تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اکتبر 2017 - 7:04
کد خبر : 7926

پذیرش ۲۰۲۵نفر دانش آموخته دانشگاهی در طرح کارورزی جهت ایجاد فرصت های جدید اشتغال

پذیرش ۲۰۲۵نفر دانش آموخته دانشگاهی در طرح کارورزی جهت ایجاد فرصت های جدید اشتغال

مظاهری تصریح کرد: دوره کارورزی این طرح در مرکز استان چهار تا ۶ ماه و در شهرستان‌ها ۹ ماه تعیین شده است و هزینه آن از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت خواهد شد.

n82691401-71918571آفتاب دنا : مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار و ۲۵ نفر دانش آموخته دانشگاهی در طرح کارورزی این استان پذیرفته خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ،صابر مظاهری در جمع مسئولان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این تعداد فارغ‌التحصیل باید در تعاونی‌ها و بخش خصوصی با سیاست گذاری دستگاه‌های دولتی و عمومی جذب شوند.

وی بر لزوم همکاری مدیران برای اجرای مطلوب این طرح و جذب تعدادی از فارغ‌التحصیلان بیکار تأکید کرد.

مظاهری تصریح کرد: دوره کارورزی این طرح در مرکز استان چهار تا ۶ ماه و در شهرستان‌ها ۹ ماه تعیین شده است و هزینه آن از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت خواهد شد.

وی گفت: بعد از دوره کارورزی با درخواست کارفرما مراحل جذب نیروهای فارغ‌التحصیل به مدت ۲ سال بدون هزینه در مراکز بخش خصوصی فراهم خواهد شد.

فارغ‌التحصیلان متقاضی در اولین مرحله باید در سایت کارورزی ثبت نام کنند

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: فارغ‌التحصیلان متقاضی در اولین مرحله باید در سایت کارورزی ثبت نام کنند و پس از تکمیل مدارک، دستگاه‌های متقاضی نسبت به انجام مراحل بکارگیری آنها در تخصص‌های مورد نیاز اقدام خواهد کرد.

وی گفت: بخش صنعت و معدن با ۸۰۰ و کشاورزی با ۳۰۰ نفر بیشترین سهم را در این طرح دارند.

مظاهری بیان کرد: ماهانه براین اساس به هر کارورز دوره کاردانی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال، کارشناسی سه میلیون و ۱۰۰ هزار ریال و کارشناسی ارشد و دکتری سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال پرداخت خواهد شد.

ایجاد فرصت های جدید اشتغال برای دانش آموختگان بیکار دانشگاهی مهمترین هدف اجرای طرح کارورزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه  با تاکید بر اینکه طرح کارورزی یکی از سیاست‌های دولت دوازدهم برای ایجاد اشتغال در جامعه است، عنوان کرد: این طرح مهم و جدید با پشتیبانی دولت و به منظور ایجاد زمینه‌های لازم برای به‌ کارگیری نیروهای تحصیلکرده دانشگاهی همراه با مهارت آموزی و هدایت آنان به سوی بازار کار در دستور کار قرار گرفته است.

مظاهری تصریح کرد: اجرای این طرح به آشنایی بهتر و بیشتر دانش آموختگان دانشگاهی کشور و به تبع آن این استان نسبت به بازار کار و قرار گرفتن آنان در محیط و شرایط کسب و کار و شناخت نیروی کار توسط کارفرمایان کمک می‌کند

وی ابراز داشت: عمده ترین اهداف اجرای طرح «کارورزی» در کشور و کهگیلویه و بویراحمد شامل ایجاد فرصت های جدید اشتغال برای دانش آموختگان بیکار دانشگاهی، مهارت آموزی نیروی کار و حفظ این نیروهاست.

گفتنی است آخرین نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲٫۱ درصد اعلام شده است.

اجرای طرح کارورزی زمینه ساز ایجاد اشتغال برای مهارت افزایی وتوسعه کسب وکار

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی در جلسه کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری استان به ریاست استاندار ضمن آرزوی موفقیت برای استاندار کهگیلویه وبویراحمد  به بیان اهمیت وضرورت مسئله اشتغال دراستان پرداخت وگفت: مدیران دستگاههای اجرایی با همدلی وهمراهی از فرصت پیش آمده برای ایجاد اشتغال دراستان نهایت استفاده را کنند.

وی اجرای طرح کارورزی دراستان را زمینه ساز ایجاد اشتغال برای مهارت افزایی وتوسعه کسب وکار توصیف کرد وخواستار همت وجدیت دستگاههای اجرایی برای جذب سهمیه تخصیصی به استان شد.

موضوع اشتغال دغدغه اصلی دولت دوازدهم

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در ادامه  از ضرورت حضور مدیران در جلسات کارگروه سخن گفت وتاکید کرد :جلساتی که خود من حضور دارم مدیران نیز باید حضور داشته باشند.

وی علت حضور مدیران درجلسات کارگروه اشتغال را اهمیت موضوع اشتغال ووجود آن بعنوان دغدغه اصلی دولتمردان واولویت اصلی خودشان دراستان عنوان کرد وخواستار حضور به موقع ومنظم مدیران واهمیت بخشی آنها به موضوع جلسات وکار همراه با مسئولیت پذیری شد .

داشتن سعه صدروعقلانیت همراه با تدبیر از دیگر مولفه هایی بود که دکتر احمدی خواستار توجه بخشی مدیران در انجام کار ها بود استاندار کهگیلویه وبویراحمد دربخش دیگری از سخنانش افزود :وظیفه ملی وانسانی ایجاب می کند که در بحث ایجاد اشتغال جدی باشیم چرا که موفقیت هر طرح وبرنامه به میزان جدیت ،تعهد ودلسوزی افراد بستگی دارد.

دکتر احمدی شاخص ارزیابی مدیران را موضوع اشتغال دانست و خاطر نشان کرد دستگاههای اجرایی ،بانک ها ،اتاق بازرگانی وتشکل های بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال تلاش کنند وبا بکارگیری ظرفیت های موجود برای جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی از طریق طرح کارورزی همت گمارند رئیس کارگروه اشتغال استان درپایان خواستار تهیه فرایند وفلوچارت طرح کارورزی در سامانه های اطلاعاتی دستگاهها وسایت های خبری ونیز تهیه گزارش دستگاهها تا پانزده روز آینده شد.

دراین جلسه به دستور استاندار از حضور تعدادی از مدیران به علت تاخیر در ورود به سالن جلسات ممانعت شد

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی