تاریخ انتشار : دوشنبه 25 سپتامبر 2017 - 8:45
کد خبر : 7809

تمهیدات و امکانات لازم برای شروع سال تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان فراهم شده است / پذیرش ۲۰۲ نفر در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد

تمهیدات و امکانات لازم برای شروع سال تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان فراهم شده است / پذیرش ۲۰۲ نفر در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد

آفتاب دنا : رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد از پذیرش ۲۰نفر در دانشگاه فرهنگیان استان در سال تحصیلی جاری خبرداد. دکتر نوروز هاشمی در جمع خبرنگاران باتسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقاران آن با  آغاز سال تحصیلی و بهار تعلیم وتربیت گفت: تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم فرصتی

1396051518195051511584384آفتاب دنا : رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد از پذیرش ۲۰نفر در دانشگاه فرهنگیان استان در سال تحصیلی جاری خبرداد.

دکتر نوروز هاشمی در جمع خبرنگاران باتسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقاران آن با  آغاز سال تحصیلی و بهار تعلیم وتربیت گفت: تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم فرصتی مناسب برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا به نسل‌های جدید انقلاب اسلامی است.

وی انقلاب اسلامی را نشات گرفته از قیام حضرت عباعبدالله الحسین (ع)  ذکر کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی حاصل خون شهدای کربلا و باتاسی از درس های محرم و عاشورا اتفاق افتاد که حرکت در مسیر قیام عاشورا مهمترین عامل ماندگاری انقلاب شکوهمند اسلامی ملت شریف ایران است.

هاشمی توجه به تعلیم و تربیت را مهمترین موضوع جوامع بشری بعد از مقوله امنیت دانست وگفت:انسان اشرف مخلوقات است و بدون تربیت راه به جایی نمی‌برد ،چراکه تربیت موضوع مهمی است و همه انسان‌ها تا پایان عمر به آن نیاز دارند تا به رشد و شکوفایی برسند.

وی  سرمایه گذاری در مقوله آموزش برای تربیت نسلی خلاق وپرسشگر درجامعه را ضرورتی انکار ناپذیر ذکر کرد وخاطرنشان کرد: خداوند متعال نزول قرآن کریم را با تعلیم و تربیت آغاز کرد که این امر نشان‌دهنده جایگاه والای علم و علم‌آموزی در دین مبین اسلام است که باید  بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمددر ادامه افزود:  ایام بازگشایی مدارس و تقارن آن با هفته دفاع مقدس حاوی این پیام است که تخصص و تعهد باید در کنار هم باشند تا بشریت را از گرداب جهالت و گمراهی و تباهی نجات بخشند و چه لاله های دلسوخته ای بودند که از مکتب تعلیم و تربیت به مکتب ایثار و شهادت رفتند تا درس آزادی و آزادگی را معنا بخشند.

دکتر هاشمی به نقش دانشگاه فرهنگیان در ارتقاء مهارت و دانش فرهنگیان  اشاره کرد وگفت: لازمه داشتن دانش آموزانی خلاق ،پرسشگر ، شایسته و دارای مهارت، معلمانی آموزش دیده است که دانشگاه فرهنگیان در تربیت چنین معلمانی، نقش آفرینی می کند.

تشکیل پرونده آموزشی برای دانشجویان در ابتدای سال تحصیلی

هاشمی  به پذیرش این دانشگاه در کنکور سراسری سال جاری اشاره کرد وگفت:۲۰۲ نفر در رشته های علوم تربیتی ومشاوره در این دانشگاه پذیرفته شده که ۹۳ نفر خانم در پردیس کوثر و ۱۰۹ نفر آقا در پردیس شهید ایزدپناه  مشغول تحصیل می شوند.

وی گفت : ثبت نام الکترونیکی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان انجام شده و از ابتدای مهرماه نیز ثبت نام حضوری در این دانشگاه در حال انجام است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه از تشکیل پرونده آموزشی برای دانشجویان در ابتدای سال تحصیلی خبرداد وگفت: همه تمهیدات و امکانات لازم برای شروع سال تحصیلی در این دانشگاه فراهم شده است  و هیچ کمبود ومشکلی در این زمینه نداریم.

وی گفت: درپردیس کوثر برای اولین بار یک مجتمع رفاهی ،آموزشی و اداری که در خور یک محیط علمی ودانشگاهی است فراهم شده است که خوابگاه دانشجویان در همین محوطه دانشگاهی در کنار محیط آموزشی واداری است.

هاشمی با بیان اینکه خوابگاه پردیس شهید ایزدپناه با ظرفیت ۲۰۰ نفر جوابگوی دانشجویان نبود گفت: برای حل این مشکل یک خوابگاه استیجاری مجهز به همه  امکانات با ظرفیت ۲۳۰ نفر اجاره کرده ایم تا دانشجویان ما با فراغت بال بهتری به تحصیل بپردازند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه ۲۱ نفر هیات علمی رسمی و مامور در این دانشگاه مشغول فعالیت آموزشی هستند خاطرنشان کرد:امسال برای اولین بار اساتید هیات علمی این دانشگاه از اتاق مجزا استفاده می کنند و به پایگاههای علمی معتبر دسترسی دارند.

هاشمی با تبریک سال تحصیلی جدید به همه اساتید ودانشجو معلمان گفت: بعد از فرآیند ثبت نام سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان نیز همزمان با سراسر کشور در استان آغاز می شود.

دانشگاه فرهنگیان یکی از مراکز فعال آموزش عالی در بحث فعالیت‌های فرهنگی

رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یکی از مراکز فعال آموزش عالی در بحث فعالیت‌های فرهنگی است اظهار داشت: کرسی‌‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در دانشگاهها بود در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد امسال نیز با برنامه ریزی بهتر در موضوعات مختلف برگزار می شود.

وی  افزود:  دانشگاه نوپای فرهنگیان مشکلات خود را دارد اما همه سعی ما  بر این است تا با همین  ظرفیتی که داریم  بهترین برنامه‌ها را در ابعاد آموزشی و فرهنگی برای دانشجویان داشته باشیم.

دکتر هاشمی با بیان اینکه دانشگاهها  به عنوان مراکز فرهنگی و آموزشی کلان کشور در تربیت نسل آینده  و ترسیم آینده کشور رسالت خطیری برعهده دارند گفت: در این بین دانشگاه فرهنگیان از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه معلمان جامعه را پرورش می‌دهند.

وی در بیان اهمیت توجه به  تربیت و پرورش نیروی انسانی افزود: اگر کشوری نیروی انسانی کارآمد داشته باشد، تولیدات خوب و قابل رقابت با تولیدات دنیا خواهد داشت که این امر با اهمیت دادن به نیروی انسانی اتفاق می افتد .

درخشش دانشجویان برتر فرهنگی پردیس شهید ایزدپناه در عرصه کشوری

رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد  در بخش دیگری از سخنانش  از درخشش دانشجویان برتر فرهنگی پردیس شهید ایزدپناه در جشنواره فرهنگی دانشجو معلمان سراسر کشور خبرداد وگفت: دربیست و هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجو معلمان سراسر کشور در استان قزوین در بخش پسران دانشجویان پردیس شهید ایزدپناه موفق به کسب مقام های برتر کشوری شدند.

دکتر هاشمی گفت: در این رقابت ها که از تاریخ ۱۵ لغایت ۱۹  شهریور برگزار شد آقای پدرام محمدپور حائز رتبه دوم کشوری در رشته نمایشنامه نویسی و آقای ولید جنامی موفق به کسب رتبه سوم کشوری در رشته آشنایی با احادیث اهل بیت شدند.

وی افزود: در این جشنواره فرهنگی در بخش دختران  نیز دانشجویان پردیس کوثر که با ۴ دانشجو در این جشنواره شرکت کرده بودند در رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم خانم سید اکرم خادمی رتبه سوم کشوری را بدست آورد.

وی هممچنین گفت: در رشته کانون های برتر توسط کانون سلامت و طب سنتی توسط خانم سید صفورا تقوی رتبه سوم کشوری ودر رشته آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم خانم سید سمانه رضوی رتبه چهارم کشوری را از آن خود کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی