تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 اکتبر 2017 - 17:55
کد خبر : 7920

آئین تجلیل از بازنشستگان اداره کل امور اقتصادی و دارایی و اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمدبرگزارشد

آئین تجلیل از بازنشستگان اداره کل امور اقتصادی و دارایی و اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمدبرگزارشد

آئین تجلیل از بازنشستگان اداره کل امور اقتصادی و دارایی و اداره کل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور ابراهیم کشاورز نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، معاونین این اداره کل، مسئولان اداره کل امور مالیاتی و بازنشستگان این دو اداره کل در محل سالن جلسات اداره کل امور اقتصادی و دارایی برگزار گردید.

DSC_2211آفتاب دنا : آئین تجلیل از بازنشستگان اداره کل امور اقتصادی و دارایی و اداره کل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور ابراهیم کشاورز نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، معاونین این اداره کل، مسئولان اداره کل امور مالیاتی و بازنشستگان این دو اداره کل در محل سالن جلسات اداره کل امور اقتصادی و دارایی برگزار گردید.

 به گزارش آفتاب دنا ،نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی در این نشست گفت: با توجه به توسعه اجتماعی و بهبود شاخص های بهداشتی و درمانی، شاخص امید به زندگی افزایش یافته، در نتیجه شمار سالمندان و بازنشستگان بخش عمده ای از ترکیب جمعیتی کشور ما را به خود اختصاص داده و توجه و حفظ شان و جایگاه آنها بسیار مهم و حیاتی است. ابراهیم کشاورز بیان داشت:  بازنشستگان، عمر گرانبهای خود را در راه رضایت پروردگار و خدمت به مردم در ادارات و نهادها با عزت و سربلندی سپری کرده اند و الان نیز تجربیات گرانبهای آنها چراغ راه مدیران و کارکنان دستگاهها برای خدمات رسانی بهتر و مطلوبتر به مردم است. وی اظهار داشت: بازنشستگی فصل نوینی از زندگی است و محصول یک عمر کار و تلاش و تجربه است و تجربیاتی که در طول این سالها کار و تلاش کسب گردیده در هیچ دانشگاهی بدست نمی آید. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی توجه و دقت نظر در حل مشکلات این قشر فرهیخته را بسیار ضروری برشمرد و افزود: با عنایت به اینکه صندوقهای بازنشستگی به دلیل روند رو به رشد سالمندی جمعیت ایران و افزایش تصاعدی بازنشسته ها، با چالش مواجه شده اند،لذا هیئت های عامل صندوق های بازنشستگی علی القاعده وظیفه دارند که برنامه محور باشند و با برنامه ریزی علمی و سنجیده، زمینه ارائه خدمات بیشتر و بهتر را در افقی وسیعتر به بازنشستگان و مستمری بگیران فراهم نمایند.
کشاورز اقدامات کانون بازنشستگان اداره کل امور اقتصادی و دارایی و اداره کل امور مالیاتی استان را قابل تقدیر دانست و ابراز داشت: نظام بازنشستگی و صندوقهای بازنشستگی کشور دارای ساختار نامتوازنی بوده اند که برای ثبات و پایداری مالی و ایفای نقش در فرایند رشد اقتصادی، بایستی اصلاح و بازنگری در آنها صورت گیرد. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: عدم تعادل بین منابع و مصارف در صندوقهای بازنشستگی کشور و تغییرات سریع هرم سنی کشور باعث شده تا بیش از سه برابر از قبل، از بودجه عمومی کشور به عنوان کمک زیان به این صندوقها پرداخت شود و این رقم حتی تا ده درصد نیز افزایش یابد. کشاورز جایگاه بازنشستگان را در جامعه و سیستم تامین اجتماعی حائز اهمیت دانست و بیان داشت: بازنشستگان که بهترین سالهای عمرشان را صرف خدمت صادقانه و خالصانه به جامعه نموده اند، به عنوان کارشناسانی خبره، دارای تجارب ارزشمند و ذی قیمتی هستند که برای پیشبرد اهداف سازمانی می بایست از پتانسیل ها و ظرفیتهای آنها استفاده کنیم. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: حقوق و مزایای بازنشسته ها باید متناسب با هزینه های زندگی و نرخ تورم افزایش یابد و دست کم بایستی ۱۰ درصد به حقوق آنها افزده شود..کشاورز ادغام صندوقهای بازنشستگی را بسیار حیاتی و ضروری دانست و یادآور شد: اگر این روند ادامه یابد و دولت از منابع بودجه، کسری صندوقهای بازنشستگی را تامین نکند، مشکلات زیادی گریبانگیر آنها خواهد شد و خیل عظیمی از مستمری بگیران بلاتکلیف خواهند شد.
کشاورز افزود: استخدام یکی از فرزندان بازنشسته ها پیشنهاد بنده به وزارت متبوع است که امیدوارم مورد موافقت قرار گیرد.معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل امور مالیاتی استان نیز در این نشست گفت: بازنشستگان گنجینه های تجربه، تلاش و موفقیت هستند و بهره گیری از اندوخته های فکری و تجارب سالها کار مجدانه آنها می تواند راهگشای بسیاری از امور باشد. سید محمد ربانی افزود: سالها کار همراه با مشقات، فراز و نشیبها و مزایای اندک، میراث معنوی بزرگی برای قشر شرافتمند بازنشسته است که در شرایط کنونی با مشکلات بیشتری مواجه اند. وی بیان داشت: دوره بازنشستگی مصادف با افزایش بسیاری از نیازهای اقتصادی خانوارهای بازنشستگان همراه با دغدغه های مضاعف معیشت برای این قشر نیازمند حمایت است که با وجود تحمل سختی های فراوان، بضاعت مالی و درآمد اندکی دارند. ربانی اظهار داشت: اگر چه تلاش و زحمت بازنشستگان با هیچ اقدامی قابل جبران نیست اما تلاشهای خوبی برای حفظ شان و جایگاه این عزیزان از سوی این دو اداره کل انجام گرفته است.
رئیس کانون بازنشستگان اداره کل امور اقتصادی و دارایی و اداره کل امور مالیاتی نیز در این نشست این کانون را جزء کانونهای پویای استان و کشور توصیف کرد و گفت: با حمایتهای بی دریغ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و مدیرکل امور مالیاتی، ظرفیتهای این کانون شکوفا شد و خدمات ارزنده و کم نظیری را به این قشر فرهیخته ارائه داده ایم و امیدواریم باز هم  با حمایت مدیران ستادی وزارتخانه و مدیران استانی وزارت متبوع بتوانیم با هدفگذاری، برنامه ریزی و تعامل و هماهنگی، مشکلات این عزیزان را تا جایی که مقدور باشد و منابع اجازه دهد، مرتفع نمائیم.
مسئول امور مالی کانون بازنشستگان این دو اداره کل نیز گفت: این کانون جهت تامین نیازمندی های اجتماعی کارمندان بازنشسته،خدمات ارزنده ای را تاکنون به جامعه هدف خود ارائه نموده است. نعمتی موردراز عملکرد کانون را روبه رشد ارزیابی کرد و عنوان داشت: این کانون در راستای ارتقاء سطح بهداشت و درمان اعضاء خود، در نیمه نخست امسال، طبق معمول هزینه دارو و درمان و بیمه درمانی مکمل آنها را در حد توان پرداخت نمود. وی ارتقاء منزلت اجتماعی بازنشستگان را از اهداف کانون  ذکر کرد و افزود:  برای دریافت هزینه تجهیزاتی از قبیل عصا و سمعک نیازی به مراجعه به کانون نیست و بازنشستگان می توانند به دفاتر پیشخوان و یا آتیه سازان مراجعه نمایند. نعمتی پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان و دانش آموزان ممتاز عضو خانواده کانون بازنشستگان را از جمله اقدامات کانون عنوان کرد و بیان داشت: به ۶۰ نفر از بازنشسته ها نیز تاکنون وام ضروری پرداخت شده است. وی از انعقاد تفاهم نامه با اداره آموزش فنی و حرفه ای بویراحمد خبر داد و اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه کلیه بازنشستگان عضو کانون و فرزندان آنها می توانند مهارتهای فنی و حرفه ای را از طریق بخش خصوصی و دولتی بصورت رایگان فراگیرند. نعمتی افزود: هزینه خدمات اقامتی بازنشسته ها در سفرهای سیاحتی و زیارتی پرداخت خواهد شد ولی توان پرداخت هزینه های ایاب و ذهاب بازنشسته ها در این سفرها وجود ندارد.
در این مراسم از ۸۰ بازنشسته اداره کل امور اقتصادی و دارایی و اداره کل امور مالیاتی استان با اهداء لوح تقدیر و هدیه، تجلیل بعمل آمد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی