تاریخ انتشار : دوشنبه 9 آوریل 2018 - 0:44
کد خبر : 8995

توجه به فرهنگ وهنر عامل پویایی و نشاط جامعه / نبود زیرساخت های فرهنگی از موانع جدی حوزه فرهنگ و هنر

توجه به فرهنگ وهنر عامل پویایی و نشاط جامعه / نبود زیرساخت های فرهنگی از موانع جدی حوزه فرهنگ و هنر

شریف اسلامی به مستاجر بودن حوزه هنری استان کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و گفت: استاندار محترم استان در این زمینه به شکل جدی دنبال هستند تا فضای اداری مناسبی را برای حوزه هنری فراهم نمایند و ازخانه به دوشی نجات دهند.

45260آفتاب دنا : رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد نبود زیرساخت های فرهنگی را از موانع جدی حوزه فرهنگ و هنردر استان کهگیلویه وبویراحمد دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب دنا ،شریف اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران  با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی این هفته را فرصتی برای معرفی فعالیت های حوزه هنری بر شمرد وگفت:فرهنگ وهنر این مرزبوم محصول انقلاب اسلامی است و هنرمندان استان کهگیلویه وبویراحمد سال گذشته در  عرصه های ملی و بین المللی خوش درخشیدند.

وی با اشاره به اینکه بیستم فروردین ماه سالروز شهادت سید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم به عنوان روز هنر انقلاب نامگذاری شده است گفت: برنامه های متنوعی  در راستای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی توسط حوزه هنری استان اجرا می شود.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:  ۲۲  عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد پیش بینی شده که با غبار رویی و عطر افشانی گلزار شهدا آغاز می شود

وی دیدار با خانواده شهدای هنرمند ،دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ، اکران فیلم‌های منتخب جشنواره‌های رویش و حسنات، مراسم خاطره‌گویی دفاع مقدس، دیدار با هنرمند دفاع مقدس ، رونمایی کتاب ۷۲ حرف با ۷۲ تن و برگزاری جشن هنر انقلاب و تجلیل از هنرمندان برگزیده استان را در اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی را بخشی از مهمترین برنامه های حوزه هنری استان در این هفته عنوان کرد.

اکران فیلم‌های منتخب جشنواره‌های رویش و حسنات در شهرستان باشت 

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در هفته هنر انقلاب اسلامی اکران فیلم‌های منتخب جشنواره‌های رویش و حسنات با موضوعات دینی و اخلاقی برای اقشار مختلف مردم در شهرستان باشت  برگزار می شود گفت: کارگاه شعر انقلاب اسلامی با حضور یکی از شعرای صاحب نام کشور و نمایشگا‌ه‌های آثار تجسمی در قالب طراحی و نقاشی را نیز در این هفته برگزار می‌کنیم .

اسلامی از رونمایی کتاب شعر دو شاعر هم استانی و چاپ دوم کتاب فتاح در این هفته خبرداد وگفت: چاپ پرتره شهید ستار اورنگ تنها شهید مدافع حرم استان و اکران ویژه فیلم به وقت شام را برای خانواده های معظم شهدا وایثارگران را نیز از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

تولید ۳۴۰ محصول فرهنگی وهنری در سال گذشته

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد به فعالیتهای سال گذشته  نیز اشاره کرد وگفت: در سال گذشته ۳۴۰ محصول و اثر فرهنگی و هنری در بخش های موسیقی، نمایشنامه، فیلم کوتاه، کتاب و هنرهای تجسمی در حوزه هنری استان تولید شد که بخش عمده ای از آنها امسال رونمایی می شوند.

اعتبارات فرهنگی جوابگوی نیازهای فرهنگی نیست

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمدنبود سینما و فرهنگسرا برای فعالیتهای فرهنگی در سطح استان را یاداور شد وگفت: اعتبارات فرهنگی نیز جوابگوی نیازهای فرهنگی نیست که باید سیاست گذاران و برنامه ریزان به مقوله فرهنگ نگاه ویژه ای داشته باشند.

اسلامی توجه به فرهنگ وهنر را عامل پویایی و نشاط جامعه عنوان کرد وگفت: هنرمندان  در این زمینه رسالت خطیری بر عهده دارند و باید تلاش کنند تا امید ونشاط را در جامعه بیش از پیش زنده نگه دارند.

وی به مستاجر بودن حوزه هنری استان کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و گفت: استاندار محترم استان در این زمینه به شکل جدی دنبال هستند تا  فضای اداری مناسبی را  برای حوزه هنری  فراهم نمایند و ازخانه به دوشی نجات دهند.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی