تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 آوریل 2018 - 18:15
کد خبر : 9110

جشنواره تئاتر معلولان خلیج فارس در یاسوج پایان یافت

جشنواره تئاتر معلولان خلیج فارس در یاسوج پایان یافت

به گزارش آفتاب دنا ، این جشنواره منطقه‌ای با حضور استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد به مدت چهار روز و از ۲۶ فروردین سال جاری به میزبانی یاسوج برگزار شد.

photo_۲۰۱۸-۰۴-۱۸_۱۵-۲۲-۱۰آفتاب دنا : ششمین جشنواره تئاتر معلولان خلیج فارس روز چهارشنبه با معرفی برگزیدگان در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد پایان یافت.

به گزارش آفتاب دنا ، این جشنواره منطقه‌ای با حضور استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد به مدت چهار روز و از ۲۶ فروردین سال جاری به میزبانی یاسوج برگزار شد.

آیین اختتامیه جشنواره با حضور جمعی از مسئولان و مقامات اجرایی سازمان بهزیستی کشور، شخصیت‌ها و هنرمندان مطرح ایران در عرصه تئاتر و سینما برگزار شد.

راه یابی ۱۳ اثر به مرحله نهایی جشنواره

سید علیرضا موسوی امجد گفت: این جشنواره به میزبانی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد از روز۲۶ فروردین سال جاری به مدت چهار روز با حضور استان های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس و کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد

وی گفت: ۶۵ اثر از پنج استان جنوبی حوزه خلیج فارس به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد ۱۳ مورد برای اجرا به مرحله نهایی راه یافت.

موسوی امجد افزود: بیش از ۲۰۰ معلول هنرمند مرد و زن از پنج استان شرکت کننده در این جشنواره حضور داشتند

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد  در ادامه با بیان اینکه اعلام فراخوان جشنواره از شهریور سال گذشته آغاز شد، گفت: از مجموع ۱۳نمایش راه یافته هفت مورد نمایش صحنه ای ، پنج نمایش کودک و یک نمایش خیابانی خواهد بود.

جشنواره منطقه ای نمایش معلولان خلیج فارس فرصتی برای ارائه توانمندیهای معلولان

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد  ارائه توانمندی‌های چشمگیر معلولان و تلاش برای ارتقای روزافزون ظرفیت‌های بالقوه آنان، پیوند و ارتباط تنگاتنگ اهالی هنر با معلولان، ایجاد شور و نشاط در جامعه به ویژه جامعه هدف بهزیستی، باورپذیری به توانمندی معلولان و تغییر نگاه مردم و مسئولان به جامعه معلولان را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

دبیر اجرایی ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان حوزه خلیج فارس نیز گفت: تمامی هزینه های مربوط به این جشنواره منتطقه ای توسط معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی و اداره کل بهزیستی استان تامین شده است.

اردشیر کیانی تصریح کرد: این جشنواره جزء مهمترین رویدادهای هنری معلولان در حوزه خلیج فارس بوده است.

نرخ معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد با حدود ۶ دهم درصد بالاتر از میانگین کشوری حدود ۲٫۷ درصد است که عمده‌ترین معلولیت در این استان نیز از نوع جسمی و حرکتی است.

تاکنون حدود ۱۸ هزار نفر معلول در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که از این تعداد پنج هزار و ۸۱۶ نفر زیر پوشش بهزیستی استان هستند.

photo_۲۰۱۸-۰۴-۱۸_۱۲-۴۷-۵۹photo_۲۰۱۸-۰۴-۱۸_۱۲-۴۸-۱۱

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی