تاریخ انتشار : سه‌شنبه 29 آوریل 2014 - 15:50
کد خبر : 778

شهردار: همه اقدامات شهرداری در راستای منافع شهروندان است

شهردار: همه اقدامات شهرداری در راستای منافع شهروندان است

شهردار یاسوج در ابتدای این جلسه با بیان این‌که کارهای مهم‌تری در شهر یاسوج داریم و نباید وقت خود را به جای خدمت به مردم صرف سئوال و جواب کنیم، اظهار کرد: کاش اجازه می‌دادند که این سئوالات به صورت کتبی پاسخ داده می‌شد.محمدعلی جاوید در ادامه گفت: نباید این گونه وقت خود را تلف کنیم تا به کار لطمه وارد شود و امیدواریم که با پاسخگویی به این سئوالات بسیاری از ابهامات برای آقای اردشیری روشن شود.

 دومین جلسه پاسخگویی به سئوالات عضو شورای اسلامی شهر یاسوج از شهردار این شهر با حضور همه اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج و خبرنگاران و شهردار به عنوان پاسخگوی این سئوالات برگزار شد.

در جلسه هفته گذشته که تنها فرصت پاسخگویی به ۱۰ سئوال از مجموع ۳۰ سئوال اردشیری صورت گرفته بود شهردار یاسوج به ۲۰ سئوال باقی‌مانده پاسخ داد.

شهردار یاسوج در ابتدای این جلسه با بیان این‌که کارهای مهم‌تری در شهر یاسوج داریم و نباید وقت خود را به جای خدمت به مردم صرف سئوال و جواب کنیم، اظهار کرد: کاش اجازه می‌دادند که این سئوالات به صورت کتبی پاسخ داده می‌شد.محمدعلی جاوید در ادامه گفت: نباید این گونه وقت خود را تلف کنیم تا به کار لطمه وارد شود و امیدواریم که با پاسخگویی به این سئوالات بسیاری از ابهامات برای آقای اردشیری روشن شود.

1677_635343579127962980_s

نخستین سئوال باقی ‌مانده از جلسه قبل مربوط به مناقصات و عدم اطلاع‌رسانی شهردار به شورای شهر بود که جاوید در همین خصوص اظهار کرد: آگهی برای جدول‌گذاری در معابر زده‌ایم و چون قراردادهای سال قبل به پایان رسیده بود باید آگهی مناقصه می‌زدیم و برای چند کار از جمله فروش ماشین‌آلات نیازی به اجازه گرفتن از شورا نداشتیم.

شهردار یاسوج با بیان اینکه این گونه سئوالات بسیار ابتدایی است و نباید آن‌ها را طوری مطرح کنیم که مردم به گونه‌ای دیگر فکر کنند، افزود: اگر مبلغ در مناقصه‌ها بالاتر از حد معمول باشد نیاز به مجوز شورا داریم.

جاوید گفت: فروش چند دستگاه ماشین‌آلات اسقاطی که دیگر نیازی به مجوز شورا ندارد.

شهردار یاسوج در پاسخ به این سئوال اردشیری که در مناقصات نوعی زورگویی وجود دارد و شما پول زور در مناقصه‌ها گرفته‌اید، افزود: لفظ زورگویی درست نیست که توسط شما به ما نسبت داده شود ولی فلسفه این کار ما در مناقصه‌ها که همه مبلغ معامله را در هنگام مناقصه گرفته‌ایم این است که در سال‌های گذشته به دلیل برخی ندانم‌کاری‌ها به شهرداری اجحاف شد.

وی در همین خصوص افزود: مغازه‌های خود را به فرض مثال در آبشار به افراد واگذار می‌کردیم و پولی هم از قبل گرفته نمی‌شد و در پایان هنگامی که قصد تسویه حساب داشتیم عذر و بهانه‌های مختلف می‌آوردند و این پول به درستی وصول نمی‌شد.

در ادامه این جلسه سئوال سرافراز اردشیری در خصوص دیرهنگام ارائه کردن لایحه بودجه به شورا مورد تفهیم قرار گرفت که شهردار یاسوج در پاسخ، این ادعای عضو شورای اسلامی شهر یاسوج را رد کرد.

در این سئوال اردشیری دلیل ارائه بودجه توسط شهردار در روز ۱۹ اسفند را پرسید که شهردار در جواب گفت: بودجه را ۹ بهمن به شورا فرستادم و این که چرا در دستور کار قرار نگرفت باید از خود اعضای شورا دلیل آن را بپرسید.

شهردار یاسوج در ادامه در خصوص عدم توجه شهرداری به درآمدهای پایدار اظهار کرد: شهرداری یاسوج به غیر از چند مغازه در پاساژ‌های مختلف شهر چه درآمد دیگری دارد که شما در مورد درآمد پایدار به غیر از اخذ عوارض از من انتظار دارید.

وی گفت: حساب کنید که ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان هم از این مغازه‌ها درآمد داشته باشیم که این مبلغ با حقوق ماهیانه یک میلیارد تومان پرسنل هیچ‌گونه تناسبی ندارد به همین منظور برای استقلال شهرداری یاسوج و درآمدهای پایدار آن دفتر سرمایه‌گذاری را راه‌اندازی کردیم.

محمدعلی جاوید در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص جمع‌آوری زباله‌ها از سطح شهر و همچنین مشکلاتی که زباله‌های عفونی ایجاد کرده‌اند، گفت: زباله‌ها به موقع جمع‌آوری می‌شوند و ما نهایت تلاش خود را برای این موضوع داریم اما در خصوص زباله‌های عفونی مشکلاتی هست که بازگو کردن آن زیاد جالب نیست چرا که در این زباله‌ها به مواردی برخورد کرده‌ایم که موجب ایجاد حساسیت در جامعه خواهد شد.

برداشت ۷۰۰ میلیون تومان از پول جایگاه‌های سی‌ان‌جی‌ شهرداری بدون مجوز شورا از دیگر سئوالات اردشیری از شهردار بود که جاوید در همین خصوص آن را حق شهرداری دانست و گفت: چرا در طول مدیریت‌های گذشته وقتی ۳ میلیارد تومان از این محل برداشت می‌شد کسی حرفی نمی‌زد و چرا وقتی ۱۳ میلیارد تومان در طول یک سال باز هم از محلی دیگر برداشت می‌شد این موضوعات مطرح نمی‌شد.

شهردار یاسوج در پاسخ به برخی سئوالات دیگر اردشیری با ابراز تأسف از این که بسیاری از سئوالات شما عامه پسند است و عقبه‌ای ندارد، گفت: شما می‌گویید که چرا در پرداخت بدهی‌های قبلی شهرداری یاسوج بی‌تفاوت هستید که من هم می‌گویم بی‌تفاوت نیستم اما اولویت اول برای من پرداخت بدهی در دوره کنونی است و تا بدهی‌های خودم را پرداخت نکنم تعهدی برای پرداخت بدهی دیگران ندارم.جاوید افزود: اما آقای اردشیری این را هم به حساب نمی‌آورید که من در ۲۷ اسفندماه گذشته ۴۰۰ فقره چک در دست بدهکاران گذشته گذاشتم تا دست از سر شهرداری بردارند.

یکی دیگر از محورهای مورد مناقشه در این جلسه موضوع رفتار تحکمی شهردار با کارکنان خود بود که جاوید این موضوع را رد کرد اما این گونه گفت که نمی‌توان برای مدیریت سازنده در هر مجموعه دست به سینه کارکنان ایستاد.

جاوید افزود: اگر منظور شما این است که در مجموعه جاسوس گذاشته‌ام که این هم کار بدی نیست چون سیستم مدیریتی خوب این را می‌طلبد.

عزل و نصب‌های جناحی دیگر سئوال این عضو شورای شهر یاسوج از شهردار بود که او هم این کار را در همه جای کشور و این استان معمول دانست.

جاوید گفت: اما عزل و نصب‌های من جناحی نبوده است و کسانی را در مصدر امور قرار داده‌ام که هماهنگ باشند و بتوانیم کارها را بهتر انجام دهیم.تنها سئوالی که در میان این ۳۰ سئوال مورد تأیید شهردار قرار گرفت کوتاهی در نصب بنری در خصوص قیمت عوارض در شهرداری بود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی