تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 ژانویه 2018 - 9:22
کد خبر : 8625

گازرسانی به روستاها دستاورد انقلاب اسلامی و مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی است/بهره مندی روستائیان از نعمت گاز نقش ویژه ای در رفاه مردم و شکوفایی اقتصاد روستایی دارد.

گازرسانی به روستاها دستاورد انقلاب اسلامی و مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی است/بهره مندی روستائیان از نعمت گاز نقش ویژه ای در رفاه مردم و شکوفایی اقتصاد روستایی دارد.

آفتاب دنا : رحمان خادم با اشاره به اینکه اراده دولت تدبیر وامید بر گازرسانی به همه روستاهاست تا به آرمان امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارائه بهترین خدمات به دورترین و محرومترین نقاط کشور عمل کند.

82319808-71195964 آفتاب دنا : مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد ضمن تبریک فرا رسیدن دهه پرفروغ فجر و فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است  که لازم است در این ایام دولتمردان خدمات نظام اسلامی را در بخشهای مختلف به مردم اطلاع رسانی کنند.

رحمان خادم با بیان اینکه یکی از خدمات و دستاوردهای بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی ایران بحث گاز رسانی همه روستاها و شهرهای کشور است، تصریح کرد:  گاز رسانی به روستاها برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها یکی از ابعاد مهم تحقق  اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور، اقدامی بزرگ با هزینه‌های فراوان است که برای تحقق آن باید مسائل مختلفی از جمله حفظ محیط زیست، صرفه اقتصادی، رفاه مردم و اجرای صحیح قانون در نظر گرفته شود.

خادم با بیان اینکه خدمت رسانی هرچه بیشتر به روستاییان عزیز از اولویت های دولت دوازدهم است گفت: بهره مندی روستائیان عزیز از نعمت گاز نقش مثبت و ویژه ای در رفاه و آسایش مردم  و شکوفایی اقتصاد روستایی دارد.

در دولت تدبیر و امید گام های ارزنده ای در زمینه گازرسانی به روستاها برداشته شده است

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید گام های ارزنده ای در زمینه گازرسانی به روستاها برداشته شده، به گونه ای که هم اکنون ۷۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

خادم گفت: هم اکنون گازرسانی به ۱۸۰ روستای استان در حال اجراست که با بهره برداری از این پروژه ها ۷۸۴۹ خانوار روستایی به شبکه سراسری گاز متصل می شوند

وی با بیان اینکه پروژه بزرگ گازرسانی به به دو شهر  قلعه رئیسی و دیشموک از برنامه های مهم دولت و از مطالبات اساسی مردم است ،از افتتاح فاز اول گازرسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک در دهه فجر خبرداد وگفت: با بهره برداری کامل از این پروژه تعداد ۱۸۲ روستا از نعمت  گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویر احمد در رابطه با گاز رسانی به مجموعه روستاهای بخش سادات محمودی شهرستان دنا نیز گفت: با کلنگ زنی این طرح گاز رسانی، روستاهای کله گه، دوراه غماشکه، سرسور، سرتل دینگو، گلچهرآباد، پشت چاه و دزدک از نعمت گاز برخوردار می شوند.

خادم خاطر نشان کرد: این طرح با اجرای حدود ۱۶۵۹۲ متر شبکه پلی اتیلن به روش pc عملیاتی خواهد شد.

خادم اعتبار این پروژه را بالغ بر ۱۴ میلیارد و چهارصد میلیون ریال برآورد کرد و گفت:جمعیت تحت پوشش این پروژه ۱۱۳۹ نفر در قالب ۲۷۷ خانوار است که با افتتاح آن این تعداد خانوار از نعمت داشتن گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

zarie-2مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری از سخنانش  از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به مجموعه روستاهای شیتاب و مونه لنده  با اجرای ۱۷ کیلومتر شبکه گذاری پلی اتیلن ، مجموعه روستاهای تل چگاه باشت و دلی خلیفه با اجرای ۴۸کیلومتر  شبکه گذاری پلی اتیلن  ،دلی سیر علیا و سفلی سرفاریاب  با اجرای ۲۵ کیلومتر شبکه گذاری پلی اتیلن در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: برای اجرای طرح گازرسانی به این روستاها اعتباری قریب به ۷ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

وی گفت:  گازرسانی به مجموعه روستاهای کت بهمئی با ۴۰ کیلومتر شبکه گذاری و روستاههای دهستان چین شهرستان بویراحمد با ۱۲ کیلومتر شبکه گذاری در دست اجراست که طبق برنامه  پیش بینی شده مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه تا کنون ۵۸۱ روستا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز طبیعی  برخوردار شده اند گفت:  برنامه ریزی برای گاز رسانی به ۳۰۲ روستای دیگر در استان در حال اجراست که پیش بینی می شود  به مرور تا سال ۹۸ از نعمت گاز برخوردار شوند.

خادم تعداد خانوار بهره‌مند شده از گاز طبیعی در استان را ۱۷۸۳۹۷ خانوار ذکر کرد و گفت: از این تعداد خانوار ۱۲۵۰۱۸ خانوار آنها شهری و ۵۳۳۷۹ خانوار روستایی  است که ۷۵ درصد روستاههای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

اراده دولت  تدبیر وامید  بر گازرسانی به همه روستاهاست

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت: دولت ندبیر وامید  همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و گسترش عدالت اجتماعی، همه زیرساخت‌های لازم برای توسعه گازرسانی به روستاها و شهرها را فراهم کرده و نسبت به دولت‌های قبل، در عملیات گازرسانی پیشرو بوده است.

وی با اشاره به اینکه اراده دولت  تدبیر وامید بر گازرسانی به همه روستاهاست تا به آرمانهای امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارائه بهترین خدمات به دورترین و محرومترین نقاط کشور عمل کند.

خادم جلوگیری از قاچاق سوخت، حفاظت از منابع طبیعی منطقه، ایجاد بستر مناسب برای گازرسانی به صنایع محلی و گردشگری در منطقه، کاهش نرخ مهاجرت به شهرها و جلوگیری از حاشیه‌نشینی شهری را از اهداف اجرای پروژه‌های گازرسانی  به روستاها برشمرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمددر پایان ضمن تبریک مجدد دهه پرفروغ فجر تامین آسایش مردم را از  وظایف  مهم دولتها  بر شمرد وخاطرنشان کرد:  پرسنل خدوم شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد  از همه ظرفیتها وامکانات در راستای گازرسانی به خانوارهای شهری و روستایی در اقصی نقاط استان تلاش می کنند تا بستری مناسب را برای رفاه وآسایش مردم بیش از پیش فراهم نمایند.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی