تاریخ انتشار : دوشنبه 2 اکتبر 2017 - 16:35
کد خبر : 7864

جذب۸ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

جذب۸ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

محمود باقری با بیان اینکه در سفر هیئت‌ دولت به استان اعتبارات خوبی به حوزه گردشگری اختصاص یافت، افزود: از محل اعتبارات این سفر، هشت میلیارد تومان برای ایجاد و تکمیل اردوگاه‌های گردشگری در تمام شهرستان‌های استان جذب کردیم.

DSC01065-1آفتاب دنا : مدیرکل و کارکنان اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری با امام جمعه یاسوج دیدار کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار ضمن تسلیت ایام محرم به اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری استان اشاره کرد و اظهار داشت: افتتاح واحدهای بوم‌گردی و آغاز عملیات احداث پارک اسکان در چهار شهر یاسوج، دهدشت، گچساران و سی‌سخت از مهم‌ترین اقداماتی است که در سال‌های اخیر انجام شد.

محمود باقری با بیان اینکه در سفر هیئت‌ دولت به استان اعتبارات خوبی به حوزه گردشگری اختصاص یافت، افزود: از محل اعتبارات این سفر، هشت میلیارد تومان برای ایجاد و تکمیل اردوگاه‌های گردشگری در تمام شهرستان‌های استان جذب کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین از این محل، سه میلیارد تومان به موزه یاسوج اختصاص یافت که امیدواریم این پروژه مهم تا پایان امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

باقری عنوان کرد: تا قبل از سال ۹۲ فقط پنج دفتر خدمات مسافرتی در استان وجود داشت که با تلاش‌های صورت گرفته، هم‌اکنون ۱۷ دفتر خدمات مسافرتی در سطح استان فعالیت می‌کند.

اشتغال ۱۵ هزار نفر در حوزه صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات صورت گرفته در حوزه صنایع دستی استان اشاره داشت و گفت: هم‌اکنون ۱۵ هزار نفر در این حوزه فعال و شاغل هستند و با اعطای تسهیلات ارزان قیمت به این هنرمندان، ۵۷ کارگاه صنایع دستی با حداقل اشتغال‌زایی هر کارگاه سه نفر در سطح استان ایجاد شده است.

باقری با اشاره به اهمیت بحث صادرات صنایع دستی، بیان کرد: امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم از پایانه گمرک استان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد را به نام استان صادر کنیم.

ثبت ملی ۱۹ اثر تاریخی استان در چهار سال گذشته

DSC01056

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حوزه میراث فرهنگی نیز در سال‌های اخیر اقدامات خوبی انجام شد، گفت: از سال ۹۲ تاکنون، بیش از ۱۹ اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

باقری ابراز کرد: همچنین توانستیم چهار اثر معنوی استان از جمله لباس محلی زنان و مردان کهگیلویه و بویراحمد را نیز در فهرست آثار ملی به ثبت برسانیم.

وی گفت: در راستای فعالیت‌های فرهنگی نیز مراسمات تعزیه‌خوانی و بازسازی وقایع کربلا به صورت سنتی در ایام محرم در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.

باقری با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال”، عنوان کرد: حوزه صنایع دستی و گردشگری  فرصت خوبی برای اشتغال در استان جوانان  است.

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی و گردشگری فقط با ۲۰ میلیون تومان می‌توان شغل ایجاد کرد، گفت: از امام جمعه یاسوج درخواست داریم از بانک‌های استان بخواهد با ما در زمینه ایجاد اشتغال‌ برای جوانان همکاری کنند.

خدمات صورت گرفته در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان مطلوب است

امام جمعه یاسوج نیز در این دیدار با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین‌(ع) و ۷۲ یار باوفای آن حضرت و همچنین با گرامیداشت هفته گردشگری، گفت: خوشبختانه به برکت انقلاب، خدمات ارزنده‌ای به کهگیلویه و بویراحمد ارائه شده است.

حجت‌الاسلام سید علی اصغر حسینی با بیان اینکه قبل از انقلاب یک وجب آسفالت در کهگیلویه و بویراحمد وجود نداشت، ابراز کرد: خوشحال می‌شویم وقتی می‌بینیم که جوانان کهگیلویه و بویراحمد در تمام زمینه‌های علمی و فرهنگی رشد چشمگیری داشته‌اند

وی افزود: خدمات صورت گرفته در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان مطلوب است و امیدواریم شاهد توسعه بیشتر استان در هم جوانب باشیم.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی