تاریخ انتشار : جمعه 17 نوامبر 2017 - 12:44
کد خبر : 8258

بررسی مسائل فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با حضور معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور

بررسی مسائل فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با حضور معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور

دکتر نوروز هاشمی گفت: در این سفر یک روزه معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور ضمن دیدار با اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان با خانواده دانشجو معلم صابر ابراهیمی وفا که در مسیر بازگشت از کربلا دچار سانحه تصادف گردیده بود دیدار کرد.

photo_۲۰۱۷-۱۰-۲۳_۱۸-۵۱-۵۳آفتاب دنا : رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد در جمع با خبرنگاران به سفر معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشوربه استان اشاره کرد وگفت: در این سفر حجت الاسلام و المسلمین عابدی ضمن دیدار با حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان  و مدیرکل آموزش وپرورش استان ازخوابگاه های پردیس کوثر و شهید ایزدپناه بازدید و ضمن گفت و گو با دانشجویان از نزدیک در جریان مسائل و خواسته های دانشجویان قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ،دکتر نوروز هاشمی گفت: در این سفر یک روزه معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور ضمن دیدار با اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان با خانواده دانشجو معلم صابر ابراهیمی وفا که در مسیر بازگشت از کربلا دچار سانحه تصادف گردیده بود دیدار کرد.

نماینده ولی فقیه در دیدار با معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور :

تاسیس دانشگاه فرهنگیان اتفاق میمون و مبارکی است

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان  کشور  در سفر به استان کهگیلویه وبویراحمد با حضرت آیه الله ملک حسینی  نماینده  نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم در خبرگان رهبری ودیدار و کردند.

در این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد ضمن خیر مقدم به اهداف دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد وگفت: دانشگاه فرهنگیان نسبت به بقیه دانشگاهها جایگاه ویژه ای دارد که تاسیس  این دانشگاه اتفاق میمون و مبارکی می باشد که برای تحقق اهداف آن باید سایر دانشگاه ها نیز به کمک آن بیایند.

حضرت آیه الله ملک حسینی با مقایسه دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه ها، وجود آینده ای روشن برای دانشجو معلمان را از ویژگی های ممتاز این دانشگاه برشمردند و وخاطرنشان کرد: سایر دانشگاهها آینده ای مبهم برای دانشجویان خود رقم می زنند و بعضا علومی که به دانشجویان آموزش می دهند برای زندگی آنان نافع نمی باشد اما دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در آینده نقش مهمی در تربیت انسانها ایفا می کنند.

وی  گفت: مراکز تربیت معلم دارای امتیازاتی بودند که به حول قوه الهی با تبدیل شدن این مراکز به دانشگاه آن امتیازات به حداکثر برسد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد اهمیت دانشجو معلمان را در پرورش و به کرامت رساندن انسان معرفی کردند و با اشاره به دوره مهارت های معلمی افزوند: این دوره ها باید به گونه ای باشد که افرادی که دارای انگیزه معلمی نیستند از ورودشان جلوگیری به عمل آید.

رسالت دانشگاه فرهنگیان تربیت سرمایه انسانی است

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور در این دیدار در سخنانی دانشگاه فرهنگیان را متعلق به کل نظام دانست وگفت: رسالت دانشگاه فرهنگیان تربیت سرمایه انسانی است که از این جهت که در تربیت و پرورش دانش آموزان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی نقش کلیدی دارند بسیار حائز اهمیت می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی دانشگاه فرهنگیان را در سال پنجم تاسیس خود دارای صد پردیس و مرکز دانستند که با تجمیع هایی که صورت گرفته ساختار دانشگاهی پیدا کرده است.

وی یکی از چالش های بزرگ پیش روی دانشگاه را بازنشستگی قریب به ۴۰۰ هزار نفر در آموزش و پرورش دانستند در حالی که دانشگاه فرهنگیان با احتساب مهارت آموزان ماده ۲۸ تنها قادر به تزریق ۱۱۰ هزار نیرو می باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور افزود: ۵ هزار نفر استاد در این دانشگاه  فعالیت می کنند که از این تعداد هزار نفر اعضای هیئت علمی و ۴ هزار نفر اساتید مدعو می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی در پایان کمبود فضای فیزیکی دانشگاه فرهنگیان در استان را یاداور شد و  اظهار امیدواری کرد با رهنمودها و حمایتهای حضرتعالی  خیرین برای ایجاد دانشگاه فرهنگیانی با محیط فیزیکی جدید  به ما کمک کنند.

رهنمودهای حضرت آیه الله ملک حسینی همواره چراغ روشنی برای ارتقاء کیفی فعالیتهای دانشگاه فرهنگیان است

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد در ابتدای این دیدار گفت: رهنمودهای  عالمانه نماینده ولی فقیه در استان  همواره چراغ  روشنی برای ارتقاء کیفی فعالیتهای دانشگاه فرهنگیان است.

دکتر نوروز هاشمی از حمایتهای حضرت آیه الله ملک حسینی از دانشگاه فرهنگیان استان تشکر وقدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد این دانشگاه بتواند دانشجو معلمانی با انگیزه‌های اسلامی، دینی، ملی و انقلابی در تراز جمهوری اسلامی تربیت  کند.

جلسه معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور با مدیرکل آموزش و پرورش استان

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور در سفر به استان کهگیلویه وبویراحمد با مدیرکل آموزش وپرورش استان دیدار کرد.

در این جلسه که در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان و با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان استان و جمعی از کارکنان  این دانشگاه برگزار شد  دکتر نوروز هاشمی  رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد در ابتدای این جلسه از همکاری صمیمانه و تنگاتنگ مدیرکل آموزش و پرورش استان جهت برطرف کردن مشکلات دانشگاه در خصوص نیروهای مامور،ساختمان های آموزشی، وسایل و تجهیزات و برگزاری اردوهای دانشجویی تقدیر و تشکر کرد.

درتصمیمات کلان دانشگاه فرهنگیان باید نگاه ویژه ای به استان های کم ترتوسعه یافته صورت گیرد

مدیرکل آموزش و پرورش  استان کهگیلویه وبویراحمد در این دیدار  نقش دانشگاه فرهنگیان را  مهم و کلیدی توصیف کرد وگفت: هر آنچه که در توان داشته باشیم و تا جایی که بضاعت آموزش وپرورش اجازه می دهد جهت رونق بخشی به دانشگاه فرهنگیان انجام خواهیم داد.

هادی زارع پور  با بیان اینکه درتصمیماتی که در سطح کلان در دانشگاه فرهنگیان گرفته می شود  باید نگاه ویژه ای به استان های کم ترتوسعه یافته صورت گیرد اظهار داشت: تمایل داریم در صورت نبود مشکلات قانونی جا به جایی ساختمان های دانشگاه فرهنگیان با ساختمان های دانشگاه آزاد انجام گیرد.

آموزش و پرورش در استان ها، دانشگاه فرهنگیان را از خود بدانند

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشوردر این دیدار ضمن تقدیر وتشکر از نگاه وتوجه ویژه آموزش وپرورش استان به دانشگاه فرهنگیان گفت: آموزش و پرورش در استان ها، دانشگاه فرهنگیان را از خود بدانند چرا که اینجا هر چقدر سرمایه گذاری خصوصا در زمینه نیروی انسانی صورت گیرد به مثابه سرمایه گذاری برای کل نظام می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی  با اشاره به اینکه در نتیجه تربیت معلمان است که در جامعه افراد برای مشاغل مختلف پرورش می یابند گفت: باید تربیت معلم به گفتمان ملی تبدیل شود و در این راه برای حل مشکلات باید از همه ظرفیت های درون استانی استفاده شود

تقدیر سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور از مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد

در پایان این جلسه لوحی تقدیری از سوی دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور به هادی زارع پور  مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد به پاس همکاری صمیمانه با دانشگاه فرهنگیان اهدا گردید.

جلسه معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان

جلسه اساتید و کارکنان پردیسهای شهید ایزدپناه و کوثر دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور حجت الاسلام و المسلمین عابدی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور در سالن اجتماعات شهید ایزدپناه  برگزارشد.

برای تعمیق کارهای فرهنگی ایجاد معاونت فرهنگی مستقل در دانشگاه فرهنگیان ضروری است

معاون آموزشی، فرهنگی و پژوهشی پردیس شهید ایزدپناه در این جلسه به نمایندگی از  کارکنان  دانشگاه فرهنگیان فعالیتهای فرهنگی را اساس کار این دانشگاه دانست وگفت: لازم است کارگاههای مرتبط با موضوعات ومسائل فرهنگی برای کارکنان دانشگاه برگزار شود.

رضا زاده  با اشاره به اینکه برای تعمیق کارهای فرهنگی ایجاد معاونت فرهنگی مستقل در دانشگاه بسیار ضروری است خاطرنشان کرد:  بدون در نظر گرفتن کارکنان در فعالیت های فرهنگی و تعیین وضعیت نیروهای مامور فرهنگی  محقق شدن  فعالیتهای تاثیر گذار در عرصه فرهنگی کاری دشوار است.

 لزوم استفاده از ظرفیت اساتید و کارکنان برای تحقق رسالت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان

در ادامه این جلسه دکتر پایا به نمایندگی از اساتید  دانشگاه فرهنگیان  به نقش اساتید در فعالیت های فرهنگی اشاره کرد وگفت: به جهت تاکید بر نقش تربیتی و همراهی با دانشجو معلمان در مسیر رونق بخشی به کانون ها، نشریات دانشجویی، تشکل ها و انجمن ها  اساتید نقش تاثیر گذاری دارند که لازم است در تصمیم گیریها این مهم مورد توجه قرار بگیرد.

وی برنامه ریزی جهت کارکنان واساتید برای سهیم شدن در فعالیتهای فرهنگی دانشگاه فرهنگیان را یاداور شد وگفت: با برنامه ریزی اصولی  می توان از ظرفیت اساتید وکارکنان فعال دانشگاه  برای تحقق رسالت فرهنگی  این دانشگاه استفاده بهینه نمود.

دانشجو محور بودن و توجه به نقش اساتید راهبرد برنامه های  معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان 

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور در این جلسه  به اهمیت تبیین جایگاه دانشگاه فرهنگیان در جامعه اشاره کرد وگفت: دانشجو معلمان در تربیت نسلهای  آینده   نقش مهم و تاثیر گذاری دارند که باید مورد توجه جدی قرار بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی مسئولیت در دانشگاه فرهنگیان را بسیار خطیر و حیاتی دانستند و با انتقاد از طرح اخیر مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کردند که در این خصوص از ظرفیت های دانشگاه نیز استفاده گردد.

وی دانشجو محور بودن برنامه ها و توجه به نقش اساتید به جهت جایگاه آنان در نگاه دانشجو معلمان را از برنامه های این معاونت معرفی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی به  اهم برنامه های معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد وگفت:ثبت نام از اساتید در سامانه سجفا جهت استفاده از ظرفیت آنان برای فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ،افزایش امتیاز فرهنگی مهارت آموزان تا سقف ۳۰۰ امتیاز،برنامه ریزی برای دوره های بالندگی اساتید و کارکنان و برنامه ریزی برای جشنواره قرآنی ویژه کارکنان و اساتید را بخشی از این برنامه ها برشمرد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: ایجاد نظام انتقادات و پیشنهادات ،صدور کارنامه فرهنگی،راه اندازی رادیو اینترنتی برای حوزه فرهنگی، برنامه ریزی جهت ساماندهی اوقات فراغت دانشجویان در خوابگاه ها و برنامه ریزی جهت تحقق شعار هر دانشجو هر سال یک مهارت با برگزاری دوره های آموزش حفظ و روخوانی قرآن را از دیگر برنامه های معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور عنوان کرد.

بازدید حجت الاسلام و المسلمین عابدی از خوابگاه های پردیس کوثر و شهید ایزدپناه

حجت الاسلام و المسلمین عابدی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور در سفر یک روزه به یاسوج از خوابگاه های پردیس کوثر و شهید ایزدپناه دیدار کردند و ضمن گفت و گو با دانشجویان از نزدیک در جریان مسائل و خواسته های دانشجویان قرار گرفتند.

ابراز همدردی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با خانواده دانشجو معلم صابر ابراهیمی وفا

در پی درگذشت دانشجو معلم صابر ابراهیمی وفا که در مسیر بازگشت از کربلا دچار سانحه تصادف گردید، حجت الاسلام و المسلمین عابدی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، دکتر هاشمی سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان و سایر کارکنان دانشگاه در منزل ایشان حضور پیدا کردند و با قرائت فاتحه و ابراز همدردی با خانواده آقای ابراهیمی وفا برای دانشجو معلم فقید آرزوی غفران الهی و علو درجات نمودند

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی