تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اکتبر 2017 - 10:42
کد خبر : 7931

فعالیت کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی و واحد های گردشگری درجهت اشتغال همراه با تولید و خدمات‌دهی

فعالیت کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی و واحد های گردشگری درجهت اشتغال همراه با تولید و خدمات‌دهی

محمود باقری گفت: به کارگیری ۱۰۰ نفر در قالب طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در واحدهای میراث فرهنگی این استان تصویب شده که بسترهای لازم برای اجرای این طرح در بخش های صنایع دستی و گردشگری فراهم شده است.

n82690976-71917771آفتاب دنا : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت کارگاههای تولیدی صنایع دستی و واحد های گردشگری در جهت اشتغال خبرداد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در نشست طرح اشتغال فراگیر با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی و واحد های گردشگری که از تسهیلات این اداره‌کل استفاده کرده‌اند باید فعال و در جهت اشتغال همراه با تولید و خدمات‌دهی فعالیت داشته باشند.

محمود باقری  افزود: اولویت پرداخت تسهیلات برای دانش‌آموختگان صنایع دستی است که بتوانند به صورت کارگاهی اشتغال ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در همه نقاط استان مخصوصا روستاها، برای جلوگیری از مهاجرت و احیای هنرهای منسوخ شده با اعطای تسهیلات ارزان قیمت اشتغال‌زایی ایجاد کنیم.

بکارگیری۱۰۰ کارورز در واحدهای تولیدی صنایع دستی و واحدهای گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به کارگیری ۱۰۰ نفر در قالب طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در واحدهای میراث فرهنگی این استان تصویب شده که بسترهای لازم برای اجرای این طرح در بخش های صنایع دستی و گردشگری فراهم شده است.

محمود باقری افزود: این طرح، یکی از طرح‌های مهم دولت برای مقابله با بیکاری است و در این راستا، ۱۰۰ کارورز در واحدهای تولیدی صنایع دستی و واحدهای گردشگری تحت نظارت میراث فرهنگی استان به‌کارگیری می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت : یکی از مزایای برجسته این طرح برای کارفرمایان این است که در صورت استخدام نیروی کار جدید بعد از اتمام دوره کارورزی از ۲ سال معافیت پرداخت حق بیمه نیروی جدید معاف می شوند.

محمود باقری اظهار داشت: با توجه به افزایش مطالبات دانش آموختگان برای اشتغال و آشنا نبودن این افراد با بازار کار و مشاغل مرتبط، دولت طرح کارورزی را برای آشنایی دانش آموختگان دانشگاهی با محیط کسب و کار برای مقابله با بیکاری در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: دولت بستر و امکانات لازم را برای ایجاد اشتغال فراهم می‌کند، مردم و بخش خصوصی باید از این امکانات برای ایجاد فرصت‌های شغلی استفاده کنند.

۱۵ پروژه گردشگری استان به بخش خصوصی واگذار می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ پروژه سرمایه گذاری گردشگری استان به بخش خصوصی واگذار می شود.

محمود باقری در نشست واگذاری طرحهای سرمایه‌گذاری استان افزود: این پروژه ها با هدف رونق اشتغال بر اساس قرارداد “بی. اُ. تی”یعنی ساخت، بهره‌برداری و انتقال به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران برای اجرای برخی از این پروژه‌ها اعلام آمادگی کرده اند، گفت: طرحهای این سرمایه گذاران توسط کارشناسان میراث فرهنگی در حال ارزیابی است.

باقری اظهار داشت: سرمایه‌گذاران طرحهای سرمایه‌گذاری خود را برای اجرای این پروژه‌ها به کارشناسان حوزه سرمایه‌گذاری تحویل دهند.

وی افزود: پروژه‌های قابل واگذاری در بخش گردشگری استان منطقه کوه گل، اردوگاه چشمه بلقیس چرام، اردوگاه بی بی حکیمه، سد شاه قاسم و تنگه مهریان است.

باقری اردوگاه پارک جنگلی، اردوگاه توت‌نده، اردوگاه تنگ ماغر، اردوگاه خهکلون، اردوگاه بیژن، اردوگاه شراب گرو، اردوگاه دشتک دیل و برم الوان و بندان سی‌سخت را از دیگر پروژه های واگذاری در بخش گردشگری استان عنوان کرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی