  اصلاح روش‌های مصرف آب در کشاورزی اصلی‌ترین راهکارهای کاهش اثرات تنش آبی است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب  استان کهگیلویه و بویراحمد اصلاح الگوی مصرف آب شرب و  اصلاح روش‌های مصرف آب  در کشاورزی  را اصلی‌ترین راهکارهای  کاهش اثرات تنش آبی  و برون رفت از این وضعیت دانست و گفت: در فصول گرم  سال که مصرف آب به صورت محسوس بالا می‌رود  باید در این زمینه بیشتر کار شود و هدررفت آب را تا جای ممکن کاهش داد.

لدنی‌نژاد با اشاره به بروز خشکسالی‌های اخیر در کشور بیان کرد: تنش آبی در  شهرهای دارای تنش مانند یاسوج، لیکک، دیشموک، سوق، باشت و مادوان جدی گرفته شود و اگر  شهروندان  صرفه‌جویی را رعایت نکنند، دچار مشکلات مضاعف در زمینه تامین آب  شرب خواهند شد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی