تاریخ انتشار : یکشنبه 11 فوریه 2018 - 22:05
کد خبر : 8735

رسانه‌ها محور وحدت باشند/ایجاد شکاف و اختلاف فرصت خدمت به مردم را از بین می‌برد/ اولویت استان تکمیل طرح‌های نیمه تمام است

رسانه‌ها محور وحدت باشند/ایجاد شکاف و اختلاف فرصت خدمت به مردم را از بین می‌برد/ اولویت استان تکمیل طرح‌های نیمه تمام است

آفتاب دنا : استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشستی صمیمی با خبرنگاران گزارشی از خدمات دولت برای شتاب بخشی به توسعه استان در بخش‌های مختلف ارائه کرد و به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد.  به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ،علی محمد احمدی  ضمن تبریک آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب ما پدیده‌ای

21-bآفتاب دنا : استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشستی صمیمی با خبرنگاران گزارشی از خدمات دولت برای شتاب بخشی به توسعه استان در بخش‌های مختلف ارائه کرد و به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد.

 به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ،علی محمد احمدی  ضمن تبریک آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب ما پدیده‌ای بود که دگردیسی سیاست و تحولات را نه تنها در حوزه منطقه‌ای، بلکه در حوزه جهانی تحت تأثیر قرار داد و این دستاورد بزرگ در طول چهار دهه تاریخ خود منشأ خدمات بزرگی در کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کشور ایجاب می‌کند که بیشتر به سمت وحدت و همدلی پیش برویم خاطرنشان کرد:  دشمن در زمان حاضر قصد دارد در حوزه‌های نرم ما را تهدید کرده و به سمتی ببرد که نتوانیم از ظرفیت‌های خود استفاده کنیم.

رسانه‌ها محور وحدت باشند و اخبار امید بخش منتشر کنند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ظرفیت‌های استان در عرصه‌های مختلف، افزود: قرار گرفتن در دل چهار بازار بزرگ مثل فارس، بوشهر، اصفهان و خورستان و همچنین دسترسی نزدیک به آب‌های آزاد و سرمایه‌های طبیعی و خدادادی فرصت ویژه‌ای برای این استان ایجاد کرده است.

احمدی رسانه‌ها را خطاب قرار داد و گفت: باید با وحدت و همدلی نگاه خود را از مسائل سردسیری و گرمسیری بالاتر برده، مردم محروم استان و دست‌های پینه بسته آنها را ببینید و در این صورت به رسانه‌ای تبدیل می‌شوید که خوب فکر می‌کنید خوب می‌بینید و خوب می‌نویسید.

وی تاکید کرد: اگر این استان کوچک را با قلم‌های دلسوزانه پایلوت کنیم و اهداف بزرگی داشته باشیم فرصت‌های زیادی ایجاد می‌شود.

مقام ارشد اجرایی استان با بیان اینکه حرکت نسبت به گذشته خوب بوده اما با وضع مطلوب فاصله داریم، تصریح کرد: باید این استان با این ظرفیت‌ها نرخ بیکاری خیلی پایین‌تر بوده و مردم رفاه بیشتری داشته باشند که برای رسیدن به این هدف با یک عزم بسیجی فرض کنیم همه یک ناموس مشترک به اسم کهگیلویه و بویراحمد داریم که باید برایش دل بسوزاینم و هرگاه این کار را کردیم نخبه می‌شویم.

ایجاد شکاف و اختلاف فرصت خدمت به مردم را از بین می‌برد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه گفت: نگاه ما باید نگاه وصل کردن باشد نه نگاه فصل کردن زیرا ایجاد شکاف گرفتن فرصت خدمت از مردم است، نیش زدن‌ها ایجاد اختلاف کرده و برادری‌ها را از بین می‌برد.

احمدی خاطرنشان کرد: در یک دهه آینده طرح‌های پتروشیمی مختلفی در استان اجرایی می شوند و صنایع تبدیلی نیز در کنار این ظرفیت ها دیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه تغییرات و تحولات لازم در استان با سعه صدر در حال انجام است، گفت: طبیعی است که در مقابل هر تغییر و تحولی مقاومت وجود دارد، باید بازآرایی کنیم به شکلی که بتوانیم به فضای جدید کمک کنیم، اگر در آذربایجان یا یزد نرخ اشتغال بالا است همه به دلیل تزریق پول توسط دولت نیست بلکه این استان‌ها مردمی دارند که اهل کار هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه به دنبال کوچک کردن دولت هستیم، بیان کرد: رانت، قوم‌بازی و رابطه‌بازی همه از ساختارهای دولتی می‌آید که باید آن را اصلاح کنیم، فضای همدلی و برادری در استان داشته باشیم تا آرام آرام تغییرات ایجاد شود.

احمدی اظهار داشت: یکی دیگر از تغییراتی که باید در استان ایجاد شود ایجاد نظم است، رسانه‌ها این فرهنگ را به خاطر پیشرفت استان دنبال کنند، باید مدیری که به موقع سر کار می‌آید و دغدغه مردم را دارد تشویق کنیم.

هدفگذاری برای سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومانی در بخش انرژی استان

استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: ۱۷ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه انرژی استان سرمایه گذاری شد که باید در دهه آینده تکمیل شود و در صورت تکمیل دیگر بیکاری در استان نداریم.

احمدی در خصوص راه آهن یاسوج-اقلید، گفت: ۲۰ کیلومتر از این پروژه در حال کار است، در بودجه ۹۷ نیز ۱۵ میلیارد اعتبار برای این پروژه قرار دادیم و به صورت جدی دنبال این هستیم که عملیات اجرایی ۲۰ کیلومتر دیگر نیز آغاز شود.

 آهنگ تغییر مدیران در استان به آرامی انجام میشود

استاندار د تصریح کرد: اولویت ما در استان تکمیل طرح‌های نیمه تمام است که با تکمیل و راه‌اندازی این طرح‌ها هم از لحاظ اشتغال و هم تولید به سطح خوبی می‌رسیم.

نماینده عالی دولت در استان، اظهار داشت: امروز کلنگ یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی با سرمایه دو هزار میلیارد تومان را در دهدشت به زمین زدیم و به جد دنبال آن هستیم که مشابه آن را در گچساران نیز کلنگ‌زنی کنیم و اگر این اتفاق بیفتد هزار مگاوات انرژی پاک در استان تولید می‌شود.

وی از تدوین طرح جامع گردشگری استان خبر داد و گفت: بدون شک صنعت گردشگری از اولویت‌های توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد است.

احمدی تصریح کرد: برخی مدیران نسبت به مسائل حوزه کاری خود بیخیال بودند که ما می‌خواهیم این رویه‌ها را تغییر دهیم در این تغییر رویه‌ها یک عده خوششان نمی‌آید اما وظیفه ما این است که این منافع را با هیچ ملاحظه‌ای عوض نکنیم.

وی تاکید کرد: رفع مشکلات واحدهای تولیدی اولویت دیگر مسئولان استان است البته این اقدامات باید آرام آرام، با برنامه و با جدیت انجام شود.

در ادامه این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد به سوالات خبرنگاران پاسخ داد

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ایجاد زیرساخت‌های استان، عنوان کرد: اینکه تطویل باند فرودگاه یاسوج و مسائل ایمنی و روشنایی آن انجام شده است و پرواز بعد از ظهر در فرودگاه یاسوج در آینده‌ای نزدیک برقرار می‌شود.

احمدی در مورد روند تغییر مدیران دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد: نقاط قوت و ضعف بخش‌های مختلف را شناسایی کردیم یک بخش تغییر در حوزه معاونین بود که انجام شد و در مورد مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز از همان ابتدا گفتم که پنج تا ۶ ماه فرصت نیاز دارم که ارزیابی‌ها به اتمام برسد و هر جا تشخیص دهیم آرام آرام تغییر مدیران انجام خواهد شد.

در انتصاب مدیران هیچگونه ملاحظه منطقه‌ای نداشتم/ ۹۰ درصد تسهیلات باید در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی وارد شود

وی به سوال پیرامون استخدام های غیرقانونی، تصریح کرد: استخدام‌های غیرقانونی بخشی از فرهنگ بد ما است، باید ناشایست بودن این مسائل را دنبال کنیم و هر جا کسی تخلفی کرد تعارف نداشته باشیم، باید در این رابطه به دنبال فرهنگسازی و پیشگیری باشیم و در صورتی که چنین اتفاقی رخ داد از نهادهای نظارتی می‌خواهیم قاطعانه برخورد کنند.

احمدی در پاسه به سوالی در خصوص انتصاب معاونین خود، گفت: شایسته‌سالاری ملاک انتخاب مدیران است و در انتصاب مدیران هیچ ملاحظات منطقه‌ای نداشته‌ام، برای انتخاب یک مدیر نظر نمایندگان و نخبگان غیرسیاسی استان را جویا شده و جمع‌بندی آخر را خودم انجام می‌دهم.

نماینده علی دولت در استان عنوان کرد: اولویت اصلی ما در استان بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی است و ۹۰ درصد تسهیلات اختصاص یافته باید وارد بخش کشاورزی شود و یکی از دلایل انتخاب رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی به عنوان معاون اقتصادی استاندار نیز همین مسئله بود.

وی افزود:  آقای نیک‌اقبالی زحمات زیادی کشید، اما برای ساماندهی وضعیت پروژه‌های عمرانی و پیمانکاران به مدیری با طراز مدیریت ملی لازم بود، که در نهایت فیلی را انتخاب کردم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی