تاریخ انتشار : دوشنبه 26 فوریه 2018 - 19:40
کد خبر : 8804

سونامی مهربانی‌ها را به‌تصویر بکشیم تا دنیا ما را بشناسد/عاطفه‌های مردم می‌تواند جو مملکت را تغییر دهد و کشور را بسازد

سونامی مهربانی‌ها را به‌تصویر بکشیم تا دنیا ما را بشناسد/عاطفه‌های مردم می‌تواند جو مملکت را تغییر دهد و کشور را بسازد

نظری خطاب به مسئولان گفت: از شما می‌خواهم که قدر این مردم را بدانید، قبلاً من هروقت مردم را می‌دیدم که جمع می‌شوند برای رفتن به فاتحه‌خوانی، مخالفت می‌کردم اما حالا می‌فهمم که اشتباه می‌کردم، چه فرهنگ غنی‌ای داریم قدر این فرهنگ را بدانید، باید مثل مردم ژاپن این فرهنگ بزرگ را به‌تصویر بکشیم تا دنیا ما را بشناسد.

SG200957-Copy-Copy-680x452آفتاب دنا دکتر محمدحسین نظری پدر مرحومه مژگان نظری از جان‌باختگان سانحه هوایی تهران ــ یاسوج در  مراسم  مراسم یادبود جمعی از خانواده‌های جان‌باختگان این سانحه هوایی در مسجد دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه “من در مرکز سیل عاطفه‌ها بودم” به حادثه وقوع سونامی در ژاپن اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از اینکه در ژاپن سونامی پیش آمد، مردم مقدار زیادی پول پیدا کردند و این پول را تحویل دولت دادند، صف نانوایی‌ها شلوغ نشد و کسی مواد غذایی احتکار نکرد، تا اینکه گفتند مردم ژاپن حق‌شان این است که تویوتا بسازند.

وی افزود: من فکر می‌کنم به‌دنبال وقوع سانحه هوایی در یاسوج، مردم این شهر از مردم ژاپن برتر بودند، من در مرکز سیل عاطفه‌ها بودم؛ از بچه یک‌ساله که برای نجات سرنشینان دعا می‌کرد تا آن بانوی ۵۲ساله بهبهانی که می‌گفت “من دائم می‌نشینم و مرتب کلیپ نم‌آهنگ غمگین «وَر کَشی اَورِ تَری» را نگاه می‌کنم تا گریه کنم و برایشان دعا کنم”.

نظری همچنین گفت: از تمام ایران و خارج از ایران دوستان و همکلاسی‌ها با من تماس می‌گرفتند اما بغض اجازه صحبت را به آنها نمی‌داد، طوری بود که انگار نزدیک‌ترین فرد به آنها فوت کرده است.

پدر مرحومه مژگان نظری گفت: وجود جسد دختر من در کوه پرافتخار دنا برای من هیچ غمی را ایجاد نمی‌کند، دختر من بهترین جا است، دانشمند آلمانی خواهش می‌کرد که بعد از مرگ او را در کوه دنا به خاک بسپارند، بودن دختر من در آنجا غمی برای من ندارد.

وی ابراز کرد: اگر می‌بینید خیلی تأثر ندارم و گریه نمی‌کنم به‌خاطر شماها است به‌خاطر مردم ایران و به‌ویژه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است که این غم را بین خودشان تقسیم کردند.

نظری با تذکر اینکه “ما متأسفانه به‌دنبال این هستیم که چند آمبولانس به‌سمت محل حادثه حرکت کرده، آیا هواپیما رادار داشت و آیا سنسور هواپیما یخ زده بود”، اظهار کرد: این موارد باید بررسی شود که ایراد از کجا بوده است، باید کارشناسان نظر دهند که ایراد کار از کجا بوده است نه من که متخصص گوش، حلق و بینی هستم.

ما در مملکت عادت کرده‌ایم هر کسی درباره هر چیزی که تخصص ندارد سخن بگوید

photo_۲۰۱۸-۰۲-۲۵_۱۸-۵۲-۳۷وی عنوان کرد: ما در مملکت عادت کرده‌ایم که هر کسی درباره هر چیزی که تخصص ندارد سخن بگوید، باید بگذاریم کارشناسان نظر دهند، چرا که کار باید به کاردان سپرده شود.

وی بیان کرد: ما باید در مورد عاطفه‌ها سخن بگوییم که در دنیا بی‌نظیر است، در شهر سی‌سخت زمانی که مستر هانس جامعه‌شناس معروف برای اولین بار در یک جلسه فاتحه‌خوانی شرکت کرد بسیار غصه خورده بود که ای‌‌کاش پدرش در شهر سی‌سخت فوت می‌کرد.

نظری اضافه کرد: شما به من کمک کرده و غم من را حمل کردید، من روز اول به این گفته سعدی فکر می‌کردم که “غم روزگار گفتن که شبی نخفته باشی به‌درازای سالی”، فکر می‌کردم این‌که مردم به من تسلیت می‌گویند حاصل صحبت سعدی است که غم من را درک نمی‌کنند، اما الآن واقعاً شرمنده این حرف خودم شدم.

وی تأکید کرد: این مردم خیلی خوب هستند، مردم ما محب هستند، اما متأسفانه هر کلیپی از این مردم به خارج از کشور ارسال می‌شود این است که هموطنان‌شان چیزی از درون سطل زباله برای خوردن برمی‌دارند.

عاطفه‌های مردم می‌تواند جو مملکت را تغییر دهد و کشور را بسازد

پدر مرحومه مژگان نظری با اذعان به اینکه “هرگز نتوانستیم عاطفه مردم را به‌تصویر بکشیم”، گفت: رسانه‌ها باید عطوفت و مهربانی مردم را به‌تصویر بکشند و از این مراسم فاتحه‌خوانی‌ها برای خارج از کشور ارسال کنند.

نظری ابراز کرد: این عاطفه‌های مردم می‌تواند جو کنونی مملکت را تغییر دهد و کشور را بسازد، اما متأسفانه ما به اصل ماجرا که عاطفه مردم است توجه نکرده و سونامی مهربانی‌ها را هرگز نتوانستیم به‌تصویر بکشیم.

وی با بیان اینکه “این حادثه اخلاق و شخصیت من را تغییر داد”، افزود: من ۲۳ سال در این شهر بودم، بیش از ۵۰ تا ۶۰ هزار عمل جراحی انجام دادم، همیشه فکر می‌کردم من طلبکار این مردم هستم اما الآن خدا می‌داند در حالی که دخترم را از دست دادم با افتخار می‌گویم من بدهکار مردم هستم.

پدر مرحومه مژگان نظری با تأکید بر اینکه “اگر اخلاق در شهر ما کم شده ایراد از جای دیگر است”، گفت: اگر محبت این مردم طی این یک هفته را در یک کفه ترازو و کار ۲۳ساله من را هم در کفه دیگر بگذارید، من می‌گویم عاطفه مردم خیلی سنگین‌تر است.

از مسئولین می‌خواهم که اول به کار غیربومی‌های این حادثه رسیدگی کنند

نظری خطاب به مسئولان گفت: از شما می‌خواهم که قدر این مردم را بدانید، قبلاً من هروقت مردم را می‌دیدم که جمع می‌شوند برای رفتن به فاتحه‌خوانی، مخالفت می‌کردم اما حالا می‌فهمم که اشتباه می‌کردم، چه فرهنگ غنی‌ای داریم قدر این فرهنگ را بدانید، باید مثل مردم ژاپن این فرهنگ بزرگ را به‌تصویر بکشیم تا دنیا ما را بشناسد.

وی با بیان اینکه “متأسفانه ما همه در این مورد حرف می‌زنیم که بال هواپیما فلان بوده، چند سال از عمر مفید آن گذشته است”، ابراز کرد: به آنهایی که می‌گویند اخلاق در مملکت ما به‌ویژه در شهر ما کمرنگ شده است باید بگوییم که اگر بی‌اخلاقی‌هایی وجود داشته و یا به اتوبوسی حمله شده از دیگر ضعف‌ها بوده است.

پدر مرحومه مژگان نظری گفت: من می‌بینم که این مردم چقدر عطوفت دارند،کسانی هستند که در این حادثه زن و بچه‌های خودشان را از دست داده‌اند اما میان دیگر خانواده‌های داغدار حضور یافته تا به آنها دلداری دهند.

نظری بیان کرد: من از مسئولین می‌خواهم که اول به کار غیربومی‌های این حادثه رسیدگی کنند، هرچند که الآن دیگر غریب نیستند و به‌دلیل محبت مردم احساس غربت نمی‌کنند.

وی گفت: چندین بار دوستان به من زنگ زدند که “عکس دخترت را برایمان بفرست تا زودتر جسد را پیدا کنیم” من قبول نکردم و گفتم همه این ۶۶ نفر فرزندان و برادران من بوده‌اند و نیازی به پارتی‌بازی برای دختر من نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی