تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 دسامبر 2017 - 10:21
کد خبر : 8468

رسالت خطیر ثبت احوال، ثبت هویت ملی افراد است /گام مهم ثبت احوال در استفاده روش های نوین الکترونیکی جهت ارائه خدمات مطلوب به مردم

رسالت خطیر ثبت احوال، ثبت هویت ملی افراد است /گام مهم ثبت احوال در استفاده روش های نوین الکترونیکی جهت ارائه خدمات مطلوب به مردم

آفتاب دنا :مدیرکل ثبت‌ احوال استان کهگیلویه و بویراحمد  درنشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی ثبت احوال ضمن تشریح وظایف و ماموریتهای ذاتی ثبت‌ احوال گزارشی از فعالیتهای این اداره کل جهت تنویر افکار عمومی ارائه کرد. سید محمد علی تقوی با اشاره به این که رسالت خطیر این سازمان ثبت هویت

10204_253آفتاب دنا :مدیرکل ثبت‌ احوال استان کهگیلویه و بویراحمد  درنشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی ثبت احوال ضمن تشریح وظایف و ماموریتهای ذاتی ثبت‌ احوال گزارشی از فعالیتهای این اداره کل جهت تنویر افکار عمومی ارائه کرد.

سید محمد علی تقوی با اشاره به این که رسالت خطیر این سازمان ثبت هویت ملی افراد است و آمارهای ثبت احوال نقش مهمی در تصمیم گیریهای مسئولان در برنامه ریزیهای کلان ملی داردگفت: سازمان ثبت احوال توانسته با استفاده از روش های نوین الکترونیکی گامی مهم در جهت آسان شدن ارائه ی خدمات به مردم بردارد.

وی مکانیزه کردن شناسنامه ها و صدور کارت های هوشمند ملی را یکی از مهم ترین اقدامات سازمان ثبت احوال عنوان کرد که باعث دسترسی آسان به آمار و اطلاعات خواهد بود.

تقوی  افزود: تاکنون ۱۲۵ میلیون سند در کل کشور ثبت شده که از این تعداد ۱۰۳ میلیون ولادت و مابقی فوت است.

وی خاطرنشان کرد: نخستین سند در کهگیلویه و بویراحمد توسط ماموران سیار بهبهان استان خوزستان در شهرستان لنده ثبت شد ولی سال ۱۳۳۷ کار ثبت احوال به صورت اداری و رسمی در شهر دوگنبدان با نام ثبت احوال کهگیلویه آغاز شد.

صدور بیش از ۲۶۵ هزار کارت هوشمند ملی در کهگیلویه و بویراحمد

سید محمدعلی تقوی مدیرکل ثبت‌ احوال استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه  با اشاره به اهمیت و جایگاه کارت ملی هوشمند و عملکرد اداره‌ کل ثبت احوال در زمینه صدور این‌ کارت‌، اظهار کرد: ۵۱۷ هزار نفر واجد دریافت کارت ملی هوشمند در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند که تاکنون ۲۶۵ هزار نفر اقدام به ثبت‌نام کرده اند که کارت ۲۵۵ هزار نفر از آنها صادر و تحویل گردیده است.

کارت هوشمند ملی برای افراد ۱۵ سال صادر می شود

مدیرکل ثبت احوال استان خاطرنشان کرد: کارت هوشمند ملی برای افراد ۱۵ سال و افرادی که کارت ملی قدیمی را در اختیار دارند صادر می‌شود که این افراد تا ۲۹ اسفند ماه سال جاری مهلت دارند برای کارت هوشمند ملی خود به دفاتر پیشخوان دولت ، ادارات ثبت احوال و پست استان مراجعه و ثبت نام نمایند.

ثبت ۱۱ هزار و ۵۹۵ واقعه ولادت در ۹ ماهه  سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ثبت‌ احوال استان کهگیلویه و بویراحمد  در بخش دیگری از سخنانش گفت: در ۹ ماهه سال۹۶ تعداد ۱۱ هزار و ۵۹۵ واقعه ولادت در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده که ۶هزار و ۶۴۵ نفر از این نوزادان پسر و ۵ هزار و ۵۵۰ نفر نوزاد دختر هستند، به عبارتی ۵۲ درصد ولادت های استان نوزاد پسر و ۴۸ درصد دختر بوده اند.

وی نرخ ولادت در استان را ۲۲ در هزار عنوان کرد و گفت: در ۹ ماهه گذشته ۳۵۵ چند قلوزایی، ۱۶۵ دوقلو، ۷ سه قلو و یک ۴ قلوزایی داشتیم.

امیرعلی و فاطمه بیشترین فراوانی نامها در کهگیلویه وبویراحمد

تقوی  در خصوص انتخاب نام های با فراوانی بیشتر اظهار داشت در این مدت نام‌های امیرعلی، حسین، امیرعباس و رضا در بین پسران و فاطمه، آوا، زهرا، زینب و یسنا در بین دختران بیشترین فراوانی نام‌ها را در استان داشتندد،

بیماری‌های قلبی و عروقی مهمترین علت مرگ و میر در استان

مدیرکل ثبت‌ احوال استان کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه به آمار فوت شدگان اشاره  کرد و گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۹۸۴ مورد فوتی در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش‌ نشان میدهد و بیماری‌های قلبی و عروقی ۴۱ درصد، سرطان‌ها ۱۳ درصد و سالخوردگی با ۱۲ درصد مهمترین علت مرگ و میر در استان بوده است که به ازای هر یکهزار نفر ۴ نفر فوتی در استان به ثبت رسیده است.

تقوی تصریح کرد: بیشترین فوتی در استان مربوط به افراد بالای ۶۰ سال است که ۶۲ درصد افراد فوت شده در استان را شامل میشود.

وی در مورد جنسیت فوت شدگان استان بیان داشت: در ۹ ماهه سال جاری ۵۶ درصد فوت‌شدگان مرد و ۴۴ درصد فوت‌شدگان زن، بوده اند.

 

ثبت ۵/۹۹ درصد ولادت های استان در مهلت قانونی

مدیرکل ثبت‌ احوال استان کهگیلویه و بویراحمد  یکی از مأموریت های اصلی ثبت‌احوال را ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی دانست و گفت بالای ۹۹٫۵ درصد ولادت های استان طی چهار سال گذشته در مهلت قانونی به ثبت رسیده، بطوری که در این مدت ما شاهد ثبت بیش از ۶۴ هزار سند ولادت، ۱۰ هزار ۶۹ واقعه فوت، ۲۹ هزار و ۳۴۸ واقعه ازدواج و ۵ هزار و ۲۲۹ واقعه طلاق در استان بوده ایم .

کاهش ۱۱ درصدی طلاق در ۹ ماهه سال جاری

مدیرکل ثبت‌ احوال استان کهگیلویه و بویراحمد  به وضعیت ثبت طلاق در طی ۹ ماهه سال جاری در استان اشاره نمودند و گفت: میزان طلاق در کهگیلویه و بویراحمد به‌ ویژه طی ۲ سال گذشته سیر صعودی داشت ولی در ۹ ماهه سال جاری، با کاهش ۱۱ درصدی طلاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو شدیم.

صدور۱۸۰ هزار شناسنامه مکانیزه در سطح استان

مدیرکل ثبت‌ احوال استان کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه اشاره ای هم به دومین ماموریت اصلی ثبت احوال داشتند و افزود: از ابتدای صدور شناسنامه مکانیزه تا سال ۹۲، در مجموع ۱۸۰ هزار شناسنامه مکانیزه در سطح استان صادر شد، اما در چهار سال اخیر آمار صدور شناسنامه بیش از۲۳۰ هزار جلد بوده، و تا پایان سال صدور بیش از ۸۰ هزار جلد شناسنامه مکانیزه دیگر در دستور کار ما هست که با این وجود آمار صدور شناسنامه مکانیزه از مرز ۵۰۰ هزار جلد فراتر خواهد رفت.

کاهش ۹ درصدی ازدواج و ۱۱ درصدی طلاق در ۹ ماه سال جاری

مدیرکل ثبت‌ احوال استان کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه بیان داشت، تعداد ازدواج‌های ثبت‌ شده در مدت ۹ ماه گذشته سال جاری ۵ هزار و ۶۳۷ واقعه بوده، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش‌نشان میدهد، و اظهار داشت: به ازای هر پنج ازدواج در کهگیلویه وبویراحمد یک مورد طلاق شده است که در کل در این مدت با کاهش ۱۱ درصدی طلاق در استان مواجه بوده ایم.

تقوی تصریح کرد: هزار و ۱۷۹ مورد طلاق در مدت این ۹ ماه به ثبت رسیده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از این طلاق‌ها مربوط به پنج سال اول ازدواج بوده، که در هر ماه ۱۳۱ واقعه طلاق و در هر شبانه‌روز ۴ واقعه طلاق ثبت شده است.

وی میانگین سن زوج و زوجه در استان را به ترتیب ۳۰ و ۲۴ سال عنوان کرد و گفت: همچنین میانگین سن طلاق در این استان برای مردان ۳۱ و خانم‌ها ۲۹ سال است. بیشترین فراوانی نام در بین نوزادان پسر در ۹ ماهه امسال امیرعلی، حسین، امیرعباس، رضا و ابوالفضل و در بین نوزادان دختر فاطمه، آوا، زهرا، یسنا و باران است.

//////////

تجدید پیمان مدیرکل و کارکنان ثبت احوال با آرمانهای شهدا

1

سید محمد علی تقوی مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد بهمراه جمعی از کارکنان اداره کل ثبت احوال استان و اداره شهرستان بویراحمد با حضور در گلزار شهدای شهر یاسوج ضمن قرائت فاتحه، غبارروبی و نثار گل، با آرمانهای شهدا تجدید پیمان کردند.

////////

* صدور کارت هوشمند برای افراد ۱۵ سال و افرادی که کارت ملی قدیمی را در اختیار دارند انجام می‌شود که این افراد تا ۲۹ اسفند ماه سال جاری مهلت دارند برای تعویض و یا دریافت کارت ملی خود به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

* از سال ۸۲ تا ۹۲ تنها ۱۸۰ هزار شناسنامه مکانیزه صادر شد که در ۴ سال گذشته ۲۳۰ هزار صادر و امسال نیز ۸۰ هزار در دستور کار داریم.

* در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار سند در استان داریم که از این تعداد یک میلیون و ۱۲۵ هزار مورد آرشیو شده است.

* در ۴ سال گذشته ۶۴ هزار سند ولادت، ۱۰ هزار و ۶۰۹ فوت، ۲۹ هزار و ۳۴۸ مورد ازدواج و ۵ هزار و ۲۲۹ سند طلاق در تمامی شهرستان‌های این استان ثبت شده است.

*در استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۱۷ هزار نفر شرایط دریافت کارت ملی هوشمند را دارند که تاکنون ۲۶۵ هزار نفر ثبت‌نام کرده و بیش ۲۵۵ هزار نفر کارت ملی خود را دریافت کرده‌اند.

* در ۹ ماهه گذشته از سال ۹۶، ۱۱ هزار و ۵۹۵ واقعه ولادت در استان ثبت‌شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش دارد که از این تعداد ۶ هزار و ۴۵ نفر معادل ۵۲ درصد نوزاد پسر و مابقی نوزاد دختر هستند.

* بیماری‌های قلبی و عروقی ۴۱ درصد، سرطان‌ها ۱۳ درصد و سالخوردگی با ۱۲ درصد مهمترین علت مرگ و میر در استان بوده است که به ازای هر یکهزار نفر ۴ نفر فوتی به ثبت رسیده است.

*امیرعلی، حسین، امیرعباس و رضا در بین پسران و فاطمه، آوا، زهرا، زینب و یسنا بیشترین فراوانی نام‌ها در بین دختران است.

/////////////////////

راه اندازی ایستگاه سیار ثبت نام کارت هوشمند ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد

طی مراسمی و با حضور استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد، ایستگاه سیار کارت هوشمند ملی در استان راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

ابراز رضایت استاندار از عملکرد ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد

در این  مراسم استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تشکر و ابراز رضایت از عملکرد ثبت احوال استان، به روز شدن اسناد هویتی افراد، منجمله کارتهای ملی را طی سنوات گذشته اقدامی ارزشمند در خدمت رسانی به مردم برشمرد و این اقدام را در استقرار دولت الکترونیک امری اجتناب ناپذیر دانستند و بیان داشتند:کارتهای هوشمند ملی با توجه به کاربردی که در آینده خواهند داشت و خدمات متعددی که در آنها تعبیه شده است ضرورت داشتن آن را برای افراد دوچندان می نماید تا بتوانند از خدمات اجتماعی آن برخوردار شوند.

پوشش  ۱۰۰ درصدی جمعیت دارای شرایط ثبت نام کارت هوشمند ملی

 

سید محمد علی تقوی مدیرکل ثبت احوال استان نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد ثبت احوال استان طی سنوات گذشته، از اهمیت و نحوه اخذ درخواست با سامانه سیار کارت هوشمند ملی و همچنین مزایایی که این سامانه به لحاظ صرفه جویی در وقت و هزینه برای هم استانیها دارد، گزارش جامعی را ارائه نمودند.

وی گفت: این ایستگاه سیارجهت رفاه حال افرادی که شرایط خاص دارند از جمله معلولین، افرادی که دارای کهولت سن می باشند و توانایی مراجعه به ایستگاههای ثابت را ندارند و ساکنین روستاها که دسترسی به مراکز ثابت ثبت نام کارت هوشمند ندارند، راه اندازی و ایجاد شده است، تا بدینوسیله بتوانیم جمعیت دارای شرایط ثبت نام کارت هوشمند ملی را بصورت صد درصد تحت پوشش قرار دهیم.

در این مراسم ضمن اخذ درخواست کارت هوشمند ملی از استاندار و جمعی از کارکنان استانداری، مراحل ثبت نام و کار با سامانه سیار در استان بصورت رسمی آغاز گردید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی