تاریخ انتشار : شنبه 3 مارس 2018 - 18:40
کد خبر : 8850

خدمات دولت الکترونیک با استفاده از کارت ملی هوشمند انجام می‌شود

خدمات دولت الکترونیک با استفاده از کارت ملی هوشمند انجام می‌شود

تقوی با تاکید بر اینکه تمامی افراد بالای ۱۵ سال ملزم به داشتن کارت ملی هوشمند و شناسنامه عکس دار هستند، ابراز کرد: تمامی زیرساخت‌های لازم برای صدور کارت ملی هوشمند در استان مهیا شده است.

????????????????????????????????????آفتاب دنا : مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری ۱۲۰ هزار نفر در استان کارت هوشمند ملی دریافت می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال  استان کهگیلویه و بویراحمد  به بیان اهمیت کارت هوشمند ملی اشاره کرد وگفت: کارت ملی سابق تنها برای شناسایی فیزیکی افراد کارایی داشتند ولی کارت هوشمند ملی همانند یک بانک اطلاعاتی است که در فضای سایبری و الکترونیکی نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

تقوی با تاکید بر اینکه تمامی افراد بالای ۱۵ سال ملزم به داشتن کارت ملی هوشمند و شناسنامه عکس دار هستند، ابراز کرد: تمامی زیرساخت‌های لازم برای صدور کارت ملی هوشمند در استان مهیا شده است.

وی ضریب امنیتی بالا، ظرفیت بالای ذخیره اطلاعات در تراشه کارت، امضای دیجیتال، تصدیق هویت و شناسایی فرد را از مزایای کارت ملی هوشمند عنوان کرد.

تقوی با بیان اینکه خدمات دولت الکترونیک با استفاده از کارت ملی هوشمند انجام می‌شود، بیان کرد: با استفاده از این کارت می‌توان بسیاری از کارت‌های بیمه، بانکی، آموزشی، یارانه و رای‌گیری را جمع‌آوری کرد و همه این کارها را از طریق کارت ملی هوشمند انجام داد.

ارائه تمام خدمات الکترونیکی به وسیله کارت ملی هوشمند

مدیرکل ثبت احوال استان در بیان اهمیت کارت ملی هوشمند افزود: با پیاده سازی طرح کارت هوشمند ملّی این امکان فراهم می شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند و موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود.

وی گفت: کارت هوشمند می تواند جایگزین تمام کارتهای موجود در دست مردم شده به گونه ای که ارائه تمام خدمات الکترونیکی به وسیله این کارت هوشمند مقدور می باشد.

رتبه دوم کهگیلویه و بویراحمد در ازدواج

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد دربخش دیگری از سخنانش  از رتبه دوم استان در آمار ازدواج خبر داد وگفت: ۷۰ درصد طلاق‌های ثبت شده شهرستان کهگیلویه مربوط به خارج از استان است.

سید محمدعلی تقوی با اشاره به افزایش امید به زندگی در بین مردان و زنان گفت: سن امید به زندگی در بین زنان ۷۴ و در بین مردان ۷۲ سال است و به همین دلیل طی سال‌های اخیر شاهد کاهش آمار فوتی‌ها در بین مردم بودیم.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد به افزایش آمار ازدواج اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ازدواج افزایش ۱۳ درصدی را داشت، اما در سال جاری شاهد کاهش ازدواج هستیم، ضمن اینکه طلاق در سال جاری نیز کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه برخی از طلاق‌های ثبت شده مربوط به سایر استان‌ها بوده، عنوان کرد: ۷۰ درصد طلاق‌هایی که در شهرستان کهگیلویه ثبت شده مربوط به خارج از استان بوده و کسانی طلاق خود را ثبت کردند که بومی استان نبودند.

این مسئول از رتبه دوم استان در آمار ازدواج خبر داد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد در پدیده طلاق رتبه ۱۰ کشور را در اختیار دارد، همچنین آمار طلاق به ازدواج چهار به یک است.

تقوی به آمار جمعیت استان طی سرشماری سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: جمعیت استان در سرشماری سال گذشته ۷۱۳ هزار و ۵۲ نفر اعلام شد که طبق آخرین سرشماری سال ۹۰ که جمعیت استان ۶۳۴ هزار نفر بوده شاهد افزایش جمعیت هستیم.

وی با بیان اینکه جمعیت استان جوان است و جزء استان‌هایی جوان هستیم، افزود: ۱۲ درصد جمعیت استان زیر ۶ سال، ۷٫۵ درصد جمعیت سالمند و حدود ۸۸ درصد جمعیت استان بالای ۶ سال است.

جهت بهنگام نمودن آمارهای جمعیتی مردم  وقایع حیاتی را در مهلت های قانونی اعلام نمایند

مدیرکل ثبت‌ احوال استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مرزهای هویتی و تابعیتی افراد همانند مرزهای جغرافیایی مهم و برای کشور نقش حیاتی دارد که تاکنون پاسداران مرزهای هویتی با تمام تلاش و به صورت شبانه‌روزی ضمن خدمات‌رسانی به دورترین  مناطق روستایی و عشایری استان از اسناد هویتی مردم به خوبی محافظت و نگهداری کرده‌اند.

وی یکی از مهم‌ترین ابزارهای مدیریتی را  آمار و اطلاعات جمعیتی  عنوان کرد وگفت: هر برنامه‌ای که بدون در نظر گرفتن آمار و اطلاعات جمعیتی جامعه هدف تبیین شده باشد غیر قابل اعتماد و نامعتبر است.

تقوی درپایان ضمن تقدیر وتشکر از مردم شریف استان به خاطر اعتمادی که به مجموعه ثبت احوال دارند اظهار امیدواری کرد جهت بهنگام نمودن آمارهای جمعیتی ، سعی کنند وقایع حیاتی ولادت ، فوت،ازدواج و طلاق را در مهلت های قانونی اعلام شده به نزدیکترین اداره ثبت احوال محل یا نماینده و مامور ثبت احوال مستقر در بیمارستانها و مراکز درمانی اعلام نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی