تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 نوامبر 2017 - 23:34
کد خبر : 8225

کسب رتبه سوم تحقیقات کشور توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در سال ۹۵

کسب رتبه سوم تحقیقات کشور توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در سال ۹۵

صلاحی با اشاره به اینکه هنرستان کشاورزی در دو رشته ماهیان سردابی و گیاهان دارویی در سال ۱۳۹۶ توسط این مرکز راه اندازی شد، گفت: اکنون ۵۷ دانش آموز روستازاده و کشاورز زاده در این هنرستان شروع به تحصیل کرده اند.

Dr-Salahiآفتاب دنا : رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد  از کسب رتبه سوم  این مرکز در کشور  خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ،عباس صلاحی با اشاره به اینکه مرکز در زمینه های آموزش بهره برداری، آموزش زنان روستایی، آموزش کارکنان نیز فعالیت دارد، افزود: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در سال ۱۳۹۵ رتبه سوم تحقیقات کشور و رتبه هفتم آموزش کشور را دریافت کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه و عملکرد مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فقط پژوهشی و آموزشی است، افزود: بذر مورد نیاز بیش از نیم میلیون هکتار از اراضی گندم و جو کشور از ارقامی است که توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و یا با مشارکت مرکز معرفی شده است.

صلاحی اردکانی افزود: تولید بذر اصلاح شده و پایه برای کاشت توسط زارعین در استان به منظور کاهش نیروی خود مصرفی و افزایش تولید در واحد سطح از دیگر کارهایی می باشد که این مرکز انجام می دهد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این مرکز در ارتباط با شناسایی عوامل زنده و غیر زنده خسارت زا به گیاهان نیز فعالیت دارد، تصریح کرد: روش های کنترل اغلب این موارد توسط مرکز با توجه به شرایط استان معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه هنرستان کشاورزی در دو رشته ماهیان سردابی و گیاهان دارویی در سال ۱۳۹۶ توسط این مرکز راه اندازی شد، گفت: اکنون ۵۷ دانش آموز روستازاده و کشاورز زاده در این هنرستان شروع به تحصیل کرده اند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی  استان با بیان اینکه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان از نظر مالی و اداری مستقل از سازمان جهاد کشاورزی استان عمل می کند، تصریح کرد: ولی این مرکز در انجام فعالیت ها با رئیس سازمان جهاد کشاورزی هماهنگی دارد.

صلاحی با اشاره به اینکه ۱۱۰ کارمند و هفده نفر عضو هیئت علمی در این مرکز مشغول کار هستند، عنوان کرد: در حال حاضر ۹۳ طرح در بخش های مختلف در حال اجرا می باشد که از این تعداد ۷۱ طرح، تحقیقاتی، پانزده طرح تحقیقی ترویجی و هشت طرح خاص استانی در حال اجرا است.

وی گفت: این مرکز با دانشگاه های استان از جمله دانشگاه های یاسوج، پیام نور یاسوج و علمی کاربردی تفاهم نامه داشته و همکاری دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی