تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دسامبر 2017 - 0:42
کد خبر : 8404

بِقاع متبرّکه امام زادگان پایگاه مستحکم و اطمینان‌بخش فرهنگی است /درآمد موقوفات بر اساس نیات واقفان هزینه خواهد شد

بِقاع متبرّکه امام زادگان پایگاه مستحکم و اطمینان‌بخش فرهنگی است /درآمد موقوفات بر اساس نیات واقفان هزینه خواهد شد

مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد به تاکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند اشاره کرد وگفت: اگر بتوانیم امامزادگان را به معنای واقعی به قطب‌های فرهنگی هر منطقه تبدیل کنیم بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه بر طرف خواهد شد

photo_۲۰۱۷-۱۲-۱۰_۱۳-۲۱-۲۴آفتاب دنا : رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در گفتگو با خبرنگاران گزارشی از فعالیتها وبرنامه های این اداره جهت تنویر افکار عمومی ارائه کرد.

حجت‌الاسلام سید رحیم پناهنده  احیای سند حسنه وقف، توسعه عمران و آبادانی بقاع متبرکه و توجه به مسائل فرهنگی در بقاع متبرکه در مناسبتهای مختلف سال را از مهمترین برنامه های اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد بر شمرد و اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته وهمکاری سایر دستگاهها این نهاد فرهنگی بتواند به رسالت ذاتی خویش و ماموریتهای محوله در راستای خدمت رسانی به مردم و ترویج فرهنگی دینی بیش از گذشته گام بردارد.

ترویج فرهنگ زیبای وقف می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و گرفتاریهای جامعه باشد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد از احیاء و ساماندهی موقوفات شهرستان بویراحمد خبرداد.

حجت‌الاسلام سید رحیم پناهنده  با بیان اینکه وقف تجلی ایثار و نوعدوستی و زمینه ساز رفع بسیاری از خلاء ها و نواقص در جامعه اسلامی است گفت: ترویج فرهنگ زیبای وقف همراه با نیت واقفان که بر اساس نیازهای جامعه  شکل می گیرد می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و گرفتاریهای جامعه باشد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش و پیگیریهای حجت الاسلام جتنی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان برای احیاء سنت زیبای وقف و گسترش آن در کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: وقف از ظرفیت‌ های عظیمی برخوردار بوده و به رشد علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه اسلامی کمک می‌ کند.

سرمایه ‌های مردمی با نیت خالصانه در قالب وقف زمینه رشد و بالندگی جامعه را فراهم می کند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه سنت حسنه وقف با ظرافت بستری را فراهم کرده تا سرمایه ‌های مردمی با نیت خالصانه در قالب زیبای وقف، به کمک حکومت اسلامی آمده و زمینه رشد و بالندگی جامعه را فراهم کند اظهارداشت:وقف، ثروت انسان را مانند چشمه‌ای همیشه جوشان می‌سازد، که هرگز از جوشش باز نمی‌ایستد و برای همیشه خیر و برکت را بر بستر زمان و اجتماع جاری ساخته و صاحب خویش را از بهره‌های دنیوی و اخروی و معنوی برخوردار می‌کند.

کلنگ زنی مجتمع تجاری و رفاهی خلیج فارس در میدان هفت تیر یاسوج

حجت‌الاسلام سید رحیم پناهنده در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری با حضور قائم مقام اوقاف کشور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسؤولان استانی و کشوری  کلنگ زنی مجتمع تجاری، رفاهی و اقامتی خلیج فارس مربوط به موقوفه مرحوم طاهری بویراحمدی در میدان هفت تیر یاسوج عملیات اجرایی آن آغاز شده است گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۳۶۰۰متر مربع در ۱۰ طبقه  و با زیر بنای۲۶ هزار متر مربع در مدت ۴۲ ماه احداث خواهد شد که شامل هتل آپارتمان پارکینگ، رستوران و پارکینگ خواهد بود.

پناهنده با بیان اینکه این پروژه با مشارکت بنیاد توسعه عمران موقوفات کشور و مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شود خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری این پروژه بزرگ رقمی معادل با ۸۰ میلیارد تومان است که سه طبقه آن به متراژ ۹ هزار مترمربع  به پارکینگ  اختصاص خواهد یافت.

وی  از احداث۱۳باب مغازه در بخشی از اراضی موقوفه مرحوم طاهری بویراحمدی در ضلع غربی ورزشگاه باستانی یاسوج خبرداد و گفت: قرارداد رقبات جاری موقوفات در ۱۰۰ باب موقوفه نیز در سال جاری منعقد شده است.

درآمد موقوفات بر اساس نیات واقفان هزینه خواهد شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در پاسخ به سوالی در رابطه با چگونگی هزینه کرد درآمد موقوفات این شهرستان گفت: درآمد موقوفات بر اساس نیات واقفان هزینه خواهد شد که درآمد موقوفات مرحوم طاهری بویراحمدی دارای کاربرد عام و خاص بوده که نیمی از درآمد آن هزینه کمک به مستمندان و نیمی نیز بابت ساخت بارگاه امامزاده فرج الله هزینه می‌شود.

توسعه فعالیتهای عمرانی و خدمات رفاهی در بقاع شاخص شهرستان بویراحمد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد از مساجد، بقاع متبرکه و امامزادگان به عنوان کانون‌های معنوی و مراکز تربیت انسانی یاد کرد و افزود: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در راستای نهادینه کردن ارزش‌های الهی متناسب با امکانات اقدام به ایجاد خدمات رفاهی برای زوار و مرمت و بازسازی بقاع متبرکه می‌کند.

پناهنده با بیان اینکه امام زاده فرج الله ، امام زاده مختار ، امام زاده غالب، امام زاده عبدالله،امام زاده حسن، امامزاده قاسم ،امام زاده بی خاتونیین و امامزاده محمود در دهستان سادات محمودی   از امام زاده های شاخص شهرستان بویراحمد می باشند که در طول سال و مناسبتهای مختلف پذیرای زائران زیادی از اقصی نقاط کشور هستند گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد برای توسعه عمران وآبادانی این بقاع متبرکه و رفاه حال زائرین برنامه های مختلفی در دست اقدام دارد.

وی به توسعه فعالیتهای عمرانی در امام زاده گان شاخص شهرستان بویراحمد اشاره کرد وگفت: احداث بارگاه مطهر امامزاده فرج الله، محوطه سازی امامزاده قاسم، سفید کاری و کاشی کاری امام زاده غالب ، تجهیز سرویس بهداشتی امام زاده محمود درب کلات  احداث بارگاه امامزاده شاه غالب و توسعه حرم امامزاده مختار یا در دست اجرا بوده و یا عملیات اجرایی آن‌ها به اتمام رسیده است.

بِقاع متبرّک امام زادگان پایگاه مستحکم و اطمینان‌بخش فرهنگی است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند

مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد به تاکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند اشاره کرد وگفت: اگر بتوانیم امامزادگان را به معنای واقعی به قطب‌های فرهنگی هر منطقه تبدیل کنیم بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه بر طرف خواهد شد

پناهنده  با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در این راستا به خوبی در حال فعالیت است و اجرای برنامه های تاثیرگذاری را متناسب با مناسبتهای مختلف برگزار می کند گفت:بِقاع متبرّک امام زادگان به مثابه یک پایگاه مستحکم و اطمینان‌بخش  فرهنگی همواره بخشی از ظرفیت‌های فرهنگی در جامعه اسلامی بوده است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند.

بقاع متبرکه بهترین و تاثیرگذارترین مکان ها برای اجرای برنامه های فرهنگی محسوب می‌شوند

مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش افزود: وجود بقاع متبرکه در هر موقعیت و شرایط جغرافیای همیشه مورد ارادت و احترام خاص مردم بوده و هستند لذا این اماکن متبرکه مامن امن و همچنین پناهگاه مردم محسوب می شوند و مردم به راحتی می توانند با آنان ارتباط برقرار کنند و بهترین و تاثیرگذارترین مکان ها برای اجرای برنامه های فرهنگی محسوب می‌شوند.

پناهنده یکی از سیاست های  اداره کل اوقاف و امور خیریه در استان  را ایجاد زیرساخت های لازم در بقاع متبرکه جهت افزایش حضور مردم در امامزادگان  دانست و گفت:  اداره اوقاف شهرستان بویراحمد با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی ضمن توسعه زیر ساخت های این اماکن متبرکه، ده ها برنامه فرهنگی و قرآنی را در طول سال در امامزادگان  شاخص شهرستان برگزار می نماید.

گردشگران مذهبی امامزاده‌های شاخص بویراحمد را زیارت می‌کنند

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد ادامه داد: پدیدار شناسی تجربه گردشگران مذهبی نشان می‌دهد که گردشگران مذهبی در ابعاد عملی، معرفتی، اعتقادی و تجربی از استان‌های مختلف بویژه شهرهای همسایه بقاع متبرکه و امامزاده‌های شاخص بویراحمد را زیارت می‌کنند

پناهنده خاطرنشان کرد: گره‌زدن لحظاتِ نشاط‌بخش و پرشور زندگیِ افراد با بقاع متبرّکه و تکمیل و استمرار این پروسه با شعوربخشی به این شور، زمینه‌ساز ارتباط مستمر با این مراکز و تبدیل آنها به کانون توجه و مراجعات مردمی بویژه در امور فرهنگی خواهد بود.

ضرورت همکاری شهرداری و میراث فرهنگی نسبت به توسعه و عمران خدمات رفاهی امام زاده عبدالله در مسیر آبشار یاسوج

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش خواستار همکاری مسئولان جهت رفاه حال زائرین امام زاده عبدالله شد.

پناهنده با بیان اینکه امام زاده عبدالله در مسیر آبشار یاسوج و در مرکز شهر قرار دارد و روزانه پذیرای زائران بسیار زیادی است از  شهردار و شورای اسلامی شهر یاسوج و سازمان میراث فرهنگی خواست جهت رفاه حال زائرین  نسبت به توسعه و عمران خدمات رفاهی این امام زاده  اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان بویراحمد را یاری نمایند.

نبود فضای اداری مهمترین مشکل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در یک ساختمان استیجاری مستقر است از استاندار ،مسئولان استانی خواست که در زمینه فضای اداری متناسب با شان این نهاد فرهنگی، اداره اوقاف این شهرستان را یاری نمایند.

پناهنده خدمت گذاری هیات امناهای بقاع متبرکه این شهرستان  به زائران محترم امام زادگان را در خور تحسین و شایسته تقدیر دانست و از همه هیات امناهای امام زادگان شهرستان بویراحمد که با دغدغه و دلسوزی در راه توسعه و عمران بقاع متبرکه وارائه خدمات رفاهی به زائران از هیچ کوششی دریغ نمی کنند تشکر وقدردانی کرد.

تشکر و قدردانی از نماینده محترم ولی فقیه در استان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در پایان از  توجه نماینده محترم ولی فقیه در استان حضرت آیت الله ملک حسینی، استاندار، نماینده محترم شهرستانهای بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی  ،فرماندار محترم شهرستان  بویراحمد، شورای اسلامی شهر یاسوج ،شهردار سابق و فعلی شهر یاسوج  و مدیرکل محترم اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد که دلسوزانه و با دغدغه پیگیر امورات مربوط به امام زاده های شهرستان بویراحمد و احیای موقوفات هستند صمیمانه تشکر وقدردانی کرد.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی