تاریخ انتشار : یکشنبه 7 ژانویه 2018 - 0:12
کد خبر : 8494

آموزش و پرورش به دنبال توانمندسازی دانش آموزان در حوزه های علمی، شخصیتی و اخلاقی است/دانش آموزان استان در مسابقات قرآنی کشور ۲۲ رتبه برترملی کسب کردند

آموزش و پرورش به دنبال توانمندسازی دانش آموزان در حوزه های علمی، شخصیتی و اخلاقی است/دانش آموزان استان در مسابقات قرآنی کشور ۲۲ رتبه برترملی کسب کردند

ملک حسینی مهم ترین اهداف حوزه پرورشی و تشکیل نهاد امور تربیتی را حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزش های انقلاب در مدارس دانست وگفت: طرح امور تربیتی همه ارکان آموزش و پرورش را با محوریت معلمان، کتاب های درسی، نظام ارزشیابی، خانواده و دانش آموز در برمی گیرد.

photo_۲۰۱۸-۰۱-۰۷_۰۰-۰۸-۲۵آفتاب دنا : معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با خبرنگار آفتاب دنا گزارشی از موفقیتها ،فعالیتها و برنامه های این معاونت در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ جهت تنویر افکار عمومی ارائه کرد.

سید بها الدین ملک حسینی در ابتدای سخنانشان رویکرد مهم  برنامه های پرورشی در مدارس را بر اساس سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی آموزش وپرورش و ارزشهای والای انقلاب اسلامی عنوان کرد وگفت: معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش با اعتقاد به توانمندی و قابلیتهای بالقوه دانش آموزان از نظر گرایشات فطری و تعلقات معنوی در بستر موجود بنا دارد تلاش خود را معطوف به بهره گیری از این ظرفیت نماید.

وی با بیان اینکه آموزش وپرورش بزرگترین سیستم تعلیم وتربیت کشور است و ماموریت آن تربیت انسان با توجه به تعالیم دینی است خاطرنشان کرد : مربیان ومعلمان باید مجهز به دانش روز باشند و خود را به علوم مختلف ،خاصه علوم تربیتی ومشاوره مجهز نمایند تا بتوانند دانش آموزانی خلاق ،متعهد و مسئولیت پذیر تربیت نمایند.

ملک حسینی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش همه معلمان به عنوان عنصر تربیتی دیده شده اند گفت: در برهه کنونی نظام تعلیم و تربیت با تهدیدات  و آسیب هایی مواجه است که متولیان عرصه تربیت در آموزش و پرورش باید با تدبیر و چاره اندیشی دانش آموزان را  در برابر این آسیب ها ایمن کنند و آنان را برای داشتن زندگی بهتر و آینده ای روشن آماده کنند.

حراست از مرزهای اعتقادی و تبیین ارزش های انقلاب در مدارس مهمترین هدف حوزه پرورشی است

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه  با بیان اینکه تربیت نسل جوان خلاق و مسئولیت پذیر در آینده توسعه کشور بسیار مهم وتاثیر گذار است گفت: آموزش و پرورش به دنبال توانمندسازی دانش آموزان در حوزه های علمی، فکری، شخصیتی و اخلاقی است تا زندگی دانش آموزان در آینده زندگی خلاقانه همراه با کارآفرینی باشد.

ملک حسینی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، راهکار مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را انقلابی بودن و انقلابی ماندن عنوان کرد و افزود: هرجا دشمن قصد نفوذ دارد باید حوزه پرورشی حاضر و مراقب باشد و برای رفع ولنگار‌ی‌های فرهنگی موجود در جامعه تلاش کند.

وی مهم ترین اهداف حوزه پرورشی و تشکیل نهاد امور تربیتی را حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزش های انقلاب در مدارس  دانست وگفت: طرح امور تربیتی همه ارکان آموزش و پرورش را با محوریت معلمان، کتاب های درسی، نظام ارزشیابی، خانواده و دانش آموز در برمی گیرد.

متولیان عرصه تعلیم و تربیت هویت دینی و ملی را در میان دانش آموزان تقویت کنند

434128530_12051معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد موضوع تربیت را دغدغه همه حکومت ها دانست و با اشاره به اینکه اهمیت و جایگاه تربیت فراتر از اداره امور تربیتی در آموزش و پرورش می باشد؛ گفت: باید همه بخش های حاکمیتی در این موضوع ورود پیدا کنند تا بتوانیم انسان  در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

ملک حسینی با اشاره به اینکه انسان ها ذاتاً دارای قابلیت ها و توانایی های بالقوه هستند که باید به بالفعل تبدیل شود افزود: علی رغم وجود محدودیت ها و کمبود موانع و امکانات در آموزش و پرورش، معلمان ما می توانند با تقویت اعتماد به نفس و اعتقاد راستین در وجود دانش آموزان، شهروندان خوبی تحویل جامعه دهند.

وی افزود : متولیان عرصه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش  باید در همه امور جلب رضایت الهی را همواره چاشنی کارهای خود کنند و  تلاش کنند هویت دینی و ملی را  در میان دانش آموزان بیش از هر زمان دیگری تقویت نمایند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان درادامه  به تشریح فعالیتهای  این حوزه پرداخت وگفت: در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین ، اهداف کلی آموزش وپرورش و دوره های تحصیلی  ، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری ، نقشه  جامع علمی کشور ، منشور توسعه فرهنگ قرآنی ، طرح جامع نماز مصوب  هیئت محترم وزیران و شورای عالی آموزش وپرورش که همان رسیدن به  حیات طیبه و قرب الهی  است در  این معاونت  برنامه ها و فعالیتهای متنوع و متعددی  در ۴ اداره قرآن عترت ونماز ، فرهنگی وهنری ، مشاوره و امورتربیتی  در سطح مدارس اجرا می گردد.

بیش از ۳۰ برنامه و فعالیت قرآنی و دینی در سطح مدارس برگزار می شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان افزود: در سه منشور نورانی قرآن ، عترت ونماز بیش از ۳۰ برنامه و فعالیت  قرآنی و دینی در سطح مدارس برگزار می شود که از « جمله  در حوزه قرآن : اجرای طرح نور (نهضت ملی حفظ قرآن از نیم جزء تا کل ) که ثبت نام  در سطح مدارس استان ادامه دارد .

سید بها الدین ملک حسینی  استقبال دانش آموزان از مسابقات  فرهنگی و قرآنی در سطح استان را در سال گذشته خوب توصیف کرد و گفت :درسی و پنجمین دوره مسابقات پژوهشی قرآن، عترت و نمازدر سطح کشور ۸ رتبه کشوری توسط دانش آموزان دختر کهگیلویه وبویراحمد کسب شد.

وی با بیان اینکه انس با قرآن بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد، افزود: با آشنا کردن دانش آموزان با قرآن و سیره پیامبر می توان افرادی تربیت کرد که از لحاظ اعتقادات با ایمان و از نظر تربیتی الگو باشند.

ملک حسینی از برگزاری ۶۵۵محفل انس با قرآن و حفظ موضوعی قرآن با شرکت ۷۸۷۴ نفردر سطح مدارس استان خبرداد وگفت: تشکیل ۲۲گروه  همخوانی قرآن در مراکز دارالقرآن و شرکت ۲۹۵۲۵ نفر در مسابقه درسهایی از قرآن حجت الاسلام والمسلمین قرائتی از دیگر برنامه های حوزه قرآن در سطح مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: در مناسبت های ولایی  ایام ولادت و شهادت معصومین (ع) ، ۴۲۶۴ جلسه در سطح مدارس  با هدف اشاعه فرهنگ غنی دینی و اسلامی برگزار شد .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان در بخش دیگری از سخنانش از اجرای سوگواره احلی من العسل به نام ویاد حضرت قاسم بن الحسن  در ۱۳ شهرستان ومنطقه و برگزاری ۷۸۰ جلسه و نشست دانش آموزی در راستای طرح مصباح الهدی در سطح مدارس استان خبرداد وگفت:  برگزاری ۴۲۸ جلسه گفتمانهای دینی ، تشکیل  ۸۰۰هیئت  مذهبی  دانش آموزی و فرهنگی در مدارس ،  برگزاری ۶۷۵ جلسه ونشست دانش آموزی در با موضوع مهدویت و فرهنگ انتظار از دیگر برنامه های حوزه عترت در سطح مدارس استان است.

هرگونه فعالیت آموزشی در وقت نماز ممنوع است.

photo_۲۰۱۸-۰۱-۰۷_۰۰-۰۶-۵۰معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد به اهمیت توجه به نماز در مدارس اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه شورای عالی آموزش وپرورش و شورای انقلاب فرهنگی هرگونه فعالیت آموزشی در وقت نماز  در مدارس ممنوع است.

ملک حسینی افزود:  ۳۶۸ نفر امام جماعت روحانی و ۸۴۱ نفر امام جماعت همکار فرهنگی جهت اقامه نماز جماعت در سطح مدارس استان همکاری دارند.

تقدیر ویژه از آموزش وپرورش در فعالیت های نماز در میان دستگاه های اجرایی استان

معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد از اجرای طرح آموزش عملی نماز در مقطع ابتدایی و جشن تکلیف و عبادت برای دانش آموزان دختر سوم ابتدایی و پسر پایه هشتم درسطح استان خبرداد وگفت: طرح تقلید و مرجعیت ،  طرح پیوند خانه مدرسه مسجد ونماز جمعه ،  برگزاری  کارگاهها و دوره های آموزشی  طرح مبین ، ائمه جماعات روحانی وفرهنگی ، نشست های دانش آموزی و  خانواده مطهر برای والدین دانش آموزان  با همکاری ستاد اقامه نماز استان  و همچنین برگزاری مسابقات قرآن عترت ونماز دانش آموزان در ۱۴ رشته در بخش پسران و ۱۲ رشته در بخش دختران و مسابقات فرهنگیان در ۵ رشته را از مهم ترین فعالیتهای اداره قرآن عترت ونماز ذکر کرد .

ملک حسینی کسب رتبه  تقدیر  ویژه در فعالیت های نماز را میان دستگاه های اجرایی استان و کسب ۲۲ رتبه برتر کشوری در مسابقات قرآنی دانش آموزان را از مهم ترین موفقیت ها در این حوزه دانست .

اعزام ۸۵۰۰نفر از دانش آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب اردوهای راهیان نور

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد به برنامه های حوزه فرهنگی ،هنری و امور تربیتی در سال تحصیلی ۹۷-۹۶اشاره کرد وگفت: در قالب اردوهای راهیان نور ۸۵۰۰ نفر از دانش آموزان استان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در سال جاری اعزام شدند.

ملک حسینی از برگزاری اردوی راهیان نور دانش آموزی به عنوان یک فعالیت ارزشمند فرهنگی نام برد و گفت: در کاروان راهیان نور که مربی و راوی حضور دارند دانش آموزان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس جنوب در شلمچه ،فکه ،اروندرود و یادمان شهدای هویزه به مدت سه روز بازدید می کنند که خوشبختانه استان کهگیلویه وبویراحمد در سالهای اخیر در برگزاری و اجرای اردوی راهیان نور جزء استانهای برتر کشور بوده است.

وی از اعزام ۳۲۸ نفر از دانش آموزان استان در قالب اردوهای علوی به اردوگاه لواسان تهران و ۹۰ نفر به مشهد مقدس در قالب اردوهای زیارت اولی خبرداد وخاطرنشان کرد: مسابقات فرهنگی هنری  با شرکت ۶۲۵۰۰ نفر از دانش آموزان در همه مدارس استان در حال برگزاری است.

وی برگزاری جلسات پرسش پاسخ دانش آموزی ،تقویت وتحکیم فرهنگ عفاف و حجاب در مدارس،برگزاری جشنواره تجارب برتر تربیتی ،نظارت بر فعالیت کانونهای استان و برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در سراسر  مدارس استان را بخشی از فعالیتهای معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان عنوان کرد.

تحلیل محتوای کتب جدیدالتالیف با رویکرد پرورشی

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از تحلیل محتوای کتب جدیدالتالیف با رویکرد پرورشی و تمهیدات برگزاری با شکوه هفته تربیت اسلامی خبرداد و گفت:جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر وسبک زندگی و و دوره توانمندسازی مربیان پرورشی بصورت مجازی و حضوری در سطح استان  برگزار می شود.

برگزاری ۸۳ نمایشگاه بهداشت روان با ۱۹هزار اثر در شهرستانها ومناطق

ملک حسینی  اجرای طرح  همیار ، تهیه پرونده الکترونیکی مشاوره ای دانش آموزان در پورتال همگام، ارائه خدمات مشورتی به معلمان و مدیران در مسیر تحصیلی دانش آموزان و هدایت تحصیلی  و برگزاری دوره آموزشی و توجیهی ضمن خدمت ویژه مشاوران در ارتباط با تدریس درس تفکر و سبک زندگی را از برنامه های در حال اجرای اداره مشاوره حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان برشمرد.

وی برگزاری ۸۳ نمایشگاه بهداشت روان با ۱۹هزار اثر در شهرستانها ومناطق را در سال جاری یادآور شد وگفت: در مرداماه سال جاری ۱۳ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در سطح استان در راستای خدمات رسانی به دانش آموز دائر کردیم.

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان توانمند سازی تحصیلی ،طرح ریزی شغلی دانش آموزان و برنامه ریزی جهت هفته مشاغل را از  دیگر برنامه های در دست اجرا ی حوزه مشاوره معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان عنوان کرد.

درخشش دانش آموزان و فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد در سطح ملی

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد به موفقیتهای این معاونت در سال تحصیلی گذشته در سطح ملی اشاره کرد وگفت: کسب رتبه اول اردوهای راهیان نور ،کسب رتبه اول پرسش مهر ریاست جمهوری ،کسب رتبه اول کشوری جشنواره تجارب برتر تربیتی ،کسب رتبه سوم جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر وسبک زندگی و کسب ۱۷ رتبه برتر در مسابقات فرهنگی وهنری بخشی از مهمترین موفقیتهای حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان در سطح ملی است.

ملک حسینی با بیان اینکه در پرسش مهر ریاست جمهوری سال گذشته دانش آموزان و فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد خوش درخشیدند و رتبه های ملی کسب کردند گفت: در پرسش مهر امسال ریاست جمهوری نیز بیش از ۳۷ هزار نفر از فرهنگیان ودانش آموزان استان شرکت کرده اند.

photo_۲۰۱۸-۰۱-۰۷_۰۰-۰۶-۴۳

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی