تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اکتبر 2017 - 19:15
کد خبر : 7982

کاهش نرخ بیکاری به ۱۰/۸درصد در تابستان سال جاری در کهگیلویه وبویراحمد

کاهش نرخ بیکاری به ۱۰/۸درصد در تابستان سال جاری در کهگیلویه وبویراحمد

صابر مظاهری گفت: بر اساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان ۹۶ میانگین نرخ بیکاری کشور در فصل بهار ۱۲/۶و در تابستان ۱۱/۷درصد اعلام شده است.

photo_۲۰۱۷-۰۵-۲۱_۱۵-۰۷-۱۱آفتاب دنا : مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد از کاهش نرخ بیکاری در تابستان سال جاری در استان خبرداد.

صابر مظاهری گفت: بر اساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان ۹۶ میانگین نرخ بیکاری کشور در فصل بهار ۱۲/۶و در تابستان ۱۱/۷درصد اعلام شده است.

وی گفت: نرخ بیکاری در فصل بهار در استان کهگیلویه وبویراحمد به ۱۲ درصد و درفصل تابستان به ۱۰/۸درصد رسیده است که نسبت به میانگین کشوری نرخ بیکاری در استان کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد به نرخ بیکاری در تابستان سال ۹۵ اشاره کرد وگفت: نرخ بیکاری در تابستان سال ۹۵ در استان کهگیلویه وبویراحمد ۱۳درصد بوده است که در تابستان ۹۶ این نرخ به ۱۰/۸درصد رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش  چشمگیری در نرخ بیکاری در استان هستیم.

مظاهری خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد در سر شماری فصلی تابستان  ۹۶در زمینه کاهش نرخ بیکاری در رتبه دوازدهم کشور قرار دارد.

وی میانگین نرخ مشارکت اقتصادی کشور درهمین فصل را ۴۰/۶ درصد عنوان کرد وگفت: این نرخ در استان کهگیلویه وبویراحمد ۳۷/۹درصد است .

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد افزایش نرخ  مشارکت اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری را بهترین حالت  ممکن در جامعه برای رشد شاخص‌های اقتصادی واشتغال دانست وگفت: نرخ مشارکت اقتصادی کهگیلویه وبویراحمد در فصل بهار ۳۶/۸ودر تابستان امسال ۳۷/۹درصد اعلام شده است .

مظاهری افزود: سهم شاغلین در بخشهای عمده اقتصادی در کشور نشان می دهد بخش خدمات با۴۹/۵درصد بیشترین سهم را دارا است و بخش صنعت با ۳۱/۴درصد و  کشاورزی ۱۹/۱درصد در اولویت های بعدی قرار دارند.

وی در تبیین دلایل کاهش نرخ بیکاری در نیمه اول سال جاری در استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توجه به شرایط خاص اقلیمی استان و بررسی شاخص‌های عمده نیروی کار نشان می دهد در فصل بهار و تابستان بستر برای فعالیت و کار در بخش‌های مختلف بیشتر از فصل‌های پاییز و زمستان است.

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم توجه به موضوع تولید و اشتغال را در سرفصل برنامه‌های کاری خود قرار داده است  و همه دستگاه ها باید درحوزه توسعه اشتغال و بازارکار هدفگذاری و فعالیت نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی