تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 آوریل 2014 - 19:48
کد خبر : 809

رجب طلیعه جشن و سرور علویان

رجب طلیعه جشن و سرور علویان

 ماه رجب طلیعه جشن و سرور علویان است که با ولادت امام محمد باقر (ع) پنجمین حجت معصوم فخر شیعیان جهان طلوع می کند.  باقرالعلوم لقب رود خروشان دانش و صفت برجسته ترین شخصیت مزین به جود و سخای علوی است که در آغازین روز سراسر شادی رجب ولادت یافت. دهم رجب زمان تولد امام

11111111111111111111111

 ماه رجب طلیعه جشن و سرور علویان است که با ولادت امام محمد باقر (ع) پنجمین حجت معصوم فخر شیعیان جهان طلوع می کند.

 باقرالعلوم لقب رود خروشان دانش و صفت برجسته ترین شخصیت مزین به جود و سخای علوی است که در آغازین روز سراسر شادی رجب ولادت یافت.

دهم رجب زمان تولد امام محمدتقی (ع) اسطوره پاکی ها و امام رئوف عارفان را شیعیان جشن و سروری دوباره است.

نیمه رجب تجلی اوج نزول نور الهی بر شیعیان آل محمد (ص) است آنجا که در سیزدهم رجب، ماه پرفروغ بندگی و میعادگاه زمزمه های عاشقانه علویان در آیین های اعتکاف رنگ و رویی عارفانه و آسمانی به حیات انسان خاکی می بخشد.

سیزدهم رجب زمان طلوع خورشید کعبه الهی میلاد امام علی (ع) آغازگر نورافشانی قلب شیعیان شمس پرفروغ عدالت، جلوه بی بدیل مردانگی، مهر و عطوفت و اسوه والاترین الگوی شهامت و دیانت است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران و باشت گفت: بقاع متبرکه شاخص این دو شهرستان آماده برگزاری ویژه برنامه های اعیاد ماه های رجب و شعبان شده است.

ˈفرزین بهمنی آزاد افزود: قشرهای مختلف مردم و هیات امنای این بقاع متبرکه با غبار روبی و عطرافشانی این مکان های مقدس به استقبال این ماه جشن و سرور رفته اند.

وی بیان کرد: جشن های ماه رجب از ۱۳ رجب در ۱۲ بقعه متبرکه شاخص گچساران و باشت برگزار می شود که پیش بینی می شود پرشورترین این جشن ها در بقاع متبرکه امامزاده ˈبی بی حکیمه (س)، امامزاده جعفر (ع)، امامزاده اسماعیل (ع) و امامزاده سید محمد (ع)برگزار شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گچساران گفت: هفت باب مسجد در شهر دوگنبدان برای برگزاری آیین اعتکاف تعیین و پذیرای معتکفان مومن و خداجوی این شهرستان خواهد بود.

حجت الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی افزود: در آستانه آغاز رجب ماه رحمت و فضیلت الهی مساجد امام صادق (ع)، امام حسین (ع)، امام سجاد (ع)، امام حسن مجتبی (ع)، فاطمه زهرا (س)، شهیدان و موسی بن جعفر (ع) برای برگزاری مراسم ایام البیض اعتکاف امسال انتخاب شده اند.

وی بیان کرد: با توجه به استقبال چشمگیر بانوان شهرستان از این فریضه چند باب از این تعداد مساجد برای اعتکاف بانوان در نظر گرفته شده است.

ملکوتی اظهار کرد: روح انسان نیازمند نیایش است و اعتکاف برطرف کننده این نیاز به حق انسان و انتخابی نیکو برای رسیدن به کمال خواهد بود.

وی عنوان کرد: اعزام و استقرار مبلغان دینی برای برگزاری نماز جماعت و بازگو کردن احکام دین و برگزاری مسابقات فرهنگی برای معتکفان نیز بر عهده اداره تبلیغات اسلامی شهرستان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی