تاریخ انتشار : شنبه 3 می 2014 - 23:43
کد خبر : 887

ماجرای خانه نشینی محمدخاتمی چه بود؟ تقاضای جدید ۴کشور بزرگ از ایران چیست؟ تشکیل تیم عملیات روانی ۶نفره اصلاح‌طلبان/ پروژه بهائیان برای خرید سهام تیم‌استقلال و..

ماجرای خانه نشینی محمدخاتمی چه بود؟ تقاضای جدید ۴کشور بزرگ از ایران چیست؟ تشکیل تیم عملیات روانی ۶نفره اصلاح‌طلبان/ پروژه بهائیان برای خرید سهام تیم‌استقلال و..

به گزارش نسیم دنا و به نقل از مشرق : شنیده شده که محمد خاتمی به ناطق نوری توصیه کرده است چنانچه قصد حضور در انتخابات مجلس را دارد هر چه سریع تر تصمیم خود را اعلام و فعالیت انتخاباتی اش را آغاز کند چرا که دوری چند ساله ناطق نوری از سیاست باعث فراموشی مردم و پراکندگی حامیانش شده است.

490223_825*جلسه ای انتخاباتی متشکل از برخی اعضای جامعه روحانیت مبارز تهران و چند تن از اعضای جامعه مدرسین با محوریت آیت الله مهدوی کنی کار خود را آغاز کرده است. این جلسه با هدف ایجاد وحدت درمیان گروه های اصولگرا تشکیل شده است. نمایندگانی هم از سوی آیت الله مهدوی کنی به قم اعزام شده اند تا آخرین تصمیمات این جلسه را به آیت الله مصباح یزدی اطلاع دهند. آیت الله مصباح هم اعلام کرده از تصمیمات آقایان مهدوی کنی و محمد یزدی حمایت خواهد کرد.

*فرانسوی ها هم به پیشنهاد دهندگان ساخت راکتور هسته ای در ایران پیوسته اند. در فروردین ۹۳ سه کشور آمریکا، روسیه و چین پیشنهاد ساخت راکتور جدید آب سنگین در اراک را به ایران ارائه کردند. فرانسوی ها خواستار ساخت نیروگاه آب سبک در دارخوین هستند که قبل از پیروزی انقلاب کارهای مقدماتی آن توسط آنان انجام شده است.

*حامیان احمدی نژاد در جلسه اخیر خود گفته اند برای کم رنگ جلوه دادن خانه نشینی ۱۱ روزه احمدی نژاد، باید موضوع خانه نشینی دو روزه خاتمی را در سال ۸۳ مطرح نماییم. در آن سال به خاتمی هشدار داده شد از انتصاب یک عضو معلوم الحال به ریاست دفترش خودداری نماید چرا که وی در معرض بازداشت قریب الوقوع است.خاتمی در اعتراض به این هشدار دو روز خانه نشینی اختیار کرد.

*شنیده ایم به دستور روحانی کمیته ای متشکل از آقایان طیب نیا، شریعتمداری و نهاوندیان جهت بررسی و چگونگی حذف احتمالی اقشار پردرآمد از دریافت یارانه تشکیل شده است. وارد کنندگان و صادر کنندگان کالا، اعضای هیات مدیره بانک ها و شرکت های بزرگ اقتصادی، اعضای هیات علمی دانشگاه ها، معاونان وزرا و استانداران، قضات عالیرتبه و دیگر صاحبان درآمدهای بالا در لیست بررسی و چگونگی حذف آنان از دریافت یارانه قرار دارند.

*در جلسه رسانه ای جریان اعتدال از طرح ۴ ساله بودن ریاست جمهوری روحانی توسط چهره ها و رسانه های اصلاح طلب به شدت انتقاد شده و حاضران معتقد بودند اصلاح طلبان قواعد رقابت سیاسی را رعایت نمی کنند. در این جلسه حاضران با اشاره به تلاش اصلاح طلبان برای سواستفاده از پایگاه اجتماعی و قدرت و محبوبیت روحانی برای پیشبرد اهدافشان، تاکید کردند روحانی نباید اجازه عملی شدن پروژه های خیانت بار اصلاح طلبان را بدهد.

*به دنبال انتشار برخی خبرها پیرامون حضور ناطق نوری در انتخابات و احتمال سرلیستی وی توسط اصلاح طلبان، محمد رضا عارف اعلام کرده در این صورت به صورت مستقل و با لیست حزب خود در انتخابات شرکت خواهد کرد. عارف اخیرا مجوز انتشار یک روزنامه و تاسیس حزب را دریافت کرده است.

*شنیده ایم در جلسه اخیر اصلاح طلبان درباره انتخابات خبرگان گفته شده است باید تلاش نماییم در آیین نامه این مجلس که نظارت و تایید صلاحیت ها را به شورای نگهبان داده است تغییر به وجود آوریم. از دیگر مصوبات این جلسه، فضاسازی رسانه ای برای ورود چهره های غیر مجتهد به مجلس خبرگان بود تا آنها بتوانند بر مدیر و مدبر بودن رهبری نظارت داشته باشند.

* اتاق عملیات روانی رسانه های اصلاح طلب تشکیل شده است. ترکیب این شورای ۶ نفره را تعدادی از چهره های رسانه ای و عملیات روانی جریان تجدید نظر طلب تشکیل می دهند.یکی از وظایف این شورا تعیین تیتر و عکس برای صفحات اول روزنامه های جریان اصلاحات است. در زمان دوم خرداد نیز شورایی مرکب از اعضای منحله حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب اتاق جنگ رسانه ای را مدیریت می کردند.

*در روزهای اخیر جلسات انتخاباتی ناطق نوری نیز تشکیل شده است. حضور یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس، یکی از اعضای جامعه مدرسین و یکی از مدیران وزارت ارشاد از ویژگی های این جلسه انتخاباتی است.

*برخی رسانه های خارجی از احتمال تمدید دوره مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ جهت دستیابی به توافق جامع خبر می دهند.در داخل نیز برخی کارشناسان معتقدند آمریکایی ها با طولانی کردن دوره مذاکرات درصدد گرفتن امتیازات بیشتر از ایران هستند.آمریکایی ها به بهانه پرونده هسته ای می خواهند فهرستی از مشکلات خود را در حوزه های عراق، سوریه، افغانستان،لبنان، فلسطین و…حل نمایند.

*سران فرقه ضاله بهاییت دور جدیدی از فعالیت های خود را جهت جذب افغانی های مقیم ایران آغاز کرده اند. اعضای فرقه با سواستفاده از فقر پناهندگان افغانی و با بهانه هایی چون سوادآموزی، مددکاری معلولان، درمان مریضان و جمع آوری جهیزیه اقدام به جذب افاغنه می نمایند. گزارش های دریافتی از استان یزد نشان می دهد دایره فعالیت بهاییت در این استان افزایش چشمگیری داشته است.

*شنیده ایم که محمد خاتمی به ناطق نوری توصیه کرده است چنانچه قصد حضور در انتخابات مجلس را دارد هر چه سریع تر تصمیم خود را اعلام و فعالیت انتخاباتی اش را آغاز کند چرا که دوری چند ساله ناطق نوری از سیاست باعث فراموشی مردم و پراکندگی حامیانش شده است.

*شنیده ایم یکی از شرکت هایی که در خواست خرید استقلال را داده است توسط فرقه ضاله بهاییت تاسیس شده است. این شرکت تولید کننده درهای هوشمند و دوربین های حفاظتی است.

*بر اساس مصوبه جدید کنگره ، بازوهای رسانه ای آمریکا شامل رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی،رادیو آسیای آزاد و شبکه رسانه ای خاورمیانه در شبکه جدیدی با عنوان “شبکه خبری آزادی” ادغام خواهند شد. از سوی دیگر نمایندگان کنگره با زیر سوال بردن کارآمدی VOA خواهان تغییرات اساسی در ساختار و مدیریت این شبکه تلویزیونی شده اند.

*پایگاه کمپین پیگیری آزادی ۴۰۰ زندانی ایرانی در ترکمنستان به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد. خانواده های زندانیان ایرانی با اشاره به وضعیت اسف بار زندان های قرون وسطایی ترکمنستان، اعلام کرده اند مقامات وزارت خارجه کشورمان تاکنون اهتمام جدی در پیگیری آزادی زندانیان ایرانی از خود نشان نداده و حقوق شهروندان ایرانی توسط حقوق دانان در حال پایمال شدن است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی