تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 ژانویه 2018 - 15:41
کد خبر : 8500

انجمن اولیاء ومربیان ظرفیتی بزرگ برای شکوفایی و بالندگی تعلیم وتربیت است/تشکیل کارگروهای تخصصی و مهارتی انجمن اولیاء ومربیان دبستان فرهنگیان

انجمن اولیاء ومربیان ظرفیتی بزرگ برای شکوفایی و بالندگی تعلیم وتربیت است/تشکیل کارگروهای تخصصی و مهارتی انجمن اولیاء ومربیان دبستان فرهنگیان

سید نظام مرادی در جمع اعضای انجمن اولیاء ومربیان و هیات امنای دبستان دخترانه فرهنگیان گفت: آموزش وپرورش بدون مشارکت وهمکاری سایر دستگاهها ونهادهای قانونی از قبیل انجمن اولیاء ومربیان در عرصه تعلیم وتربیت موفق نخواهد شد.

photo_۲۰۱۸-۰۱-۰۸_۲۳-۱۵-۰۰ (2)آفتاب دنا : سرپرست آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد تعلیم وتربیت را رسالت مشترک خانه ومدرسه دانست و انجمن اولیاء ومربیان را ظرفیتی بزرگ برای شکوفایی و بالندگی تعلیم وتربیت عنوان کرد.

سید نظام مرادی در جمع اعضای انجمن اولیاء ومربیان و هیات امنای دبستان دخترانه فرهنگیان گفت: آموزش وپرورش بدون مشارکت وهمکاری سایر دستگاهها ونهادهای قانونی از قبیل انجمن اولیاء ومربیان در عرصه تعلیم وتربیت موفق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزش وپرورش در تربیت نسلی متعهد ،متخصص ،خلاق و مسئولیت پذیر برای آینده کشور نقش کلیدی دارد خاطرنشان کرد:معلمان،دانش آموزان و خانواده ها به عنوان سه رکن مهم در تعلیم وتربیت اگر با هم همبستگی ،همفکری و تعامل داشته باشند کاروان تعلیم وتربیت به سر منزل مقصود می رسد.

انجمن اولیاء ومربیان کارآمد بستر ساز تعالی آموزش وپرورش پویا و بالنده

سرپرست آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد انجمن اولیاء ومربیان کارآمد را بستر ساز تعالی آموزش وپرورش پویا و بالنده توصیف کرد وگفت: آگاهی اولیاء از قوانین ومقررات آموزش وپرورش و شرکت منظم در جلسات انجمن اولیاء ومربیان ظرفیتی عظیم برای  پرورش مهارتهای ضروری ، رشد و شخصیت امیدهای آینده جامعه است

مرادی افزود: اگر فعالیتها و برنامه هایی که طرح ریزی و در مدرسه اجرا می شود پشتیبانی خانواده دانش آموز را به همراه نداشته باشد عملا راه به جایی نخواهد بردو توفیقی حاصل نخواهد شد.

تقویت روح اعتمادسازی در جامعه رسالت بزرگ معلمان و اولیاء دانش آموزان

photo_۲۰۱۸-۰۱-۰۸_۲۳-۱۳-۱۶سرپرست آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد تقویت روح اعتمادسازی در جامعه را وظیفه و رسالت بزرگ همه معلمان و اولیاء دانش آموزان دانست وگفت: امروز دشمنان با استفاده از ابزارهای ارتباطی سعی در برهم زدن بی اعتمادی و ناکارآمدی نظام اسلامی دارند که باید معلمان و اعضای انجمن اولیاء مربیان در این زمینه اعتماد سازی کنند و آن را به جامعه وخانواده ها انتقال دهند.

مرادی ساماندهی سرویس مدارس و لزوم توجه به رعایت نکات ایمنی ،اخلاقی و آموزشی را از اقدامات خوب آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد ذکر کرد وگفت:لازم است یک نفر به انتخاب اعضای انجمن بر سرویس حمل نقل دانش آموزان نظارت داشته باشد.

مرادی کمبود فضای آموزشی در شهر یاسوج و حاشیه این شهر را از مشکلات جدی آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد عنوان کرد وگفت: انتظار می رود با توجه به مهاجر پذیر بودن این شهر مسئولان برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند.

وی استفاده از تخصص اولیاء برای کمک به حل مشکلات مدارس را مورد تاکید قرار داد وگفت: سرانه دانش آموزی در سال جاری تا کنون به حساب مدارس واریز نشده که انتظار می رود اولیاء دانش آموزان برای پیشبرد و تحقق آموزش وپرورش مدارس را یاری نمایند.

سرپرست آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد در پایان سخنانشان بر لزوم همکاری تنگاتنگ انجمن اولیاء و مربیان و هیات امنای مدارس برای تحقق اهداف آموزش وپرورش تاکید کرد واز رئیس، معاونین ،اعضای انجمن وهیات امنای دبستان فرهنگیان تشکر وقدردانی کرد.

فعالیت۳۴ مدرسه هیات امنایی در شهرستان بویراحمد

کارشناس مسئول مشارکتها و مدارس غیر دولتی و هیات امنایی آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز در این جلسه به بیان گزارشی از فعالیت مدارس هیات امنایی و تشریح آیین نامه این مدارس پرداخت وگفت:۳۴ مدرسه هیات امنایی در سطح شهرستان بویراحمد در حال فعالیت هستند که  ضمن نظارت جدی عملکرد آنها در طول سال تحصیلی بررسی می شود.

سید امرالله آذریون اساس کار و فعالیت مدارس هیات امنایی را آیین نامه شیوه مدیریت  این مدارس ذکر کرد وگفت: مدارس هیات امنایی طبق مصوبه شورای عالی آموزش وپرورش به منظور ارتقای کیفیت برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدارس، جلب و توسعه مشارکت‌های مردمی‌ و خیّرین در احداث و اداره امور مدارس، تقویت نظام مدیریتی، مالی و اجرایی مدارس مبتنی بر گسترش عدالت آموزشی و پیمان‌سپاری مدیریت مدارس فعالیت می نمایند.

اعضای هیات امنای مدارس طبق شیوه نامه شورای عالی آموزش وپرورش انتخاب می شود

photo_۲۰۱۸-۰۱-۰۸_۲۳-۱۳-۴۱کارشناس مسئول مشارکتها و مدارس غیر دولتی و هیات امنایی آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد اعضای هیات امنای مدارس را متشکل از مدیر مدرسه به عنوان دبیر هیات امنا یکی از معاونان آموزشی به انتخاب مدیر مدرسه یک نفر از کارکنان آموزشی و یک نفر از کارکنان پرورشی مدرسه به انتخاب شورای معلمان، رییس انجمن اولیا و مربیان مدرسه ، یک نفر از اولیای دانش‌آموزان به انتخاب انجمن اولیا و مربیان مدرسه ، دو نفر از صاحب‌نظران و کارشناسان آموزشی یا فرهنگی ترجیحاً از استادان حوزه و دانشگاه ، یک نفر از خیرین و یا معتمدان محل ،یک نفر از اعضای شورا یاری محله و یا موسسات ومراکز فرهنگی ، خیرساز، یک نفر به پیشنهاد خیّر و یک نفر با معرفی مدیر و تایید سایر اعضای هیات و یک نفراز مدیران یا اعضای هیات مدیره مراکز و موسسات تولیدی و خدماتی عنوان کرد.

آذریون با بیان اینکه رئیس هیات امنا از بین اعضا و با رای اکثریت نسبی برای مدت ۲ سال انتخاب می شود گفت: ابلاغ رئیس انجمن اولیا ومربیان و یک نفر از اولیاء دانش آموزان که به انتخاب انجمن اولیاء ومربیان مدرسه انتخاب می شود یکساله است.

کارشناس مسئول مشارکتها و مدارس غیر دولتی و هیات امنایی آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه تمام فعالیتها در مدرسه باید مصوبه هیات امنا را داشته باشد و هرماه یک بار این جلسات تشکیل و صورتجلسات آن به آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد ارسال شود، از مدیران مدارس هیات امنایی خواست طبق بند بند اصول شیوه نامه مدارس هیات امنایی عمل نمایند.

آذریون با بیان اینکه مشکلات مدارس هیات امنایی طبق نظر اعضا اولویت بندی شود گفت: توجه به مسائل آموزشی و ارتقاء کیفیت آموزش باید  در اولویت هیات امنا قرار بگیرد.

برنامه ریزی برای ارتقاء کیفیت آموزشی از برنامه های مهم هیات امنا در سال جاری

مدیر دبستان دخترانه فرهنگیان نیز در این جلسه به فعالیتهای هیات امنا در سال گذشته اشاره کرد وگفت: برگزاری کلاسهای فوق برنامه به مدت ۱۵ ساعت ،تشویق عوامل اجرایی و معلمان به مناسبت روز معلم ،تشویق دانش آموزان  و معلمان برتر علمی  وتجهیز آموزشگاه بخشی از فعالیتهای هیات امنا در سال گذشته بود

ناهید امیریان برنامه ریزی برای ارتقاء کیفیت آموزشی در سال جاری را از برنامه های مهم هیات امنا ذکر کرد وگفت: تعامل و همکاری خوب  انجمن اولیاء ومربیان و تشکیل کارگروههای تخصصی کیفیت بخشی نوید بخش بهبود فعالیت آموزشی در این آموزشگاه است.

محور و مدار حرکت هیات امنا و انجمن اولیاء و مربیان بخشنامه ها و آیین نامه های آموزش وپرورش است

photo_۲۰۱۸-۰۱-۰۸_۲۳-۱۴-۱۴رئیس انجمن اولیاء ومربیان دبستان فرهنگیان نیز در این جلسه ضمن تقدیر وتشکر از سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و کارشناس مسئول مشارکتها و مدارس غیر دولتی و هیات امنایی ، هماهنگی و همسویی اولیاء ومربیان را شرط اصلی بالندگی برای تحقق اهداف و ماموریتهای آموزش وپرورش عنوان کرد وگفت: انجمن اولیاء ومربیان و هیات امنای مدارس یک هدف مشترک را دنیال می کنند و آن شکوفایی استعداهای دانش آموزان و ارتقاء کیفی فعالیتهای آموزشی و پرورشی است.

سید ولی موسوی محور و مدار حرکت هیات امنا،  انجمن اولیاء ومربیان و عوامل اجرایی مدارس را بخشنامه ها و آیین نامه های آموزش وپرورش عنوان کرد وگفت: همه باید تلاش کنیم برای  هم افزایی و کمک به بهبود فعالیتهای آموزشی و پرورشی در مسیر مشحص شده حرکت نماییم.

وی با بیان اینکه بعد از جلسه مجمع عمومی انجمن اولیاء ومربیان تا کنون سه جلسه انجمن به شکل منظم تشکیل شده است گفت: انجمن اولیاء ومربیان باید از حالت صرف صوری و نگاه اقتصادی خارج شود و از ظرفیت عظیم اولیاء به شکل تخصصی در کارگروههای مختلف استفاده شود.

تشکیل کارگروهای تخصصی و مهارتی انجمن اولیاء ومربیان دبستان فرهنگیان

رئیس انجمن اولیاء ومربیان دبستان فرهنگیان از تشکیل سه کارگروه تخصصی و مهارتی انجمن اولیاء ومربیان دبستان فرهنگیان خبر داد وگفت: سه کارگروه مالی عمرانی و رفاهی ،پرورشی فوق برنامه ، بهداشتی و علمی و آموزشی برای استفاده از توانمندیها و پتانسیلهای اولیاء تشکیل شده است.

موسوی رویکرد انجمن اولیاء ومربیان دبستان فرهنگیان را در سال جاری بهره گیری حداکثری از ظرفیت اولیاء ومربیان دانست وگفت: با همکاری مدیر محترم آموزشگاه ، عوامل اجرایی و اعضای انجمن این مهم به عینیت تحقق خواهد یافت.

در این جلسه  اعضای هیات امنا و انجمن اولیاء ومربیان پس از تبادل نظر پیرامون موضوعات آموزشی روسای کارگروههای تخصصی را مشخص و بر تشکیل جلسات این کارگروهها به شکل منظم تاکید کردند.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی