تاریخ انتشار : دوشنبه 13 نوامبر 2017 - 22:07
کد خبر : 8217

اقدامات فوری، کنترلی و ایمنی درباره لوله کشی داخلی و تاسیسات گاز در مواقع بحرانی مانند زلزله

اقدامات فوری، کنترلی و ایمنی درباره لوله کشی داخلی و تاسیسات گاز در مواقع بحرانی مانند زلزله

آفتاب دنا: مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بنا به ضرورت هوشیاری مردم هنگام وقوع زلزله و لزوم رعایت موارد ایمنی در شرایط بحرانی، اقدامات فوری، کنترلی و ایمنی را درباره لوله کشی داخلی و تاسیسات گاز هنگام وقوع زلزله تشریح کرد. به گزارش آفتاب دنا ،رحمان خادم اقدامات کنترلی و ایمنی گاز را

khademآفتاب دنا: مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بنا به ضرورت هوشیاری مردم هنگام وقوع زلزله و لزوم رعایت موارد ایمنی در شرایط بحرانی، اقدامات فوری، کنترلی و ایمنی را درباره لوله کشی داخلی و تاسیسات گاز هنگام وقوع زلزله تشریح کرد.

به گزارش آفتاب دنا ،رحمان خادم اقدامات کنترلی و ایمنی گاز را در مواقع بحرانی مانند زلزله در هفت بند چنین بیان داشت؛

۱- برای جلوگیری از آتش سوزی و انفجار احتمالی در فضای داخلی محل زندگی و کار، نبایستی نسبت به وصل جریان گاز شتاب ورزید. حتماً بایستی از عدم وجود نشت در سیستم داخلی اطمینان حاصل نمایید. به این منظور اولاً وضعیت ظاهری لوله کشی را کنترل و ثانیاً با اقداماتی نظیر تست کف و صابون و همزمان تحت فشار قرار دادن لوله کشی با هوا از سلامت تمامی اجزای لوله کشی داخلی کسب اطمینان کرد.

۲- علاوه بر لوله‌کشی، باید از سالم بودن شلنگها، بست ها و لوازم از اتصال وسیله گازسوز به شیر گاز نیز مطمئن گردید.

۳- در اثر زلزله و جابجایی وسایل گازسوز، احتمال جدا شدن رابط دودکش از وسیله گازسوز یا محل اتصال در دیوار وجود داشته و لذا بایستی این نقاط مهم کنترل گردد. چنانچه دودکش جدا شده باشد، در اثر کارکرد وسیله گازسوز، گازهای سمی ناشی از احتراق در فضای داخلی پخش و منتشر شده و موجب مرگهای خاموش می گردد.

۴- پس از کنترل و اجرای توصیه های بندهای قبل می توان از طریق پست های امداد و پرسنل شرکت گاز مبادرت به وصل گاز نمود. البته جهت حصول اطمینان کامل بایستی پس از وصل گاز نیز اقدام به تست کف صابون کرد. در این راستا بایستی با هوشیاری کافی نسبت به پخش بوی گاز که حاکی از نشتی بوده همواره حساسیت داشته باشیم.

۵- چنانچه در اطراف محل زندگی یا کار خود با هرگونه آسیب در تأسیسات گازی به خصوص در علمک گاز مواجه و یا نشتی و فوران گاز را ملاحظه نمودید، بایستی ضمن ترک محیط، سریعاً به پست های امداد شرکت گاز اطلاع دهید.

۶- هرگز تجهیزات گاز منجمله فشارشکنهای (رگلاتورها) مجاور منزل یا محل کار خود را ولو به قصد وصل جریان گاز دستکاری نکنیم. این عمل موجب بی اثر شدن سیستمهای ایمنی تعبیه شده در رگلاتور و بخطر افتادن شما و خانواده تان می شود.

۷- رسیدگی و امداد سریع به محل های زلزله زده مستلزم باز بودن راهها و عدم تجمع افراد در مسیرها می باشد. بنابراین بایستی اولاً مسیرهای تردد خصوصاً خودروهای امداد همواره باز باشد و در این امر حیاتی، افراد می توانند با بازکردن مسیرهای اطراف منزل و محل کار مشارکت نمایند و ثانیاً به هیچ وجه در مکانهای تخریب شده و سست تجمع ننمایند و به استقبال خطر ناشی از فروریزی غیرمنتظره ابنیه نروند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی