تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دسامبر 2017 - 16:22
کد خبر : 8413

نگاه مشارکتی و تیمی در مدیریت مدارس با استفاده از ظرفیت انجمن اولیاء ومربیان ضروری است

نگاه مشارکتی و تیمی در مدیریت مدارس با استفاده از ظرفیت انجمن اولیاء ومربیان ضروری است

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد بر نگاه مشارکتی و تیمی در مدیریت مدارس با استفاده از ظرفیت انجمن اولیاء ومربیان تاکید کرد.

photo_۲۰۱۷-۱۲-۱۱_۱۶-۱۴-۳۲آفتاب دنا : رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد بر نگاه مشارکتی و تیمی در مدیریت مدارس با استفاده از ظرفیت انجمن اولیاء ومربیان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب دنا ،ناصر بشیری در جلسه انجمن اولیاء ومربیان دبستان دخترانه فرهنگیان  ضمن تشریح وظایف انجمن ها و بررسی نقاط قوت و ضعف، ارائه راهکارهای عملی وبرنامه ریزی مناسب جهت تربیت دانش آموزانی خلاق و پرسشگر را از اهداف انجمن اولیاء ومربیان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش سه رکن معلم، دانش آموز و انجمن اولیاء و مربیان وجود دارد  خاطرنشان کرد: اولیاء اصلی ترین رکن آموزش وپرورش هستند که در قالب انجمن اولیاء ومربیان می توانند با مشارکت وهمکاری با عوامل اجرایی مدرسه و ارائه ایده های خوب  نقش مهمی در ارتقاء کیفیت بخشی آموزشی داشته باشند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت  زمانبندی مناسب جهت تشکیل جلسات انجمن اولیاء ومربیان و استفاده از تجربیات و نقطه نظرات اولیا ء در اداره مدرسه در سطح شهرستانها و مناطق تاکید کرد وگفت: انجمن اولیاء ومربیان با قدمتی ۵۰ ساله با هدف جلب مشارکت اولیاء در فرآیند تعلیم وتربیت می تواند بستر را برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و حل مشکلات آموزش وپرورش فراهم نماید.

photo_۲۰۱۷-۱۲-۱۱_۱۶-۱۴-۴۱

بشیری گفت: خانه ومدرسه می توانند با مشارکت و هم افزایی نقش تربیتی خویش را به خوبی برای تربیت و آموزش صحیح  دانش آموزان به کار بگیرند چرا که با شناخت نیارهای عاطفی و روانی و استفاده از مکانیزم های تشویق و ترغیب بهتر می توان بستر را برای یادگیری بهتر دانش آموزان در وی با بیان اینکه تعامل بین اولیاء و مدرسه و استفاده از تخصصهای مختلف اولیاء و مشارکت دادن آنها در تصمیم گیریها می تواند در رویکرد رفتاری دانش آموزان اثر گذار باشد گفت: در محیط مدرسه است که استعدادها شکوفا می شود و روح اعتماد به نفس ،خود باوری وخلاقیت در میان دانش آموزان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی تقویت می شود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد جلب مشارکت موثر و همه جانبه اولیاء را از اهداف آموزش و پرورش استان  دانست و از اعضای انجمن اولیاء ومربیان خواست با شناسایی مشکلات و نارسایی ها زمینه را برای ارتقاء مسائل آموزشی وتربیتی در مدارس فراهم نمایند .

بشیری آموزش کارشناسان انجمن اولیاء ومربیان در سطح شهرستانها ومناطق را برای تزریق عنصر رقابت در تقویت مشارکت پذیری و استفاده از ظرفیت عظیم اولیا ومربیان را از برنامه های انجمن اولیاء ومربیان آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد ذکر کرد.

استفاده از تجربیات استانهای موفق و ارائه طرحهای نو و عملیاتی برای تعامل بیشتر بین اولیاء و مربیان یک ضرورت است

photo_۲۰۱۷-۱۲-۱۱_۱۶-۱۴-۳۱

کارشناس مسئول انجمن اولیاء ومربیان آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز در این جلسه رویکرد آموزش وپرورش به انجمن اولیاء ومربیان مدارس را توجه به همه ابعاد آموزشی و تربیتی بدون از نگاه صرف مالی دانست وگفت: استفاده از تجربیات استانهای موفق وپیش رو و ارائه طرحهای نو و عملیاتی برای ایجاد تعامل بیشتر بین اولیاء و مربیان در پیشبرد اهداف تعلیم وتربیت یک ضرورت است.

دوستی آموزش مهارتهای زندگی را حلقه گمشده نظام آموزشی دانست وگفت: استفاده از ظرفیت اولیاء در تخصصهای مختلف  و ارتباط چهره به چهره اولیاء با عوامل اجرایی و معلمان می تواند بستر را برای تعالی فرهنگی و آموزشی بیش از گذشته فراهم سازد.

وی گفت: آموزش و پرورش برای موفقیت در تربیت دانش آموزان به ارائه ایده های  نو از سوی خانواده ها نیازمند است و اعضای انجمن های اولیا و مربیان ظرفیت بزرگ فکری و پشتوانه مناسب مدارس هستند.

دوستی  با اشاره به اینکه انجمن های اولیا و مربیان مدارس به عنوان اتاق فکر برای پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی همواره کمک کار آموزش و پرورش در زمینه های مختلف مادی و معنوی بوده اند خاطرنشان کرد: خانه و مدرسه دو نهاد مهم در شکل گیری شخصیتی و آموزش دانش آموزان هستند که همکاری آنها با یکدیگر در این برهه از زمان بسیار ضروری به نظر می رسد.

همکاری ومشارکت خوب اولیاء با آموزشگاه ستودنی است

photo_۲۰۱۷-۱۲-۱۱_۱۶-۱۴-۳۸

مدیر دبستان فرهنگیان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۵۲۳ دانش آموز در این آموزشگاه تحصیل می کنند گفت: همه تمهیدات لازم برای استفاده بهینه از ظرفیت اولیاء و مربیان برای ارتقاء کیفی مسائل آموزشی وتربیتی اندیشیده شده است.

ناهید امیریان همکاری ومشارکت اولیاء برای کمک به حل مشکلات آموزشگاه را بسیار خوب و ستودنی توصیف کرد وگفت: کلاسهای فوق برنامه برای دانش آموزان در روزهای پنجشنبه به مدت ۴ هفته برای دانش آموزان برگزار می شود.

انجمن اولیاء ومربیان مدارس فعال و پویا درعرصه تعلیم وتربیت نقش آفرین باشند

photo_۲۰۱۷-۱۲-۱۱_۱۶-۱۴-۳۱ (2)

رئیس انجمن اولیاء ومربیان دبستان فرهنگیان  شکل گیری انجمن اولیا ومربیان را فرصت خوبی برای تبادل نظر و کمک به ارتقاء کیفی آموزش و پرورش دانست و گفت: بدون مشارکت اولیاء آموزش وپرورش به تنهایی قادر به تحقق رسالت خطیر تعلیم وتربیت نخواهد بود.

سید ولی موسوی با بیان اینکه  تشکیل کارگروههای تخصصی انجمن اولیاء ومربیان زمینه خوبی برای بهره گیری از ظرفیت اولیاء برای ارائه خدمات تخصصی ومهارتی به مدارس  فراهم می کند گفت: امروزه در سیستم های آموزشی موفق وکارا ،موضوع جلب مشارکت فکری واجرایی اولیاء با مدارس به ضرورتی اجتناب ناپذیر مبدل شده است که باید انجمن اولیاء  و مربیان مدارس ما فعال و پویا به خوبی در این عرصه نقش آفرین باشند.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی