تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 آوریل 2018 - 15:03
کد خبر : 9101

مهم‌ترین نیاز کهگیلویه و بویراحمد در توسعه گردشگری ترویج اخلاق گردشگری است

مهم‌ترین نیاز کهگیلویه و بویراحمد در توسعه گردشگری ترویج اخلاق گردشگری است

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد مهم‌ترین قابلیت توسعه کهگیلویه و بویراحمد را گردشگری عنوان کرد و افزود: در آینده نه چندان دور وظیفه اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری در توسعه استان دوچندان می‌شود.

DSC05454آفتاب دنا : مدیرکل و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با آیت‌الله ملک‌حسینی  نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار  مهم‌ترین نیاز استان در توسعه گردشگری را ترویج اخلاق گردشگری عنوان کرد و گفت: باید برنامه‌های فرهنگی در زمینه اخلاق گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود.

وی افزود: اخلاق مناسب موجب جذب گردشگر و توسعه این صنعت در هر جامعه‌ای می‌شود.

آیت‌الله سید شرف‌‌الدین ملک‌حسینی با بیان اینکه تصور می‌شود استان سنتی است و قابلیت بالایی برای کشاورزی دارد، گفت: متاسفانه این تصور اشتباهی است چون زمین کافی برای کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد.

مهم‌ترین قابلیت توسعه کهگیلویه و بویراحمد گردشگری است

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد مهم‌ترین قابلیت توسعه کهگیلویه و بویراحمد را گردشگری عنوان کرد و افزود: در آینده نه چندان دور وظیفه اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری در توسعه استان دوچندان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از قابلیت‌های توسعه استان است و در این زمینه‌ها باید گام‌های بزرگی را برداشت.

نماینده ولی فقیه در استان به ورود گردشگران به مناطق مختلف استان اشاره کردند و افزود: اگر به دنبال درآمدزایی از صنعت گردشگری هستیم باید هزینه کنیم و خدمات خوبی ارائه دهیم.

آیت‌الله ملک حسینی در پایان با ابراز امیدواری  برای توسعه همه جانبه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ و گسترش اخلاق می‌تواند توریسم انسانی را در استان افزایش دهد یعنی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک میزبان خوب از مهمانان و گردشگران استقبال کند.

جذب ۱۳ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد  در این دیدار با اشاره به جذب ۱۳ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر دولت به استان گفت: با جذب این اعتبار تحولات بزرگی در زیر ساخت‌های گردشگری ایجاد شده است.

محمود باقری در این دیدار با اشاره به جذب ۱۳ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر دولت به استان اظهار کرد: با جذب این اعتبار تحولات بزرگی در زیر ساخت‌های گردشگری ایجاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه ۸ میلیارد تومان از این اعتبار برای احداث چهار پارک اسکان هزینه شده است، گفت: این پارک‌ها برای حال رفاه گردشگران در شهرهای یاسوج، سی‌سخت، دهدشت و گچساران احداث شده است.

پیشرفت بالای ۷۰درصدی موزه یاسوج

دبیر کارگروه گردشگری با اشاره به پیشرفت بالای ۷۰درصدی موزه یاسوج گفت: ۳ میلیارد دیگر از اعتبار سفر ریاست جمهوری به موزه استان در یاسوج اختصاص یافت.

باقری همچنین یکی از مشکلات گردشگران را نبود سرویس بهداشتی عنوان کرد و افزود: برای حل این مشکل و افزایش زیرساخت‌ها ۹۰چشمه سرویس بهداشتی در تمام شهرستانهای استان ایجاد شده است.

ثبت ۲۵ اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی کشور

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد همچنین از ثبت ۲۵ اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و گفت: در سال گذشته ۵۰ اشیاء تاریخی در استان مرمت شده است.

باقری ایجاد پایگاه ملی برای حفظ و مرمت بافت قدیم دهدشت را از دیگر اقدامات خوب دولت در استان عنوان کرد و گفت: در هفته آینده با حضور مسؤولان کشوری مشکلات بافت تاریخی در دهدشت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز به اقدامات اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: ۱۳ میلیارد تومان طرح اشتغال‌زایی به بانک‌های عامل استان معرفی شده است.

وی گفت: با پرداخت این تسهیلات به متقاضیان بیش از ۴۵۰نفر شغل در این حوزه ایجاد می‌شود.

DSC05461-1

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی