تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 23 نوامبر 2017 - 16:09
کد خبر : 8320

رحیمی غزل خداحافظی را می خواند/ دانشگاه یاسوج نفس می کشد

رحیمی غزل خداحافظی را می خواند/ دانشگاه یاسوج نفس می کشد

همواره مردم این استان قربانی جنگ قدرت مدیران و سیاسیون بودند اما این بار که مردی از جنس زاگرس آمده تا مرهمی برای کاهش آلام و دردهای این مردم باشد برخی هر روز سنگ اندازی می کنند و به صورت سازمان یافته سعی در تخریب این مهمان تازه وارد دارند.

2017-11-23-09-36-03_photo_2017-11-23_09-45-26 آفتاب دنا – مینو امیری//همواره مردم این استان قربانی جنگ قدرت مدیران و سیاسیون بودند اما این بار که مردی از جنس زاگرس آمده تا مرهمی برای کاهش آلام و دردهای این مردم باشد برخی هر روز سنگ اندازی می کنند و به صورت سازمان یافته سعی در تخریب این مهمان تازه وارد دارند.

این رسم مهمان نوازی نیست لرهای اصیل این خطه همواره مهمان نواز بودند اما برخی از افراد با حرکت و حرف های ناپسند خود سعی در تشویش افکار عمومی دارند و تنها مردم بازنده اصلی این بازی های سیاسی هستند.

یکی از عمده مشکلات این استان است که مسئولان با بولد کردن واژه محرومیت سعی در توجیه ناکارآمدی و بی توجهی های خود دارند در حالی که این استان محروم نیست بلکه مردان میدانش یا خانه نشین شده اند یا مجبور به مهاجرت به کلان شهرها و مدعیان برسرکارند و هر روز ساز موافق خود را کوک می کنند و مردم را فقط به وقت های خاص به میدان می طلبند.

این بار مدیر دانشگاه یاسوج که انتظار می رفت در یک محیط آکادمیک که نماد رشد و توسعه هر منطقه ای است درس ادب سیاسی را به دانشجویان خود بیاموزد جنگ زرگری را در پیش گرفته و به جای تلاش برای تحقق آروزی دیرینه فرهیختگان استان که همان احداث پارک علم و فناوری است به مقابله با استاندار مردمی استان پرداخته است و چهره شخصیت های علمی استان را مخدوش جلوه داده است.

بی توجهی در خصوص ساخت پارک علم و فناوری صدای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری را هم درآورد و در ۲۲ آبان ماه در نشست با جمعی از نخبگان استان در شهر گچساران از روند کاری دانشگاه یاسوج به عنوان متولی این پروژه علمی گلایه کرد و ما بازهم مردم تنها استانی هستیم که علی رغم گذشت یک دهه از نبود پارک علم و فناوری رنج می بریم و این بی آبرویی نیز زخمی عمیق بر دل های دانش دوستان و نخبگان علمی ما است.

تاجگردون هم در این نشست آب پاکی برروی دست های مسئولان دانشگاه یاسوج ریخت و اولتیماتوم داد که اگر مسئولان این دانشگاه نسبت به احداث پارک علم وفناوری اقدام نکنند گچساران میزبان پارک علم و فناوری استان خواهد بود.

استاندار نیز در نشست کارگروه پژوهش استان با انتقاد از رئیس دانشگاه یاسوج به دلیل بی توجهی و عدم حضور در این کارگروه گفته بود که دانشگاه می‌گوید برای برپایی نمایشگاه پول ندارد در حالی برنامه‌ مدونی برای هفته پژوهش ندارد در حالی که نمی دانند ” نرود میخ آهنین در سنگ”؛

اینها تنها یک بخش از سناریوی سیاسی دانشگاه یاسوج است و سریال تلخ استخدام های غیرقانونی و طایفه ای مسئولان دانشگاه یاسوج بخش دیگری از این تراژدی غمناک است که مدیران این دانشگاه حاضرند برای محکم کردن جای پای خود در این خانه به هر دری بزنند.

از استخدام نورچشمی ها تا اخراج نیروهای شرکتی تنها بخشی از رفتارهای سیاسی در یک مکان علمی و فرهنگی است و قداست علم و فرهنگ در این راستا به سخره گرفته شده است.

اما این بار رئیس دانشگاه یاسوج پرده دیگری از این نمایش را رو کرده و با علامه دهر خواندن خود استاندار استان را که نیز فردی علمی و سیاستمدار رئوفی است به یک دوئل فراخوانده تا این نمایش تماشاچی های بیشتری را به خود فراخواند غافل از اینکه این رفتارها تنها نمود فرار رو به جلوی رحیمی برای توجیه کم کاری های خود در حوزه رفع مشکلات دانشگاه و حوزه پژوهشی است.

رئیس دانشگاهی که در ساماندهی ۵ دستگاه اتوبوس برای دانشجویان قاصر است و تعلل مثال زدنی اش در راه اندازی پارک علم و فناوری نقل محافل است، این روزها داعیه دار توسعه استان شده است.

انتظار می رود آقای رحیمی به جای حریف میدان طلبیدن به فکر رفع مشکلات خوابگاهی و خفقان حاکم بر جو دانشگاه یاسوج باشد و عرصه سیاست را به مردان سیاست بسپارد چرا که” هرکه را بهرکاری ساختند” و این جا به جایی و راه اندازی این جنگ رسانه ای هیچ برنده ای نخواهد داشت و اگر به فکر توسعه علمی و فرهنگی استان است با ارائه برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت توسعه علمی و پژوهشی این دانشگاه را شتاب بخشند و در میدان علمی به مبارزه با محرومیت استان بپزدازند.

رحیمی نیک می داند در تحولات بوجود آمده در سطح وزارت علوم جایی در ساختار جدید ندارد و باید عزل خداحافظی را بخواند .

او در صدد بر آمد تا با تطهیر مدیریت ناصواب خود ،از رفتنش قصه ای دراماتیک بنویسد و با قهرمان سازی از خود ، استاندار را عامل برکناری خود معرفی کند ،حال آنکه مثنوی اشتباهاتش در دوران مدیریت از هفتاد من هم سنگین تر شده است.

هر کسی دیگری به جای رحیمی بود با برنامه در نشست های مختلف حضور پیدا می کرد و اینگونه قدرتش را به رخ می کشید و بهتر است فرصت سوزان بدانند که رویه کاری احمدی کمی متفاوت تر از استانداران گذشته است و با قاطعیتی که در این مدت زمان اندک از خود نشان داده است حاکی از آن است که برروی منافع مردم با هیچ فرد و جناح سیاسی معامله نمی کند و مسئولان باید متوجه باشند که فرصتی برای خطا و آزمایش ندارند و برای کنار زدن غبار محرومیت در استان “چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید”.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی