تاریخ انتشار : جمعه 7 فوریه 2014 - 4:52
کد خبر : 78

درباره عذرخواهی یک رئیس جمهور

درباره عذرخواهی یک رئیس جمهور

رئیس جمهور روحانی، در گفت و گوی تلویزیونی که از شبکه یک سیما پخش شد ، با اشاره به این که سبد کالا برای کمک به اقشار نیازمند تدارک دیده شده ، به خاطر مشکلاتی که در نحوه توزیع آن به وجود آمد ، از مردم عذر خواهی کرد. “عذرخواهی” ، مفهومی مغفول در فرهنگ مسوولان

رئیس جمهور روحانی، در گفت و گوی تلویزیونی که از شبکه یک سیما پخش شد ، با اشاره به این که سبد کالا برای کمک به اقشار نیازمند تدارک دیده شده ، به خاطر مشکلاتی که در نحوه توزیع آن به وجود آمد ، از مردم عذر خواهی کرد.

“عذرخواهی” ، مفهومی مغفول در فرهنگ مسوولان ایرانی است و پیش از این ، آنچه دیده ایم ، عمدتاً فرافکنی بوده است و کشیدن پای استکبار جهانی و جمشید بسم الله و اسامی درون جیب و … به میان و البته طلبکاری و مظلوم نمایی.

اما اینک رئیس جمهور ، علیرغم آن که دولتش سبد کالایی صد در صد رایگان در اختیار مردم قرار داده به خاطر وجود برخی مشکلات در توزیع این سبد ، در یک برنامه تلویزیونی زنده عذرخواهی می کند و این یعنی یک گام بلند و رو به جلو در تعامل دولت و مردم.

این عذرخواهی باید دو پیامد داشته باشد:

اول آن که بقیه مسوولان نیز بدانند که اگر قصور و تقصیری در مجموعه تحت مدیریت شان به وجود آید ، باید از مردم عذر خواهی کنند و بدانند که صداقت با مردم ، نه تنها باعث خفیف شدن نمی شود بلکه عزت شان را در پی دارد.

دوم این که بعد از عذرخواهی ، مرحله اصلاح است. به عنوان مثال در همین ماجرای توزیع سبد کالا ، برغم آن که اصل کار یعنی حمایت از اقشار آسیب پذیر که دچار فقر غذایی اند ، کار پسندیده ای بود که غذا را بر سر سفره های مردم برد ، اما در نحوه توزیع ، اشکالاتی وجود داشت که باید اصلاح شود.
در واقع ، عذرخواهی ، مقدمه اصلاح است و امیدواریم که در عمل نیز چنین باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی