تاریخ انتشار : جمعه 13 اکتبر 2017 - 12:21
کد خبر : 7961

انتخاب بعضی از مدیریت ها با گدایی جلوی خانه های سیاسیون عوارض منفی دارد/ شایستگان در آموزش و پرورش به لحاظ خصوصیات اخلاقی دنبال مناصب مدیریتی نیستند و به حاشیه رفته اند- زارع پور/ هر کجا اشکالی در مجموعه مدیران آموزش و پرورش استان مشاهده کردید بیان کنید

انتخاب بعضی از مدیریت ها با گدایی جلوی خانه های سیاسیون عوارض منفی دارد/ شایستگان در آموزش و پرورش به لحاظ خصوصیات اخلاقی دنبال مناصب مدیریتی نیستند و به حاشیه رفته اند- زارع پور/ هر کجا اشکالی در مجموعه مدیران آموزش و پرورش استان مشاهده کردید بیان کنید

رئیس مجمع فرهنگیان ایران اسلامی شاخه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شیوع سیاسی بازی و اثر مخرب آن در جوامع عشیره ای خاطرنشان کرد:متاسفانه انتخاب بعضی از مدیریت ها با گدایی جلوی خانه های سیاسیون انجام می شود که عوارض منفی در طول دوران مدیریت دارد.

20171011_140936آفتاب دنا :نشست هم اندیشی مدیرکل آموزش و پرورش استان با رئیس مجمع فرهنگیان ایران اسلامی شاخه کهگیلویه و بویراحمد در خصوص موضوعات مختلف آموزش و پرورش و فرهنگیان استان در یاسوج برگزار شد.

رئیس مجمع فرهنگیان استان در این نشست ضمن تبیین اهداف مجمع در سطح کلان گفت::نیاز به ساماندهی و سازماندهی نیروهای فرهنگی که دغدغه مسائل اجتماعی و سیاسی را دارند,دفاع از آموزش و.پرورش و ضرورت شناخت و آسیب شناسی مشکلات آموزش و پرورش و فرهنگیان از اهداف کلان مجمع فرهنگیان ایران اسلامی است.

جاوریان گفت:احساس مسئولیت قشر دلسوز جامعه یعنی معلمین و احساس تکلیف به حضور در همه زمینه ها خصوصا مسائل سیاسی که رابطه نزدیکی و دو طرفه ای با فرهنگ و آموزش دارد ستودنی است.

عضوشورای مرکزی مجمع فرهنگیان ایران اسلامی با اشاره به گستره آموزش و پرورش گفت:این حزب در تلاش است که از کلیت آموزش و پرورش و فرهنگیان دفاع کند و دوست داریم که خدمت کنیم و به همین خاطر شورای مرکزی این مجمع در کهگیلویه و بویراحمد ترکیبی از فرهنگیان مورد اعتماد,فعال و اصلاح طلب استان می باشد.

جاوریان با اشاره به فعالیت این مجمع در استان گفت:از مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان می خواهیم که در خصوص موضوعات مختلف با اعضای این مجمع هم اندیشی و همکاری نمایند .

پایین آمدن کیفیت کار مدیریتی با وامدار شدن افراد به سیاسیون

رئیس مجمع فرهنگیان ایران اسلامی شاخه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شیوع سیاسی بازی و اثر مخرب آن در جوامع عشیره ای خاطرنشان کرد:متاسفانه انتخاب بعضی از مدیریت ها با گدایی جلوی خانه های سیاسیون انجام می شود که عوارض منفی در طول دوران مدیریت دارد.

وی افزود:با این نوع مدیریت ها ی طایفه ای که عده ای وامدار بعضی افراد می شوند سطح توقعات نامعقول از مدیر بالا می رود و کیفیت کار پایین می آید.

نخبگان در آموزش و پرورش به لحاظ خصوصیات اخلاقی دنبال مناصب مدیریتی نیستند

وی خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش گفت:بسیاری از نخبگان و شایستگان در آموزش و پرورش استان به دلیل اینکه به لحاظ دارا بودن خصوصیات اخلاقی و حجب و حیایی که دارند دنبال مناصب مدیریتی نیستند و به همین دلیل به حاشیه رفته اند و عملا آموزش و پرورش استان از نعمت این نیروها بی نصیب مانده است .

وی خواستار توجه ویژه مدیرکل آموزش و پرورش استان به این افراد که از سرمایه های نظام آموزشی هستند .

هر کجا اشکالی در مجموعه مدیران آموزش و پرورش استان مشاهده کردید بیان کنید

,هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه این نشست با استقبال از چنین نشست هایی که از اعضا آن از جنس فرهنگیان استان می باشد بیان کرد:نیازمند کمک فکری مجمع فرهنگیان ایران اسلامی استان در موضوعات مختلف هستیم.

وی افزود:با تمام توان از این مجمع حمایت و در خدمت دوستان فرهنگی و اعضا محترم این مجمع هستیم.

زارع پور با اشاره به اینکه در مناطق هم چنین نشست هایی برگزار شود بیان کرد:;هر کجا اشکالی و یا کمبودی در کار ما و مجموعه مدیران آموزش و پرورش استان مشاهده کردید در جهت بهبود وضع موجود این نواقص را انتقال و پیشنهادات و راهکارها را بیان کنند.

وی با اشاره به موفقیت های آموزش و پرورش در حوزه های مختلف بخصوص در حوزه پرورشی گفت:در ۴سال گذشته و در دولت تدبیر و امید رتبه های کشوری قابل توجه و بیشماری آموزش و پرورش استان کسب کرد که در تاریخ آموزش و پرورش استان بی سابقه بوده و هم اکنون جز استان های برتر کشور هستیم.

وی با اشاره به بحث آموزش بخصوص در دوره ابتدایی گفت:طرح کارشناسی نشده پایه ششم و عدم توجه به تامین زیرساخت ها و همچنین نیروهای آموزشی مجرب باعث شد که نیروهای خدماتی و دیگر نیروها که هیچ سابقه آموزشی نداشتند به عنوان معلم وارد کلاس ها شوند که موجب شد کیفیت آموزشی پایین بیاید.

چرخش مدیریتی در بدنه مدیریتی آموزش و پرورش استان ضروری است

در ادامه این نشست صمیمانه ,علی یاری زاده عضو شورای مرکزی مجمع فرهنگیان ایران اسلامی شاخه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار مدیریت ها در آموزش و پرورش گفت:مدیران آموزش و پرورش استان و مجموعه معاونین در ۴سال گذشته علیرغم همه فشارها و مشکلات مالی و بودجه ای هر چه در توان داشتند انجام دادند و نیاز هست که یک روح تازه ای در کالبد آموزش و پرورش استان دمیده شود.

وی افزود:چرخش مدیریتی برای بهبود وضع موجود و همچنین استفاده از توانمندی های سایر فرهنگیان اصلاح طلب و حامی دولت در بدنه مدیریتی آموزش و پرورش استان لازم و ضروری است.

یاری زاده با اشاره به اینکه فرهنگیان اصلاح طلب شایسته ای در بدنه آموزش و پرورش استان وجود دارد که به دلیل همان شرایط درون جریانی بخصوص در کهگیلویه بزرگ به حاشیه رفته اند و به درستی از این سرمایه ها استفاده نشده است.

دبیر مجمع فرهنگیان شهرستان چرام با اشاره مشکلات مدارس استان در حوزه مسائل مالی گفت:به دلیل مسائل و مشکلاتی که خانوارها و اولیا دانش آموزان و همچنین نبود سرانه کافی وضعیت چندان مناسبی در مدارس وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مدیران آموزش و پرورش استان می بایست برنامه محور باشند تاکید کرد:مدیران با تشکیل کمیته اقتصادی و با شناسایی ظرفیت های موجود نیروی انسانی و همچنین املاک و فضاهای مازاد آموزش و پرورش هرچه زودتر این املاک را در جهت کمک به مدارس تعیین تکلیف کنند.

وی در پایان با اشاره به نقش مهم رسانه ها و کمک به آموزش و پرورش گفت:تعدادی از فعالان رسانه ای در خبرگزاری ها کشوری و سایت های استانی تاثیرگذار از فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش استان هستند .

در حال بررسی وضعیت مدیریتی مناطق هستیم/ فرهنگیان که توانایی مدیریتی دارند باید زمینه برای ورود آنها فراهم شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان این نشست و با تائید و تاکید بر چرخش مدیریتی در مناطق مختلف آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت:کارگروهی در همین خصوص تشکیل داده ایم و در حال بررسی وضعیت مدیریتی مناطق هستیم و بعداز جمع بندی های لازم تغییرات انجام می شود.

وی بیان کرد:قبول دارم که سایر فرهنگیان که توانایی مدیریتی دارند باید زمینه برای ورود آنها فراهم شود تا بتوانیم از همه ظرفیت ها برای بهبود و تعالی آموزش و پرورش استان کمک و استفاده کنیم.

زارع پور در خصوص تغییر مدیریتی و حواشی بوجود آمده در آموزش و پرورش دیشموک گفت:هیچ دستوری از جانب وزیر برای عزل مدیر سابق این منطقه صادر نشد و موارد مطرح شده تکذیب می شود.

وی با اشاره به نقش مهم تشکل های فرهنگیان گفت:این آمادگی را داریم که میزبان اعضای مجمع فرهنگیان استان برای شنیدن نظرات و راهکارهای دلسوزانه این عزیزان باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از فرهنگیان رسانه ای استان و فعالیت خوب آنها گفت:از مدیران می خواهیم که با این عزیزان رسانه ای و فرهنگی در خصوص انتشار اخبار آموزش و پرورش همکاری بیشتری داشته باشند.

گفتنی است مجمع فرهنگیان ایران اسلامی از احزاب اصلاح طلب حامی دولت و وزیر جدید آموزش و پرورش می باشد.

منبع: کبناخبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی