تاریخ انتشار : دوشنبه 23 آوریل 2018 - 22:36
کد خبر : 9140

جشنواره تجربیات برتر معلمان کلاسهای چند پایه فرصتی برای انتقال تجارب آموزشی/ارسال ۱۲۰ مقاله به جشنواره کشوری تجربیات برتر معلمان کلاسهای چند پایه

جشنواره تجربیات برتر معلمان کلاسهای چند پایه فرصتی برای انتقال تجارب آموزشی/ارسال ۱۲۰ مقاله به جشنواره کشوری تجربیات برتر معلمان کلاسهای چند پایه

آفتاب دنا: جشنواره تجربیات برتر آموزشی تربیتی اساتید و معلمان در کلاس های چندپایه در سوم اردیبهشت ماه در سالن شهید ایزدپناه دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور مسئولان برگزار شد.

IMG_1074آفتاب دنا: جشنواره تجربیات برتر آموزشی تربیتی اساتید و معلمان در کلاس های چندپایه در سوم اردیبهشت ماه در سالن شهید ایزدپناه دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد  با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ،رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد در آیین افتتاحیه برگزاری جشنواره کشوری تجربیات برتر آموزشی و تربیتی اساتید ومعلمان آموزش کلاسهای چند پایه در یاسوج گفت: جلو گیری از ترک تحصیل دانش آموزان در مناطق روستایی و کم جمعیت  وتداوم خدمات آموزشی در شهرهای کوچک که با کاهش شمار دانش آموزان مواجه هستند از اهداف آموزش کلاسهای چند پایه است.

نوروز هاشمی گفت: این جشنواره با هدف ساماندهی دانش بومی حاصل از تجربیات استادان و معلمان ،‌ به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و تجارب پژوهشی ، ثبت و تدوین تجارب اساتید و معلمان در آموزش  کلاسهای چند پایه،‌ ایجاد نگرش مثبت به خود، ایجاد فرصت برای تعامل علمی میان اساتید و معلمان ،انتقال تجربه های آموزشی، تربیتی معلمان در آموزش ، کلاسهای چند پایه و تجارب حرفه‌ای معلمان در آموزش  برگزار شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد افزود : فرصتهای بسیاری در کلاسهای چند پایه وجود دارد که می تواند زمینه و بستررا برای تعامل و کار گروهی و صرفه جویی در هزینه ها استفاده کرد.

تربیت شهروند مطلوب اجتماعی  رسالت مهم آموزش وپرورش

هاشمی تربیت شهروند مطلوب اجتماعی را رسالت مهم آموزش وپرورش عنوان کرد وگفت: استفاده بهینه از منابع محدود ،بهبود کیفیت و سودمندی آموزش ،جلو گیری از ترک تحصیل دانش آموزان در مناطق روستایی و کم جمعیت،تداوم خدمات آموزشی در شهرهای کوچک که با کاهش شمار دانش آموزان مواجه هستند و فراهم کردن دوره کامل آموزش ابتدایی را از اهداف آموزش کلاسهای چند پایه عنوان کرد.

دانش آموزان کلاس های درس چند پایه را دانش آموزان روستایی تشکیل می دهند

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه دانش آموزان کلاس های درس چند پایه را دانش آموزان روستایی یا دانش آموزان حومه شهرهای کوچک و دور افتاده تشکیل می دهند خاطرنشان کرد: آموزش در کلاس های چند پایه ، شیوه ای است که دسترسی کودکان روستایی را به کلاس درس بیشتر می کند که این کلاس ها نیازمند برخورداری از مهارت های ویژه و روش های مناسب سازماندهی کلاس و  بروز کردن شیوه های تدریس ، کار آمد  است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: در عصری که مسائلی مثل کنترل جمعیت مطرح است ، ضرورت تشکیل کلاسهای چند پایه در مدارس امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد که انتظار والدین و جامعه از مدارس برای تربیت و آموزش مناسب فراگیران با توجه به مقتضیات زمان بالا بوده و این مهم را می طلبد که مسئولین مربوطه بررسی مدقانه ای را در مورد کلاسهای چند پایه ، نقاط ضعف و قوت آنها ، نحوه تشکیل ، چینش ، اداره و مدیریت و نحوه ی کنترل آنها وراههایی برای تقویت نقاط قوت و افزایش مزایا و کاهش نقاط ضعف و معایب آنها انجام دهند.

تقدیر از حضور پژوهشگران ، کمیته اجرایی و علمی جشنواره

هاشمی از حضور پژوهشگران و کمیته اجرایی و علمی  این جشنواره تشکر و قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد این جشنواره ها فرصتی برای انتقال تجارب آموزشی برای آموزش بهتر دانش آموزان این مرزبوم باشد.

ارسال ۱۲۰ مقاله واثر  به جشنواره کشوری تجربیات برتر آموزشی معلمان کلاسهای چند پایه در یاسوج

دبیراجرایی جشنواره تجربیات برتر آموزشی تربیتی اساتید و معلمان در کلاس های چندپایه  نیز گزارشی ازچگونگی اجرای جشنواره ارائه کرد.

ابراهیم دباغ با بیان اینکه  فراخوان این جشنواره در آذرماه سال گذشته کلید خوردگفت: در رابطه با محورهای جشنواره ۱۲۰ مقاله واثر در رابطه با تجربیات برتر آموزشی و تربیتی معلمان کلاسهای چند پایه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۱۳ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

وجود ۵۲ هزار کلاس چند پایه در ایران

دکتر رزم ارای شرقدکتر مقصود رزم آرای شرق استاد دانشگاه های ارومیه ومعاون آموزش ابتدایی  این استان نیز در آیین افتتاحیه این جشنواره، درخصوص کلاس های چند پایه و وضعیت آن در دنیا گفت: تعدد دروس ،تراکم دانش آموزی ،امکانات و تجهیزات و مدیریت زمان از مهمترین مشکلات و چالشهای آموزش کلاسهای چند پایه از دیدگاه یونسکو است.

وی با بیان اینکه معلم کلاسهای چند پایه باید متناسب با روحیات دانش آموزان خدمات ویژه ای به دانش آموزان ارائه نماید گفت: ۳۰ درصد کلاسهای آموزشی جهان مربوط به کلاسهای چند پایه است و در ایران نیز ۵۲ هزار کلاس چند پایه وجود دارد.

مقصود رزم آرای شرق گفت: در بسیاری از کشورهای جهان از قبیل هند با ۸۲درصد و پرو ۷۸ درصد کلاسهای چند پایه در در آموزش کلاسهای چند پایه باید به سمت چابکی ،چالاکی و پویایی برویم

این استاد برجسته و پیشکوست در آموزش کلاسهای چند پایه ، تلفیق برنامه ها و محتوای درسی برای آموزش کلاسهای چند پایه درسازمان پژوهش و برنا مه ریزی درسی را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: در آموزش کلاسهای چند پایه باید به سمت چابکی ،چالاکی و پویایی برویم و با در هم آمیختن محتوای برنامه درسی به یادگیری بهتر دانش آموزان کمک کنیم.

معلم باید خلاق ،چاره اندیش و عاشق کار وپیشرفت دانش آموزان باشد

کیهان ایمانی پیشکوست فرهنگی و معلم کلاسهای چند پایه در جامعه عشایری نیز در این مراسم با بیان اینکه معلم رسالت خطیر و بزرگی را در تربیت صحیح دانش آموزان به عهده دارد گفت: معلم باید خلاق ،چاره اندیش و عاشق کار وپیشرفت دانش آموزان باشد.

وی گفت: معلمان کلاسهای چند پایه باید شجاع و دارای شور و شوق معلمی باشند تا بتواند به دانش آموزان آنگونه که شایسته است آموزش بدهند.

به گفته دکتر نوروز هاشمی رئیس دانشگاه فرهنگیان در این  جشنواره یک روزه دو کارگاه آموزشی در پردیس دخترانه کوثر و شهید ایزدپناه  جهت  آموزش کلاسهای چند پایه برگزار گردید که  تجربه وتدریس آقای نادریان از استان اصفهان و رفیعی از استان کهگیلویه وبویراحمد درکارگاه اجرا شد که با اسقبال خوب معلمان و دانشجو معلمان مواجه شد.

وی گفت: در آیین اختتامیه  نیز  صاحبان مقالات وتجربیات برتر به ارائه مقالات خویش پرداختند.

گفتنی است در این مراسم گروه موسیقی چکاوک نیز برنامه زنده اجرا کردند که مورد تحسین حاضران قرار گرفت.

1

IMG_10742222

IMG_1086

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی