تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 آوریل 2018 - 0:56
کد خبر : 9088

کاهش ۱۱ درصدی ازدواج و ۶ درصدی طلاق در کهگیلویه و بویراحمد/ آموزش مهارت های زندگی مهمترین راهکار پیشگیری از طلاق در جامعه است

کاهش ۱۱ درصدی ازدواج و ۶ درصدی طلاق در کهگیلویه و بویراحمد/ آموزش مهارت های زندگی مهمترین راهکار پیشگیری از طلاق در جامعه است

سعید محوری با بیان اینکه اولین راهبرد برای پیشگیری از طلاق و افزایش ازدواج های موفق ، آموزش های قبل از ازدواج و افزایش سواد عمومی جامعه در مورد خانواده و ازدواج است گفت: آموزش مهارت های زندگی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از طلاق در جامعه است.

55آفتاب دنا : مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، واقعه ازدواج ۱۱درصد و طلاق ۶ درصد در استان کاهش داشته است.

سعید محوری با اشاره به آمار و عملکرد سال گذشته اداره کل ثبت استان گفت: در سال ۹۶ تعداد ۶ هزار و ۵۵۱ واقعه ازدواج و تعداد ۱۶۱۶ واقعه طلاق در دفاتر ازدواج و طلاق سطح استان ثبت شده است که کاهش ۱۱درصدی ازدواج و ۶ درصدی طلاق را نسبت به سال ۹۵ نشان می دهد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در سال ۹۶تعداد ۶هزار و ۵۵۱ واقعه ازدواج در سطح استان به ثبت رسیده است، که این آمار در سال ۹۵ تعداد ۷ هزار و ۳۹۹ مورد بود که کاهش ۱۱ درصدی را نشان میدهد.

وی ادامه داد: همچنین در سال ۹۶ تعداد ۱۶۱۶واقعه طلاق در سطح استان در دفاتر رسمی طلاق به ثبت رسیده که این آمار نسبت به سال قبل از آن ۱۷۱۹ واقعه طلاق بوده است که کاهش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ضمن اشاره به اینکه به طور متوسط روزانه ۴ واقعه طلاق در سطح استان صورت می پذیرد، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته جایگاه ۳۰ ازدواج و ۳۱ طلاق را بین استانها به خود اختصاص داد.

نظارت مستمر سازمان ثبت اسناد و املاک بر دفاتر ازدواج و طلاق در سطح استان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک وابسته به قوه قضائیه بنا به وظایف قانونی، دستگاه متولی آمار مربوط به ازدواج و طلاق در کشور محسوب می‌شود و دفاتر ازدواج و طلاق نیز زیر نظر این سازمان کار می‌کنند و نظارت مستمر بر انها صورت می‌گیرد.

محوری بیان کرد: بر اساس قانون، همه ازدواج‌ها و طلاق‌های رسمی اتباع کشور در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق به عنوان واحدهایی زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک ثبت می‌گردد و در حال حاضر همه فعالیت‌های دفترخانه‌های ازدواج و طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد به شکل الکترونیکی انجام و در سامانه متمرکز سازمان ثبت ذخیره می شود.

آموزش مهارت های زندگی مهمترین راهکار پیشگیری از طلاق در جامعه است

محوری اظهارداشت: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون در راستای کاهش طلاق در استان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از این مهم اقدامات مختلفی را انجام داده است

وی  با بیان اینکه اولین راهبرد برای پیشگیری از طلاق و افزایش ازدواج های موفق ، آموزش های قبل از ازدواج و افزایش سواد عمومی جامعه در مورد خانواده و ازدواج است خاطرنشان کرد: آموزش مهارت های زندگی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از طلاق در جامعه است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد به مهمترین اقدامات انجام شده اشاره کرد وگفت: برگزاری همایش حقوق خانواده با محوریت مباحث حقوقی پیرامون شروط ضمن عقد، آزمایش ژنتیک ، مشاوره قبل از ازدواج ، ازدواج ، مهریه، طلاق و مسائل پیش رو ، امضاء تفاهم نامه با سازمان بهزیستی استان و صدور گواهی مربوط به گذراندن دوره های اموزشی مهارتهای زندگی توسط زوجین قبل از ثبت ازدواج در دفترخانه های ازدواج، انجام مصاحبه با رسانه های گروهی، تهیه بروشورهای آموزشی جهت پیشگیری از طلاق و اثرات و پیامدهای طلاق و توزیع آن میان مراجعین دستگاه ثبت اسناد استان و قشرهای مختلف مردم بخشی از این اقدامات است.

محوری با بیان اینکه  طلاق پیامدها و عوارض جبران ناپذیری در خانواده ها برجای می گذارد و منجر به لطمات و آسیب های اجتماعی می شود گفت: ضروری است با بررسی های کارشناسی علل وقوع این پدیده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و راهکارهای مناسب جهت پیشگیری و کنترل آن اندیشیده شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی