تاریخ انتشار : دوشنبه 27 نوامبر 2017 - 11:54
کد خبر : 8335

نشست مشترک هیات مدیره نظام پرستاری با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان جهت پیگیری مطالبات پرستاران

نشست مشترک هیات مدیره نظام پرستاری با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان جهت پیگیری مطالبات پرستاران

دکتر غلام عباس سبز رویکرد معاونت درمان را بازدیدهای میدانی و بدون اطلاع قبلی از بیمارستانها و مراکز درمانی توصیف کرد وگفت: تلاش می کنیم دراین بازدیدها با شناسایی مشکلات ونارسایی ها و رفع آنها رضایت مندی مردم و پرسنل خدوم درمانی را برآورده سازیم.

photo_۲۰۱۷-۱۱-۲۶_۱۶-۴۹-۳۹آفتاب دنا :رئیس و اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستانهای بویراحمد ودنا ،کهگیلویه و گچساران به نمایندگی از جامعه پرستاری استان کهگیلویه وبویراحمد با دکتر غلامعباس سبز معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دیدار کردند.

تعامل معاونت درمان با نظام پرستاری  گامی ارزنده برای رفع دغدغه های جامعه پرستاری

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی  استان کهگیلویه وبویراحمد با ابراز  خوشحالی از این دیدار صمیمی ،تشکیل جلسات مختلف هیات مدیره نظام پرستاری با  مسئولان دانشگاه را برای آشنایی بیشتر با مشکلات و تبادل نظر برای رفع آنها را  ارزنده  توصیف کرد و گفت: این تعاملات خوب بین حوزه اجرایی و صنف ها منجر به  ارتقاء جایگاه و رفع مشکلات جامعه پرستاری خواهد شد.

دکتر غلامعباس سبز تشکیل صنف نظام پرستاری را  میمون ومبارک دانست وگفت: تشکیل یک نظام پرستاری آبرومند مثل بقیه تشکلها و اتحادیه ها یک ضرورت است که ما هم تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیتها وامکانات موجود دغدغه های این تشکل صنفی را که به نمایندگی از جامعه پرستاری مطالبه گری می کنند جامعه عمل بپو شانیم.

وی با تایید اختلاف پرداختی بین پزشکان و پرستاران گفت: طرح تحول نظام سلامت یک طرح ملی است که در سطح کلان انتقاداتی نسبت به این طرح وجود دارد که انشالله با رفع آنها شاهد بهبود وضعیت جامعه پرستاری باشیم.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی  استان کهگیلویه وبویراحمد کمبود پرسنل و خالی بودن بیش از ۱۴۰۰پست سازمانی را از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد وگفت: رئیس دانشگاه در دیدار اخیر با دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر محترم بهداشت در این رابطه نامه نگاری انجام داده که دستورات لازم برای تبدل وضعیت نیروی های شرکتی و جایگزینی آنها داده شده است .

بازدیدهای میدانی از مراکز درمانی با هدف رفع مشکلات و ارتقاء رضایت مندی مردم

photo_۲۰۱۷-۱۱-۲۶_۱۷-۴۱-۱۰

دکتر غلام عباس سبز رویکرد  دیگر معاونت درمان را بازدیدهای میدانی و بدون اطلاع قبلی از بیمارستانها و مراکز درمانی توصیف کرد وگفت: تلاش می کنیم دراین بازدیدها با شناسایی مشکلات ونارسایی ها و رفع آنها رضایت مندی مردم و پرسنل خدوم درمانی را برآورده سازیم.

وی رویکرد معاونت درمان را توجه به نیروهای توانمند ،متخصص وکارآمد  توصیف کرد وگفت: از نیروهای توانمند شاغل در حوزه پرستاری در پستهای مختلف در حوزه معاونت درمان که تمایل به کارداشته باشند استفاده خواهیم کرد.

پرداخت بخشی از مطالبات معوقه پرستاران

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی  استان از تصویب یک مصوبه در هیئت رئیسه دانشگاه برای پرداخت مطالبات عقب افتاده پرستاران اشاره کرد وگفت: این مصوبه برای اجرایی شدن به بیمارستاهای استان ارسال شده  که بزودی بخشی از مطالبات پرستاران پرداخت می شود.

وی با انتقاد از رویه گذشته در انتخاب پزشکان وپرستاران نمونه که در ستاد دانشگاه حضور داشتند نیز گفت: منبعد درگرامیداشت مناسبتها و تجلیل ها هیچ پزشک وپرستاری که در ستاد دانشگاه فعالیت می کند به عنوان نمونه انتخاب نخواهد شد.

دکتر غلام عباس سبز در پایان با بیان اینکه حاشیه‌ها انرژی را از بین می‌برد و باید از تقابل میان پزشکان و پرستاران پرهیز کرد اظهار امیدواری کرد: حوزه معاونت درمان  با سازمان نظام پرستاری به عنوان یک تشکل مطاله گر با تشریک مساعی بیشتر  بستر ساز ارتقاءسلامت افراد جامعه وبیماران  شود.

معاونت درمان برای حل مشکلات و پیگیری مطالبات پرستاران بیش از گذشته تلاش نماید

photo_۲۰۱۷-۱۱-۲۶_۱۷-۴۱-۱۱

در این دیدار صمیمی رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستانهای بویراحمد ودنا ضمن ابراز خوشحالی از انتصاب دکتر سبز به سمت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان  این انتصاب را انتخابی شایسته توصیف کرد وگفت:  انتظار می رود در دوران مدیریت ایشان جامعه پرستاری بهتر دیده شود وبرای حل مشکلات و پیگیری مطالبات آنان تلاش مضاعفی صورت بگیرد.

دکتر مهران پوزش  به بیان گزارشی از فعالیتهای نظام پرستاری پرداخت و گفت:سازمان نظام پرستاری با مصوبه مجلس شورای اسلامی شروع به کار نموده است که در عمر ۱۶ ساله این سازمان پیگیری مطالبات به حق جامعه پرستاری را به خوبی دنبال کرده است.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری استان کهگیلویه وبویراحمد به شغل حساس و مهم پرستاران در مراکز بهداشتی ودرمانی اشاره کرد وگفت: پرستاری پیشانی دستگاه سلامت است که بیشترین ارتباط را با بیماران دارند  و تلاشهای بی وقفه آنان بر کسی پوشیده نیست.

لزوم صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاری  توسط سازمان نظام پرستاری

photo_۲۰۱۷-۱۱-۲۶_۱۷-۴۱-۱۰ (2)

رئیس شورای عالی نظام پرستاری استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل این تشکل صنفی را گامی ارزنده برای پیگیری مطالبات و مشکلات نظام پرستاری دانست واز معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خواست در زمینه رفع کمبودهای فیزیکی و تجهیزاتی  همکاری لازم را با  نظام پرستاری داشته باشد.

پوزش گفت:  همانطور که در سازمان نظام پزشکی برای پزشکان پروانه مطب صادر می شود تدبیری اندیشده شود که پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاری نیز توسط سازمان نظام پرستاری صادر شود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستانهای بویراحمد ودنا از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی درخواست کرد: از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی برای تحقق این طرح در سطح کلان ملی استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت شکل‌گیری بانک ایده‌پردازی و طراحی مکانیسم آن در حوزه پرستاری تصریح کرد: باید نظام تشویق ایده‌پردازی داشته باشیم و در کنار آن بانک اطلاعاتی پرسنل را شکل بدهیم.

اجرا و صنف دو بال یک پرواز هستند

رئیس دفتر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان نیز با ابراز خوشحالی از این دیدار گفت: اجرا و صنف دو بال یک پرواز هستند که اگر تعامل خوبی با همدیگر داشته باشند قطعا  مسیر رسیدن به هدف هموارتر می شود.

جمشید نژاد دغدغه معاونت درمان دانشگاه را توجه به دغدغه های جامعه پرستاری دانست وگفت: با رویکرد  مدیریتی خوب وتعاملی دکتر سبز در حوزه معاونت درمان و مطالبه گری سازمان نظام پرستاری قطعا شاهد رفع مشکلات  این حوزه در حد وسع و توان دانشگاه خواهیم بود.

وی گفت: بخشی ازدغدغه های پرستاران را در قالب شورای هماهنگی  با حضور هیات رئیسه دانشگاه  نیز مطرح وبرای آنها چاره اندیشی خواهیم کرد.

پرستاران علم وتوانایی مدیریتی خویش را در عرصه عمل نشان دهند

photo_۲۰۱۷-۱۱-۲۶_۱۷-۴۱-۱۰ (3)

مدیر اقتصاد درمان  معاونت  درمان دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این جلسه پرهیز از سیاسی کاری  و تکیه بر توانمندیهای علمی وحرفه ای را از رویکردهای دکتر سبز در حوزه مدیریتی معاونت درمان برشمرد وگفت:پرستاران باید تلاش کنند علم وتوانایی  مدیریتی  خویش را در عرصه عمل نشان دهند تا جایگاه واقعی خویش را پیدا کنند.

دکتر کمال الدین بهروز پور صمد  با بیان اینکه به گفته مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بدهی طرح تحول سلامت به ۱۶ هزار میلیارد تومان رسیده است گفت:  به تعویق افتادن مطالبات جامعه پرستاری و پزشکان در همه جای کشور وجود دارد که باید متولیان در سطح کلان برای آن چاره اندیشی کنند.

ابراز نگرانی از اجرای طرح کمک پرستار به دلیل ندیدن آموزشهای لازم

در ادامه اعضای هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری شهرستانهای بویراحمد ودنا ،کهگیلویه و گچساران به بیان دیدگاهها ونقطه نظرات  خویش در زمینه مطالبات پرستاران از حوزه معاونت درمان پرداختند و خواستار تلاش این معاونت برای پیگیری جدی مطالبات پرستاران استان و رفع آنها تا حصول نتیجه شدند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری شهرستانهای بویراحمد ودنا در این دیدار به فرسودگی شغلی پرستاران در بیمارستانها اشاره کرد و گفت: عدم استقلال مدیران پرستاری ،توزیع نا عادلانه پرستاران در بخشهای مختلف ،فرسودگی شغلی و روانشناختی پرستاران را بخشی از مشکلات پرستاران ذکر کرد.

هادی جهانفر ضمن ابراز نگرانی از اجرای طرح کمک پرستار به دلیل ندیدن آموزشهای لازم نیزگفت : ایجاد پاویون هایی مناسب و مکانی برای آموزش پرستاران در بیمارستان یک ضرورت است که متاسفانه به این حداقل ها کم توجهی می شود.

ضرورت اجرای نظام تعرفه گذاری خدمات پرستاری

سرکار خانم پیکر از اعضای نظام پرستاری شهرستانهای بویراحمد ودنا  نیز  با اشاره به  تفاوت  چشمگیردریافتی بین پزشکان و پرستاران  خواستار اجرای نظام تعرفه گذاری خدمات پرستاری  شد وگفت : با اجرای این طرح شاهد افزایش انگیزه همکاران پرستار و ارتقاء ارائه خدمات درمانی با کیفیت به بیماران  خواهیم بود.

لزوم توجه به مسائل آموزشی و رفاهی پرستاران در سطح استان

photo_۲۰۱۷-۱۱-۲۶_۱۷-۳۳-۳۶

سرکار خانم محمد حسینی یکی دیگر از اعضای نظام پرستاری با بیان اینکه پرستاران از ارکان اصلی درمان محسوب می شوند  خواستار توجه معاونت درمان دانشگاه به مسائل آموزشی و رفاهی  پرستاران در سطح استان شد.

وی یکی دیگر از اعضای سازمان نظام پرستاری با اشاره به فرسودگی شغلی پرستاران از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خواستار جابجایی پرستارانی شد که چندین سال در یک حوزه کار می کنند.

پیگیری مطالبات مهمترین دغدغه پرستاران

مستوفی از اعضای نظام پرستاری  در شهرستان گچساران پیگیری مطالبات مالی  پرستاران را مهمترین  دغدغه آنها دانست و گفت: مطالبات مالی و عقب افتاده عرصه را بر پرستاران تنگ کرده و حدود ۱۵ ماه کارانه پرستاران نیز به تعویق افتاده است.

سرکار خانم آقاجاری یکی دیگر از اعضای سازمان  نظام پرستاری نیز نداشتن فضای فیزیکی مناسب،تجهیزات  و سالن کنفرانس را از مشکلات این سازمان عنوان کرد و خواستار همکاری معاونت درمان در این زمینه شد.

بهمن دستنبوی از دیگر اعضای نظام پرستاری  نیز در این جلسه خواستار پرداخت مطالبات  پرستاران  وتبدیل وضعیت نیروهای شرکتی برای حل مشکلات کمبود نیرو در بخشهای مختلف شد.

کاظمی از اعضای هیات مدیره سازمان نظام پرستای شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه در اجرای طرح تحول سلامت حجم کار بسیار بالا رفته است و کمبود نیرو در بسیاری از بخشها  نیز وجود دارد گفت: در پرداخت ها چیزی  جز حقوق نداریم و تفاوت بین پرداختی پزشکان وپرستاران بسیار بالاست

وی کمبود نیرو در شهرستان دهدشت را یاداور شد وگفت: در آگهی استخدام جدید ۴ نفر برای این شهرستان پیش بینی شده که این توزیع عادلانه نیست.

 انتصاب دکتر سبز  برای پرستاران امیدوار کننده  کننده است

photo_۲۰۱۷-۱۱-۲۶_۱۷-۴۱-۰۶

جهانبخش وحدت نژاد از دیگر اعضای سازمان نظام پرستاری نیز انتصاب دکتر سبز را برای پرستاران امیدوار کننده  دانست وگفت: انتظار می رود در دوران مدیریت ایشان ضمن پیگیری مطالبات به حق پرستاران و استفاده از توانمندیهای نیروهای پرستاری در جایگاهها ومسئولیتها و پرهیز از سیاسی کاری تدبیری اندیشیده شود که (مترون ها) مدیر خدمات پرستاری در بیمارستانها به شکل انتخاباتی از میان پرستاران انتخاب شود.

سید رضا رمضانی  از دیگر اعضای سازمان پرستاری نیز با بیان اینکه هدف همه ما ارتقاء  سطح سلامت در جامعه است گفت: انتظار می رود در حوزه  معاونت درمان بدون توجه به وابستگی ها در قدرت نگاه ویژه ای به جامعه پرستاری در زمینه  تهیه امانات رفاهی و حل مشکلات معیشتی  این قشر خدوم و دلسوز برداشته شود.

درست یکی دیگر از اعضای نظام پرستاری خواستار نظارت  بیشتر برای ارتقاء خدمات  در بیمارستانها شد وگفت:  لازم است محیط و فضای فیزیکی بیمارستاها و توجه به پاویون پرستاری بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد تا از استانداردهای لازم برخوردار باشند.

photo_۲۰۱۷-۱۱-۲۷_۱۲-۳۷-۳۱

در پایان این جلسه، اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری  شهرستانهای استان آمادگی  خود را برای همکاری مستقیم و همه‌جانبه با مجموعه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان اعلام کردند.

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی