تاریخ انتشار : سه‌شنبه 27 فوریه 2018 - 0:07
کد خبر : 8803

برنامه محوری و تلاش صادقانه مهمترین عامل پویایی آموزش وپرورش گچساران

برنامه محوری و تلاش صادقانه مهمترین عامل پویایی آموزش وپرورش گچساران

سیدظهیرالدین پورالحسینی ضمن تسلیت حادثه تلخ ودلخراش سقوط هواپیمایی آسمان گفت: آموزش وپرورش گچساران در چند سال اخیر برنامه ریزی مدونی برای ارتقاء کیفیت آموزشی به اجرا در آورده است که همه افتخارات فرهنگیان و دانش آموزان این شهرستان در سطح ملی واستانی حاصل تلاش جمعی همه همکارانم در سطح اداره و مدارس شهرستان است.

456

آفتاب دنا : رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران در  گفتگو با خبرنگار آفتاب دنا، ضمن تسلیت حادثه تلخ ودلخراش سقوط هواپیمایی آسمان در مسیر تهران –یاسوج و جان باختن ۶۶ نفر از هموطنان عزیزمان به ملت بزرگ ایران و خانواده جان باختگان گزارشی از فعالیتهای آموزش وپرورش گچساران جهت تنویر افکار عمومی ارائه کرد.

وی گفت: آموزش وپرورش گچساران در چند سال اخیر برنامه ریزی مدونی برای ارتقاء کیفیت آموزشی به اجرا در آورده است که همه افتخارات فرهنگیان و دانش آموزان این شهرستان در سطح ملی واستانی حاصل تلاش جمعی همه همکارانم در سطح اداره و مدارس شهرستان است.

سید ظهیر الدین پورالحسینی با بیان اینکه از مسائل اساسی و با اهمیت نظام آموزش و پرورش، مدیریت و سازماندهی آن است گفت: مدیریت در آموزش و پرورش از سایر مدیریتها متمایز است، زیرا مدیریت آموزشی امری ظریف، تخصصی و علمی است و باید با خصوصیات روانشناختی اعمال گردد.

وی نقش آموزش وپرورش را در تعالی جامعه بشری بسیار مهم توصیف کرد وخاطرنشان کرد: تربیت نسلی متعهد،با ایمان،مسئولیت پذیر ،خلاق ومدافع ارزشهای اسلامی امروز مهمترین رسالت آموزش وپرورش است .

تحصیل بیش از ۲۳ هزار دانش آموز در گچساران

مدیر آموزش و پرورش گچساران  در ادامه گفت: ۲۳ هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در این شهرستان مشغول تحصیل هستند.پورالحسینی افزود: از این تعداد افزون بر ۱۰ هزار و ۹۶۹ دانش‌آموز دختر و ۱۲ هزار و ۳۷۱ دانش‌آموز نیز پسر هستند.

وی با بیان اینکه این تعداد دانش‌آموز در  ۲۶۵ آموزشگاه با یک‌هزار و ۲۰۰ کلاس درس مشغول تحصیل هستند گفت: دو هزار پرسنل  کار آموزش را در آموزش وپرورش گچساران برعهده دارند.

رئیس آموزش و پرورش  شهرستان گچساران در ادامه گفت: در  سال تحصیلی ۹۶-۹۷ تعداد پنج هزار و ۴۰ دانش آموز دوره متوسطه  دوم مشغول تحصیل هستند که این تعداد دانش آموز  در ۶۹ آموزشگاه و ۲۲۰ کلاس مشغول به  تحصیل هستند.  پور الحسینی  اذعان کرد: این تعداد دانش آموز  در ۶۹ آموزشگاه و ۲۲۰ کلاس مشغول به  تحصیل هستند.

وی تصریح کرد:  از مجموع دانش آموزان دوره متوسطه تعداد چهار هزار و ۸۶۱ نفر در مدارس دولتی و تعداد یک هزار و ۱۷۹ نفر در مدارس غیردولتی نام نویسی کرده‌اند.

رئیس آموزش و پرورش با اشاره به تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی گفت:  بیش از ۱۲ هزار ۵۰۰ نفر در مقاطع ابتدایی مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۶ هزار و ۱۵۳ نفر پسر و ۶ هزار و ۱۵۰ نفر دختر هستند.

وی  گفت: این تعداد دانش آموز در ۵۴۰ کلاس که از این تعداد ۴۴۱ کلاس دولتی و ۹۹ کلاس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند که ۱۵۰ معلم و مدیر در مدارس مقاطع ابتدایی این شهرستان کار آموزش آنها را بر عهده دارند.

سید ظهیرالدین پورالحسینی افزود: هم اکنون تعداد ۱۱۳ مدرسه ابتدایی در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۵۷ مدرسه مستقل  و تعداد ۵۶ مدرسه چند پایه روستایی است.

به گفته وی ، امسال شهرستان گچساران در مقطع تحصیلی ابتدایی با افزایش ۳٫۳۲و در مقطع متوسطه با افزایش ۴۹٫۵۲درصدی تعداد دانش آموز روبه رو شده است.

‘وی افزود: این شهرستان همچنین امسال با کاهش ۱۹ درصدی دانش آموزان در مقطع متوسطه دوم با توجه به نبود پایه اول متوسطه دوم و در نهایت با افزایش چهار درصدی دانش آموز در سطح منطقه مواجه است .

پورالحسینی با اشاره به  درصد قبولی شدگان  در سال گذشته ابراز کرد: در رشته تجربی بیش از ۷۸ درصد قبولی در رشته تجربی، بیش از ۶۲ درصد قبولی در رشته علوم انسانی و بیش از ۶۰ درصد قبولی در رشته ریاضی کسب نموده‌اند.

برنامه ریزی اصولی برای هدایت تحصیلی دانش آموزان به سوی رشته های فنی و حرفه ای

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران  یکی از سیاستهای وزارت آموزش وپرورش را سوق دادن دانش آموزان به رشته های فنی وحرفه ای جهت مهارت آموزی عنوان کرد وگفت: در همین راستا برنامه ریزی اصولی و دقیق برای هدایت تحصیلی دانش آموزان این شهرستان برای سوق دادن هر چه بیشتر آنها به سوی رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح آموزش همراه با تولید نیز در سطح هنرستانهای این شهرستان اجرا می شود گفت:  در راستای توسعه هر چه بیشتر رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تلاشهای خوبی جهت تربیت نیروهایی آموزش دیده و متخصص صورت گرفته است.

کسب ۳۰ رتبه زیر هزار گچساران در کنکور سراسری

رئیس آموزش و پرورش گچساران  در بخش دیگری از سخنانش به موفقیتهای آموزش وپرورش در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان گچسارانی در کنکور سال گذشته ۳۰ رتبه زیر هزار را کسب کردند.

وی با بیان اینکه در مسابقات فرهنگی و هنری در  سال تحصیلی ۴۷ رتبه اول،  ۲۰ رتبه دوم و ۱۱ رتبه سوم در رشته‌های  نقاشی، تذهیب، طراحی، طراحی با مداد و گواش و … کسب نموده‌ایم، افزود: همچنین در  مسابقات فرهنگی و هنری  ۹ رتبه اول گروهی، کسب ۲ رتبه دوم گروهی، کسب ۱۰ رتبه برتر گروهی و کسب ۲ رتبه فعال گروهی کسب نموده‌ایم.

پورالحسینی  ادامه داد: همچنین کسب ۲۳ رتبه کشوری در رشته های عکاسی، فیلم، مقاله و پژوهی، جشنواره فیلم رشد کسب کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره  به مسابقه پرسش مهر ریاست جمهور عنوان کرد: در این مسابقه نیز ۳۵  رتبه در رده اول تا سوم و همچنین کسب ۳ رتبه کشوری در رشته های مقاله پژوهی ، شعر و وبلاگ کسب شده است.

پورالحسینی افزود:  در حوزه مشاور و سلامت نیز ۱۹ رتبه استانی در جشنواره نوجوان سالم، کسب ۳ رتبه اول در رشته‌های وبلاگ و مقاله نویسی و همچنین کسب ۳  رتبه دوم و کسب ۲ رتبه سوم در این حوزه از افتخارات آموزش و پرورش است.

کسب رتبه ممتاز کشوری چهار مدرسه گچساران در برنامه تعالی مدیریت

11111111111مدیر اداره آموزش و پرورش گچساران در ادامه گفت: بر اساس ارزیابی ملی انجام شده از مدارس مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه، ۴ مدرسه شهرستان گچساران موفق شدند با کسب رتبه ممتاز به همایش ملی کیفیت که آبانماه از سوی سازمان ملی استاندارد و انجمن کیفیت ایران در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد راه پیدا کنند.

وی اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته ۱۰۱ مدرسه گچساران مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه بودند که از این تعداد ۴ دبیرستان دوره اول متوسطه با ارزیابی وزارت آموزش و پرورش حائز رتبه ممتاز کشوری شدند.

مدیر اداره آموزش و پرورش گچساران از مدارس “نرگس” ، ” شاهد اهل بیت ” ، ” شهید جهان آرا ” و ” فروغ دانش “به عنوان چهار مدرسه راه یافته به همایش ملی کیفیت یاد کرد.

پورالحسینی با اشاره به اینکه این مدارس گچساران در چهارمین سال اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه در کشور برتر شناخته شده اند، اضافه کرد: این برنامه ملی در اجرای ارتقاء کیفیت آموزشی بر اساس سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش در مدارس اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه تعالی مدیریت برای کیفیت بخشی و کیفیت سنجی براساس فرآیندهای مختلف است که از ۳ سال پیش در مدارس کشور اجرایی شده است تصریح کرد: برنامه تعالی مبتنی بر پژوهش، مدرسه محوری و مدیریت آموزشگاهی، سند تحول و نگرش سیستمی و کار تیمی است.

رتبه اول استانی شورای آموزش و پرورش گچساران در دوسال گذشته

رئیس آموزش و پرورش گچساران در ادامه گفت: شورای آموزش و پرورش گچساران این افتخار را دارد که در دو سال گذشته دو رتبه اول استانی و امسال نیز رتبه دوم در زمینه شورای آموزش و پرورش را کسب کند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک حرکت فرهنگی و اجتماعی را انجام می‌دهد،گفت: اساسا همه دستگاه‌ها باید در کنار  این دستگاه حضور و تعامل داشته باشند تا بتواند در مسیر تحقق اهداف تعلیم وتربیت رسالت خطیر خود را به خوبی انجام دهد.

رئیس آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی جاری تا کنون ۱۰۳ مصوبه در این شورا به تصویب رسیده است، ابراز کرد:  در زمینه فرهنگی- ورزشی ۱۶ مصوبه، آموزشی ۱۹ ،  اداری و مالی ۲۸ف عمرانی ۱۹ و رفاهی و فرهنگی ۲۱ مصوبه به تصویب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل شوراها در راستای تحقق خرد جمعی، مشارکت و نظارت مردم در امر تعلیم و تربیت رسمی  و عمومی و بهره‌گیری از کلیه‌ی منابع و امکانات در جهت تاسیس توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی همچون تسهیل در فعالیت‌های اجرایی  در استانها و شهرستان‌ها در چارچوب تعالیم اسلامی است.

ترویج فرهنگ سلامت در بین دانش آموزان از رسالت های طرح  سفیران سلامت

مدیرآموزش و پرورش گچساران به طرح سفیر سلامت در مدارس این شهرستان اشاره کرد و گفت: چهار هزار دانش آموز گچسارانی در ۳۰۰ مدرسه این شهرستان در طرح سفیر سلامت فعالیت می کنند که حدود ۱۵ درصد از دانش آموزان را شامل می شوند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان عضو سفیران سلامت آنچه را که در مدرسه آموزش می بینند به اعضای خانواده خود منتقل می کنند خاطرنشان کرد:  دانش آموزان در جشنواره سفیران سلامت در رشته های مقاله، داستان کوتاه، نقاشی، روزنامه دیواری، فیلم کوتاه، عکاسی، سرود، خوشنویسی با هم رقابت می کنند.

پورالحسینی ، ترویج فرهنگ سلامت و تندرستی در بین دانش آموزان، اعضای خانواده و دیگر افراد جامعه را از رسالت های سفیران و یاروان سلامت دانست.

رئیس آموزش و پرورش گچساران به فعالیتهای پرورشی اشاره کرد وگفت:  آموزش و پرورش گچساران دارای  ۱۴۸ هیئت مذهبی، فرهنگی دانش آموزی و فرهنگیان،  که از این تعداد یک هیات  مذهبی و فرهنگیان است.

آموزش و پرورش گچساران در زمینه رفع بی‌سوادی رتبه دوم کشور را کسب کرد

رئیس آموزش و پرورش گچساران در ادامه به موفقیتهای این اداره در سطح ملی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش گچساران در زمینه رفع و انسداد بی‌سوادی رتبه دوم کشور را کسب کرد.

سید ظهیرالدین پورالحسینی با اشاره به اینکه  سازمان نهضت سواد آموزی به فرمان امام راحل در سال ۱۳۵۸  در کشور تشکیل شد گفت: بعد از پیروزی  انقلاب اسلامی  به فرمان معمار کبیر انقلاب و با استقبال جمعیت زیادی  نهضت سواد آموزی در جهت رفع بی‌سوادی از آن زمان تا کنون مشغول به فعالیت است.

وی با بیان اینکه  خوشبختانه سازمان نهضت سواد آموزی در راستای رفع بی‌سوادی در جامعه اقدامات زیادی در سطح کشور انجام داده است، تصریح کرد: خوشبختانه بیش از ۹۷ درصد از جمعیت شهرستان گچساران دارای سواد هستند که  این آمار مربوط به گروه سنی ۴۹-۱۰ سال است.

پورالحسینی با بیان اینکه تعداد ۱۴۹ کودک بازمانده از تحصیل بین ۶ تا ۹ سال در این شهرستان تاکنون شناسایی شده  است، ابراز کرد: هم اکنون تعداد  ۷۷ نفر شناسایی شده‌ که از این تعداد۲۷ نفر وارد چرخه آموزش شده‌اند.

رئیس آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه شهرستان گچساران در سطح استان در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی رتبه اول را کسب کرده است، اذعان کرد: شهرستان گچساران در زمینه ریشه‌‌کنی و رفع بی‌سوادی در کشور دارای رتبه دوم است و این جز افتخارات این شهرستان و آموزش و پرورش گچساران است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد آموزش‌یارانی که در ترویج سواد آموزی در مناطق مختلف این شهرستان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد ۱۹۳ نفر آموزش‌یار در مناطق مختلف و صعب العبور این شهرستان به ترویج سواد آموزی و افراد بازمانده از تحصیل فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۷ نفر آقا و ۱۸۶ نفر خانم هستند.

تجهیز ۳۲۰ اتاق برای اسکان فرهنگیان در گچساران

photo_۲۰۱۸-۰۲-۰۸_۱۸-۳۷-۴۷مدیر آموزش و پرورش گچساران در ادامه به اسکان نوروزی اشاره کردو گفت: ۳۲۰ اتاق برای اسکان فرهنگیان و میهمانان نوروزی در تعطیلات نوروز ۹۷ تجهیز شده است.

پورالحسینی افزود: این اتاق ها در قالب ۴۴ مدرسه برای اسکان فرهنگیان در ایام نوروز ۹۷ تجهیز و آماده شده که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در ایام نوروز پارسال ۴۰ مدرسه با ۲۹۰ اتاق در شهرستان گچساران پذیرای فرهنگیان بود.

پورالحسینی اظهار کرد: پارسال بیش از ۱۲ هزار نفر در مکان های اسکان شهرستان گچساران اقامت داشتند.

وی عنوان کرد: اسکان افراد غیرفرهنگی در مدارس و کلاس های درس تجهیز شده شهرستان گچساران در مواقع ضروری و با هماهنگی های لازم امکانپذیر است.

مدیر آموزش و پرورش گچساران افزود: همچنین برای اسکان نوروزی در سال جدید تعداد ۴۵۰ تخت در قالب سه آموزشگاه شبانه‌روزی علم الهدی، فاطمه زهرا و علامه در نظر گرفته شده است.

پورالحسینی ابراز داشت: این تعداد مدرسه و کلاس درس شهرستان گچساران به امکاناتی شامل پتو، یخچال، تلویزیون، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، سرویس های بهداشتی و حمام مجهز هستند.

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی