تاریخ انتشار : جمعه 3 نوامبر 2017 - 10:08
کد خبر : 8156

سیاست آموزش وپرورش فراگیر کردن فعالیت‌های تربیت‌بدنی در مدارس است/شرکت بیش از ۲ هزار دانش آموز در مسابقات ورزشی استانی

سیاست آموزش وپرورش فراگیر کردن فعالیت‌های تربیت‌بدنی در مدارس است/شرکت بیش از ۲ هزار دانش آموز در مسابقات ورزشی استانی

سیدحسن موسوی نهادینه کردن فرهنگ ورزش و سوق دادن آحاد مختلف جامعه به ورزش را در سلامت روحی و جسمی افراد جامعه مهم وتاثیر گذار دانست وخاطرنشان کرد:ورزش ضامن روح و جسم است که بر زندگی فردی و اجتماعی نقش بسزایی دارد.

photo_۲۰۱۷-۱۱-۰۳_۱۰-۰۳-۴۸آفتاب دنا : معاون تربیت بدنی و سلامت  اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران گزارشی از فعالیتهای  این معاونت ارائه کردوگفت: سیاست آموزش وپرورش فراگیر کردن فعالیت‌های تربیت‌بدنی در مدارس و افزایش جمعیت تحت پوشش دانش‌آموزی است.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ،سید حسن موسوی  نهادینه کردن فرهنگ ورزش و سوق دادن آحاد مختلف جامعه به ورزش  را در سلامت روحی و جسمی افراد جامعه  مهم وتاثیر گذار دانست وخاطرنشان کرد:ورزش ضامن روح و جسم است که بر زندگی فردی و اجتماعی نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه ورزش در شادابی، نشاط و سلامتی دانش آموزان و حتی کل جامعه نقش بسزایی دارد و می تواند پایه و اساس محکمی برای محفوظات آموزشی باشداظهار داشت: هدف اصلی از تلاش برای رشد اقتصادی جامعه آسایش و سلامت جسمی و روحی به ویژه در بین نوجوانان و جوانان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت  اداره کل آموزش وپرورش استان افزود: امروز اهمیت ورزش در همه ابعاد بر کسی پوشیده نیست و همه مسئولان نظام بر ترویج این امر تاکید دارند و رهبر معظم انقلاب نیز امر به ورزش را مصداق امر به معروف یاد می کنند که این مساله نشان دهنده اهمیت ورزش در زندگی و سلامتی فرد و جامعه است .

وی بر فرهنگ سازی ورزش و ترویج آن بین آحاد مختلف مردم تاکید کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا ورزش را در جامعه ترویج و نهادینه کنیم که برای انجام این کار باید از دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند این مهم شروع شود.

ورزش صبحگاهی در مدارس اجرا ونهادینه شود

معاون تربیت بدنی و سلامت  اداره کل آموزش وپرورش استان با بیان اینکه در حوزه تربیت بدنی و سلامت مدارس، نمی توانیم تنها به ساعت ورزش بسنده کرد خاطرنشان کرد: در راستای کیفیت بخشی به آمادگی جسمانی، مهارت و حتی نگرش دانش آموزان باید برنامه های مختلفی مثل ورزش صبحگاهی را نیز در مدارس اجرا ونهادینه شود.

موسوی با بیان اینکه اسناد بالادستی جهت‌گیری‌های آموزش و پرورش را تعیین می‌کنند، گفت: سند تحول بنیادین مدرسه را کانون تحول می‌داند و بر همین اساس فعالیت‌های این معاونت در راستای مدرسه‌ محور کردن است.

شرکت بیش از ۲ هزار دانش آموز در مسابقات ورزشی استانی

معاون تربیت بدنی و سلامت  اداره کل آموزش وپرورش استان با بیان اینکه سه اداره تربیت بدنی ،سلامت و مراقبت اجتماعی زیر مجموعه حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش قرار دارند در تشریح موفقیتها و فعالیتهای سال گذشته این معاونت از شرکت بیش از ۲ هزار دانش آموز در مسابقات ورزشی استانی  خبرداد وگفت: در سال تحصیلی گذشته ۱۹ تیم ورزشی در رشته های مختلف به مسابقات کشوری اعزام کردیم .

موسوی کسب مقام برتر کشوری در برگزاری المپیاد ورزشی دانش آموزان استان ،کسب مقام دوم مسابقات کشوری در مسابقات هندبال مقطع ابتدایی ،کسب مقام پنجم کشوری در مسابقات فوتسال مقطع متوسطه دوم دختران ،کسب عنوان فنی ترین بازیکن در مسابقات فوتسال دختران مقطع متوسطه دوم ،کسب عنوان بهترین دوازه بان در مسابقات هندبال دختران مقطع ابتدایی ،کسب عنوان خانم گل مسابقات در مسابقات دختران مقطع متوسطه دوم و انتخاب ۵ بازیکن فوتسال مقطع دوم متوسطه دختران جهت دعوت به اردوی تیم ملی را بخشی از موفقیتهای معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان عنوان کرد.

ایجاد ۱۶۸ کانون ورزشی برون و درون مدرسه ای در استان

معاون تربیت بدنی و سلامت  اداره کل آموزش وپرورش استان در ادامه از ایجاد ۱۶۸ کانون ورزشی برون و درون مدرسه ای در استان در سال تحصیلی ۹۶-۹۵خبرداد وگفت: ۳۸ هزار دانش آموز در قالب المپیادهای ورزشی نیز تحت پوشش قرار گرفتند.

موسوی گفت: در سال تحصیلی گذشته ۱۱ هزار دانش آموز در قالب طناب ورز و ۴۵۰ مدرسه در اجرای طرح حیاط پویا تحت پوشش قرار دادیم.

وی برگزاری کارگاه آموزشی ویژه کارشناسان تربیت بدنی و اجرای دوره های دانش افزایی روش تدریس  برنامه تربیت بدنی مربیان استان ، برگزاری مسابقات فوتسال ویژه مربیان تربیت بدنی استان  و ایجاد چهار کانون حرکت اصلاحی در استان با پوشش دهی ۵۰درصد دانش آموزان را بخش از اقدامات صورت گرفته در سال تحصیلی گذشته بیان کرد.

آموزش وپرورش استان در سال گذشته عنوان دستگاه برتر استانی در برنامه های سلامت را کسب کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت  اداره کل آموزش وپرورش استان در بخش دیگری از سخنانش مهمترین برنامه های  اداره سلامت و تندرستی در سال ۹۶-۹۵  را اجرای طرح سفیران سلامت ،پیشگیری از معلولیتها و اختلالات ژنتیک ،دوره های آموزشی ضمن خدمت ، معاینات دوره ای دانش آموزان وبرگزاری هفته سلامت عنوان کرد وگفت: در اجرای خوب این برنامه ها آموزش وپرورش استان در سال گذشته  عنوان دستگاه برتر استانی در برنامه های سلامت را کسب کرد.

موسوی کسب رتبه های برتر کشوری دانش آموزان استان در جشنواره سفیران سلامت در رشته های نقاشی،داستان کوتاه ،عکاسی و خوشنویسی را یاداور شد وگفت: در زمینه اجرای طرح دادرس نیز دانش آموزان استان توانستند مقام اول روزنامه دیواری دادرس در المپیاد کشوری، کسب مدال طلای تیمی المپیاد کشوری دختران در رشته اسکان اضطراری،کسب مقام اول تا سوم بازی فکری اتلو، کسب مقام اول مسابقات در رشته پرتاب طناب وکیسه، کسب مدال نقره تیمی المپیاد  کشوری پسران در رشته حمل مصدوم ،کسب مدال طلای تیمی کشوری پسران در رشته CPR و انتخاب سفیر بشر دوستی دادرس و دیدار با مقام معظم رهبری را کسب نمایند.

تقدیر وزارت آموزش وپرورش در زمینه اجرای باشکوه جشنواره نو جوان سالم و آموزش وپیشگیری از آسیبهای اجتماعی

معاون تربیت بدنی و سلامت  اداره کل آموزش وپرورش استان در ادامه افزود:  اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی این معاونت در سال تحصیلی گذشته در زمینه برگزاری باشکوه جشنواره نو جوان سالم و آموزش وپیشگیری از آسیبهای اجتماعی و اجرای تفاهمنامه های همکاری مشترک وزارت آموزش وپرورش با سایر دستگاهها از طرف معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش ورد تقدیر قرار گرفت.

موسوی کسب دو مقام کشوری تو سط دانش آموزان در پنجمین جشنواره نوجوان سالم و کسب دو مقام کشوری توسط فرهنگیان در جشنواره ابتکارات مدرسه ای در قالب محصولات و منابع کمک آموزشی و فرهنگی پیشگیری را از موفقیتهای اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان ذکر کرد.

برگزاری مسابقات ورزشی المپیاد درون مدرسه ای و مسابقات ورزشی دانش آموزان در رشته های مختلف ورزشی در سال جاری

معاون تربیت بدنی و سلامت  اداره کل آموزش وپرورش استان با بیان اینکه برنامه های حوزه معاونت تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش  استان بر اساس تفاهم نامه های وزارتی با وزارتخانه هاو دستگاههای مرتبط اجرایی در سال جاری پیگیری می شود گفت: برگزاری مسابقات ورزشی المپیاد درون مدرسه ای  و مسابقات ورزشی دانش آموزان در رشته های مختلف ورزشی جهت اعزام به مسابقات کشوری  وهمگانی کردن ورزش صبحگاهی در مدارس جهت شادابی و نشاط جسم و روح دانش آموزان از برنامه های پیش روی معاونت تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش  استان است.

موسوی گفت: اجرای طرح دادرس و برگزاری جشنواره نوجوان سالم در مقوله مراقبت و آسیبهای اجتماعی نیز از دیگر برنامه های در دست اقدام حوزه تربیت بدنی وسلامت است.

وی تاکید کرد: توجه به ورزش توجه به سلامتی جسم و روح انسان است و به گفته بزرگان عقل سالم در بدن سالم است که یکی از راه های سلامت بدن انسان ورزش کردن است.

معاون تربیت بدنی و سلامت  اداره کل آموزش وپرورش استان در پایان اظهار امیدواری کرد: مدارس استان کهگیلویه وبویراحمد برنامه ریزی خوب و موثری در جهت تعلیم و تربیت، ورزش وسلامتی جسم و روح  دانش آموزان پایه ریزی کنند تا در آینده شاهد جامعه بانشاط باشیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی