تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 7 سپتامبر 2017 - 19:17
کد خبر : 7669

مهندسین در تحقق جلوه های عزت و پیشرفت ایران اسلامی نقش تاثیرگذاری دارند/جامعه مهندسین باید جلوی هرگونه کار خلافی که با جان انسان‌ها بازی می‌کند را بگیرند.

مهندسین در تحقق جلوه های عزت و پیشرفت ایران اسلامی نقش تاثیرگذاری دارند/جامعه مهندسین باید جلوی هرگونه کار خلافی که با جان انسان‌ها بازی می‌کند را بگیرند.

احمدرضا خورشیدی به نقش والا و ارزشمند جامعه مهندسین کشور در تعالی و پیشرفت کشور عزیزمان ایران اشاره کرد وگفت: مهندسین در تحقق جلوه های عزت و پیشرفت ایران اسلامی در عرصه های عمرانی نقش مهم وتاثیرگذاری دارند.

20170819_111638 آفتاب دنا : رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با خبرنگار آفتاب دنا بر لزوم فرهنگسازی مقررات ملی در ساخت سازها تاکید کرد

مهندس احمدرضا خورشیدی به نقش والا و ارزشمند جامعه مهندسین کشور در تعالی و پیشرفت کشور عزیزمان ایران اشاره کرد وگفت: مهندسین در تحقق جلوه های عزت و پیشرفت ایران اسلامی در عرصه های عمرانی نقش مهم وتاثیرگذاری دارند.

مهندسین در راستای توسعه امور شهری و نهادینه کردن قوانین و مقررات ملی ساختمان گام برمی دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان  افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه وبویراحمد بیش از ۴ هزار عضو دارد که  ۱۱۶۰عضو   دارای پروانه اشتغال هستند.

خورشیدی  با بیان اینکه اعضای سازمان نظام مهندسی می توانند گام‌های موثری در راستای توسعه امور شهری و نهادینه کردن قوانین و مقررات ملی ساختمان بردارندگفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه وبویراحمد عنوان بزرگترین و تخصصی ترین مرجع کارشناسی، و مورد اعتمادترین نهاد مستقل در نزد افکار عمومی در امور مرتبط با ساخت و ساز و با تکیه بر توان علمی جوانان برومند این دیار  و تجربیات متخصصان عرصه ساخت و ساز تلاش می نماید سلامت و امنیت جسمی و روحی شهروندان و کالبد شهر ها را از لحاظ ساختاری و دیداری تامین نماید.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خاطرنشان کرد: این سازمان تلاش می نماید با مدیریت تمامی منابع و ظرفیت‌های موجود در این بخش و با تاکید بر بافت و فرهنگ اسلامی ایرانی جامعه، در مقوله ساخت و ساز، و با بومی سازی و استفاده از ظرفیت های موجود، علاوه بر ایجاد تحولی شگرف در صنعت ساخت و ساز درکشور، صدور خدمات فنی و مهندسی و استفاده از ظرفیت های موجود دنیا را در دستور کار قرار دهد.

رسالت نظام مهندسی ساختمان کنترل و نظارت بر فعالیت‌های ساخت و ساز است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در بخش دیگری از سخنانش گفت: مأموریت اصلی سازمان نظام مهندسی بنا بر قانونی که در سال ۱۳۷۴ در مجلس مصوب شده و نیز آیین‌نامه‌ها و مقررات ملی ساختمان، نقش سازمان نظام مهندسی به دو بخش نظام مهندسی و دیگری کنترل ساختمان تقسیم می شود.

خورشیدی افزود : بخش نظام مهندسی که‌ شامل هفت رشته مهندسی می‌شود، بیانگر نقش هر یک از رشته‌های تخصصی هفتگانه شامل شهرسازی، ترافیک، نقشه‌برداری، معماری، عمران، برق و مکانیک در موضوع نظام شهری است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش کنترل ساختمان بنا به ‌جایگاهی که هر یک از این رشته‌ها در ساخت و ساز دارند باید در راستای اجرای قانون انجام وظیفه نمایند به استناد ماده ۳۳، فرایند ساخت شامل سه بخش مستقل است، که البته پس از آن در فرایند به هم گره می‌خورد، شامل‌ نقشه‌ها و طراحی‌هاست که این طراحی‌ها باید به دست‌ افراد ذیصلاح و صاحب صلاحیت انجام گیرد.‌

‌استفاده از سازندگان ذیصلاح در ساخت سازهاست

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان  در ادامه گفت: نقش بعدی این سازمان ‌استفاده از سازندگان ذیصلاح در ساخت سازهاست تا افراد غیر ذیصلاح نتوانند ساختمان‌ها را بسازند. ‌‌افراد صاحب صلاحیت ، چه حقیقی و چه حقوقی که‌ صلاحیت ‌ساختمان‌سازی‌ دارند و نیز گواهی لازم را از وزارت راه و شهرسازی دریافت کردند، باید وارد عرصه ساخت ساز شوند.

خورشیدی  بخش دیگری از وظایف نظام مهندسی را نظارت ذکر کرد و گفت: ‌اعضای سازمان که ‌پروانه اشتغال دارند و در پایه‌های ۳، ۲ و ۱ ‌ناظر بر اجرای با کیفیت ساختمان از نظر فنی و نیز رعایت مقررات ملی ساختمان هستند که در مراحل ساخت ساز حضور پیدا می‌کنند وایفای نقش می‌کنند.

وی افزود : در هر پروژه و ساختمانی که فرایند ساخت ساز طبق قانون نظام مهندسی رعایت شود این ساختمان، بر پایه قوانین و مقررات ملی ساختمان ساخته شده است

خورشیدی با اشاره به اینکه وظیفه نظام مهندسی ساختمان کنترل و نظارت بر فعالیت‌های مهندسی ساخت و ساز و آموزش اعضا و شاغلین در این بخش است گفت: برنامه های بسیار خوبی برای تحقق اهداف سازمان نظام مهندسی در این بخش در دست اقدام است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان افزود: با توجه به اینکه بسیاری از مقررات ملی ساختمان مغفول مانده و یا در اجرای آنها سهل انگاری  می شود سازمان جهت اجرایی نمودن مقررات ملی ساختمان تا رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش می کند.

رعایت اصول فنی ساخت و ساز در راستای تأمین امنیت ساختمانها ضروری ‌است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه عدم نظارت لازم در تولید و عرضه مصالح ساختمانی استاندارد را از جمله مشکلات حوزه ساخت و ساز خواند و خاطرنشان کرد: نظارت بر اجرای استانداردهای لازم و نظام مدیریت کیفیت، ضروری‌ترین مبحث در ارتباط با عرضه انواع مصالح ساختمانی است

خورشیدی ،آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه از ضرورت استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد را از رسالت‌های مهندسان ساختمان ذکر کرد وگفت: رعایت اصول فنی ساخت و سازهای ساختمانی در راستای تأمین امنیت ساختمان امری ضروری ‌است.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه وبویراحمد در راستای  فرهنگسازی جهت اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان ،ارائه خدمات  فنی ومهندسی وافزایش رضایتمندی شهروندان بیش از گذشته تلاش می کند.

جامعه مهندسین باید جلوی هرگونه کار خلافی که با جان انسان‌ها بازی می‌کند را بگیرند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با بیان اینکه هر فردی در حیطه کاری خود باید نسبت به قوانین و مقررات آن حوزه آگاهی و اطلاعات لازم را داشته باشد، گفت: مگر می‌شود مهندسی از کنار ساختمانی عبور کند و ببیند که قوانین و مقررات ملی ساختمان رعایت نمی‌شود با بی‌تفاوتی از آنجا عبور کنند.

خورشیدی تصریح کرد: جامعه مهندسین باید جلوی هرگونه کار خلافی که با جان انسان‌ها بازی می‌کنند را بگیرد.

وی با اشاره به نقش و وظایف جامعه مهندسی اظهار داشت: مهندسین به عنوان دیده‌بان شهر باید نسبت به هرگونه ساخت و ساز در سطح شهر حساس باشند.

خورشیدی افزود: سالانه سرمایه مالی بسیارعظیمی در صنعت ساختمان در گردش است و رسانه ها با نگاه نقادانه ای که موضوعات بخش های مختلف را پیگیری می کنند لازم است که به این حوزه نیز توجه ویژه داشته باشند.

لزوم هماهنگی بین تمامی عوامل ساخت و ساز برای رسیدن به ساختمان‌های باکیفیت

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم هماهنگی بین تمامی عوامل ساخت و ساز از جمله طراح، ناظر، سرمایه‌گذار، سازنده و مالک برای رسیدن به ساختمان‌های باکیفیت  تاکید کرد وگفت:برای رسیدن به ساختمان‌های باکیفیت و در شأن جامعه امروز نیاز به هماهنگی بین تمامی عوامل ساخت و ساز ضروری است.

خورشیدی افزود: به دلیل عدم آشنایی مالکین و سرمایه‌گذاران با حقوق خود و خدماتی که می‌توانند در عرصه ساخت و ساز از سازمان نظام مهندسی دریافت کنند سرمایه‌گذاری‌هایی صورت می‌گیرد که در مدت زمان کمی از کیفیت قابل قبول برخوردار نیست.

وی تعامل با شهرداری و ادارت ذیربط و اجرایی نمودن مجری ذیصلاح و مواردی در این زمینه را از برنامه های کلیدی این سازمان ذکر کرد وگفت:این موضوع در جهت حفظ حقوق مردم که حق دارند کار با کیفیت انجام دهند وسرمایه های آنها به نتیجه برسد خواهد بود .

رعایت مقررات ملی باید به فرهنگ عمومی در ساخت و سازها تبدیل شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از برنامه ریزی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برای ارتقاء معماری و سیمای شهری خبرداد وگفت: رعایت مقررات ملی ساختمان، نقش اصلی در توسعه شهری و ارتقای کمی و کیفی وضعیت ساخت و ساز در شهرها را دارد.

خورشیدی با بیان اینکه نهادینه شدن مقررات ملی ساختمان به عنوان فرهنگ عمومی در جامعه امری ضروری است گفت: وقوع پدیده های طبیعی امری بدیهی است و آنچه که باید صورت گیرد فرهنگ سازی بین مردم می باشد تا اثرات این پدیده ها کاهش یابد.

وی به نقش خبرنگاران در اگاهی رسانی به مردم در زمینه رعایت اصول فنی ساخت سازها و نقش نظام مهندسی در این باره گفت : سازمان نظام مهندسی قانون  و وظایف مشخصی دارد و نظارت های فنی در ساخت و سازها از سوی این سازمان صورت می گیرد که رسالت اصلی  فرهنگ سازی واطلاع رسانی بر دوش اهالی رسانه است که می توانند در اشاعه  فرهنگ مقررات ملی ساختمان کمک کنند .

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در پایان تاکید کرد: همه ما نسبت به مقاوم سازی و بهبود شرایط ساخت و ساز مسئول هستیم و رعایت مقررات ملی باید به فرهنگ عمومی در ساخت و سازها تبدیل شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی