تاریخ انتشار : سه‌شنبه 13 مارس 2018 - 18:45
کد خبر : 8887

بهاری پر نشاط توام با آرامش در سایه امنیت/در زمینه تامین امنیت مردم با هیچ کس تعارف نداریم

بهاری پر نشاط توام با آرامش در سایه امنیت/در زمینه تامین امنیت مردم با هیچ کس تعارف نداریم

آفتاب دنا: فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشستی صمیمی با خبرنگاران گزارشی از عملکرد این نیرو در سال جاری  جهت تنویر افکار عمومی ارائه کرد وبه سوالات خبرنگاران در موضوعات مختلف پاسخ دادند. سردار مهدی انصاری در ابتدا ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو به همه هموطنان عزیز در اقصی نقاط ایران

photo_۲۰۱۸-۰۳-۱۳_۱۷-۳۶-۳۶آفتاب دنا: فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشستی صمیمی با خبرنگاران گزارشی از عملکرد این نیرو در سال جاری  جهت تنویر افکار عمومی ارائه کرد وبه سوالات خبرنگاران در موضوعات مختلف پاسخ دادند.

سردار مهدی انصاری در ابتدا ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو به همه هموطنان عزیز در اقصی نقاط ایران اسلامی  از همکاری‌های تنگاتنگ  اصحاب رسانه با پلیس در استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر وتشکر کرد وگفت: بدون مشارکت و همکاری  رسانه ها اقدامات ما هر چند برجسته باشد نمودی نخواهد داشت و خواسته‌های مردم بدون شما به ما ارجاع داده نمی‌شود.

وی با بیان این که پلیس و رسانه باید صادقانه با هم باشند تصریح کرد: اگر این ارتباط صادقانه باشد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی شعار نوروزی پلیس در ایام نوروز را آرامش بهاری با نظم و امنیت  عنوان کرد وگفت: در واقع آرامش و امنیت خواستگاه همگان است و با رعایت نظم و قانونمندی و مشارکت و همکاری با پلیس و دستگاه‌های امنیت آفرین، ان‌شاءالله بهاری پر نشاط توام با آرامش در سایه امنیت خواهیم داشت.

۲۵  ایستگاه نوروزی پلیس در ورودی و خروجی شهرها و مستقر خواهد شد

فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از روز  ۲۷  اسفند ماه تا  ۱۴  فروردین برنامه های ویژه امنیت نوروزی اجرا می شود گفت: در زمینه امنیت ایام نوروز نیز برنامه ریزی های  خوبی انجام شده است و نظارت بر مکان های گردشگری و مذهبی هدفگذاری شده است و پیشگیری از وقوع جرم در مناطق مختلف با پوشش مناسب اجرایی می شود    .

وی از راه اندازی  ۲۲۰  واحد گشت خودرویی،  ۶۰  گشت موتوری و همچنین۱۵۰ گشت پیاده در ایام تعطیلات خبر داد و بیان کرد:  ۲۵  ایستگاه نوروزی پلیس نیز در ورودی و خروجی شهرها و تفرجگاهها و مناطق گردشگری پر جمعیت استان مستقر خواهد شد و بیش از  ۷۰  تفرجگاه استان را نیز پوشش خواهیم داد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:  ۲۶ ‌ایست و بازرسی در استان راه اندازی و کنترل ورود مواد مخدر، کالای قاچاق و سایر موارد عملیاتی خواهد شد    .

.   فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در ایام تعطیلات نوروز علاوه بر سایر گشت های محسوس، نیروهای گشت نامحسوس نیز فعالیت خواهند کرد    .

خط قرمز پلیس امنیت مردم است

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خاطرنشان کرد: دنبال ایجاد نظم و امنیت در جامعه هستیم و با کسانی که به خود اجازه بدهند که زمینه ساز سلب آسایش مردم سوند قاطعانه برخورد می شود.

مهدی انصاری افزود: در این ایام رانندگان و همچنین خودروهایی که رانندگی نامتعارف داشته باشند توقیف و تا پایان تعطیلات در پارکینگ نگهداری می شوند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد خط قرمز پلیس را امنیت مردم است ذکر کرد وگفت: در زمینه  تامین امنیت مردم با هیچ کس تعارف نداریم .

وی بیان کرد: نیروهای پلیس در قالب گشت های محسوس و نامحسوس برای برخورد با مخلان امنیت حضور خواهند داشت. با هماهنگی های صورت گرفته با بسیج، نیروهای امدادی، سپاه و دستگاه قضایی برای  تامین امنیت مردم  آمادگی کامل داریم    .

فرمانده انتظامی استان همچنین برگزاری جلسات ارتباط مردمی با هدف رفع مشکلات مردم را از دیگر اقدامات انجام شده نیروی انتظامی دانست و اضافه کرد: نگاه، نقد و حرکت صادقانه اصحاب رسانه به موضوعات ضروری است و نقش رسانه در آگاهی بخشی به جامعه موثر است.

کاهش  ۳۲ درصدی نزاع‌های دسته جمعی در سال جاری

فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان عملکرد یک ساله نیروی انتظامی استان اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت توانستیم با اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه و با نیروهای خود و نفوذ ریش سفیدان و تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی همکاران دو درصد از وقوع جرم در استان بکاهیم و استان سی و یکم در وقوع جرم در کشور هستیم که فقط دو استان وضعیتی بهتر از ما دارد.

وی به مشکل قومی و قبیله‌ای در استان اشاره کرد و گفت: در بحث نزاع‌ها که تهدید اول استان بود امروز آخرین استان در کشور از نظر نزاع‌ها در کشور هستیم که شاید شنیدن آن تعجب انگیز باشد که با همت دستگاه قضایی و کارهای فرهنگی و همکاری مردم به این مهم دست یافتیم که در این راه بسیج هم به ما کمک کرد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کالای قاچاق در کشور به یک معضل تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۴میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان کالای قاچاق در استان کشف شده در حالی در مدت مشابه سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان کشف داشتیم.

انصاری از افزایش ۴۴ درصدی کشف کالای قاچاق در استان خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه ۶ باند متلاشی، ۲۳۰۰ نفر دستگیر و ۷۰۰ دستگاه خودرو نیز توقیف شد    .

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با سرقت جزو اولویت‌های پلیس است، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون به نسبت مدت مشابه سال ۹۵ در استان شاهد کاهش ۲۵ درصدی سرقت مسلحانه و کاهش ۵۰ درصدی سرقت به عنف هستیم.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۱۲ درصدی وقوع جرم طی سالجاری در استان خبرداد و عنوان کرد: در سال جاری برای دستیابی به اهداف خود در حوزه فرهنگی و پیشگیرانه با همکاری حوزه های مختلف و تلاش و مجاهدت نیروها این مهم محقق شد که این استان رتبه ۳۱ کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

انصاری از افرایش  ۲۵  درصدی وقوع قتل در این استان خبر داد و تاکید کرد: عمده این قتل ها خانوادگی بوده است    .

وی با تاکید بر نقش مهم پلیس فتا در کاهش جرایم، اظهار داشت: کاهش یک درصدی جرایم رایانه ای در استان نیز محقق شده است

فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد به آمار سرقت‌ها اشاره کرد و گفت: در سرقت مسلحانه کاهش ۲۵ درصدی داشتیم و در بحث سرقت‌های به عنف شاهد کاهش ۵۰ درصدی هستیم.

افزایش ۲۵ درصدی قتل‌ها از موارد دیگری بود که انصاری به آن اشاره کرد و گفت: بیشتر آن‌ها خانوادگی بودند مثل قتل کرد لاغری که همین باعث افزایش آمار شده است.

وی عنوان کرد: در نزاع‌های دسته جمعی امسال ۳۲ درصد کاهش داشتیم و نزاع‌های فردی هم دو درصد کاهش داشتیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی